Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Vierailija kirjoitti:
http://vidzi.tv/iwng7yqekkly Tämä linkki toimii. Just katsoin.
Täytyy kyllä sanoa, että tämä jakso oli kaikista paras. Tuli aivan kylmät väreet siinä taistelukohtauksessa, kun lohikäärmeet ilmestyivät kukkulan takaa.
Ei toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://vidzi.tv/iwng7yqekkly Tämä linkki toimii. Just katsoin.
Täytyy kyllä sanoa, että tämä jakso oli kaikista paras. Tuli aivan kylmät väreet siinä taistelukohtauksessa, kun lohikäärmeet ilmestyivät kukkulan takaa.
Ei toimi
Ei enää. Toimi vielä aiemmin.
Noita linkkejä on tuhansia. Ne löytää helposti hakukoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet sarjassa paljon vaikutteita oikeista historian tapahtumista? Tuo nimi Lannister on ainakin Englannin Lancastereista otettu, ja Stark on York (nämä kävivät Ruusujen sotaa toisiaan vastaan). Itse huomansin tuon Lancasterin heti kun kuulin nimen, mutta Starkia jouduin jonkun aikaa miettimään. Kelasin ensin, että tarkoittaako nimi jotain lintua (Lark on kiuru), sitten mietin että ruotsiksi stark on vahva, ja Suomessa oli Starckjohann-niminen rautakauppa, sittemmin Starkki. :D
Noiden kartoissa (Westeros, Essos, Qarth jne.) näkyy jonkin verran samoja muotoja kuin oikean maailman Britanniassa, Kreikassa, Bosporissa, mutta mittakaava heittää aika paljon ("Englanti" on liian iso ym.)
Kuka ratsastaa kolmannella lohikäärmeellä? Yksi on Danyn, yksi Jonin, kenen kolmas on? Tyrionin? Onko Tyrion Targaryen?
Vierailija kirjoitti:
Kuka ratsastaa kolmannella lohikäärmeellä? Yksi on Danyn, yksi Jonin, kenen kolmas on? Tyrionin? Onko Tyrion Targaryen?
Ei toistaiseksi kukaan, ei edes toisella.
Joko viides jakso on vuotanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan sotavankien vaihto...
Ei varmasti tule. Cersei ei ole edes sellainen henkilö joka vaihtaa mitään vankeja. Eikä ole Danykaan.
Sitä paitsi eihän Cerseillä ole mitään ketä vaihtaa.
Onhan sillä ainakin Yara. Ja olisi kai hyvä saada se kyyäitikin vapaaksi johtamaan joukkomaan Cerseitä vastaan.
Kyllä se Cerseikin vaihtokauppoja alkaa miettiä jos vastapuolen vaihtis on merkittävä...
Kyyäiti on kuollut. Se ei enää sarjaan palaa.
Euron EI IKINÄ anna Yaraa Cerseille.
Etkö sä ole katsonut edes viimejaksoa? Cersei lupasi pitää kyyäidin elossa maailman tappiin asti että saa seurata tyttärensä kuolemaa ja maatumista.
Euron on valmis antamaan Cerseille ihan mitä vaan jos toiveena on että lopulta Cersei antaa Euronille.
Kyyäidin näyttelijä itse snaoi että hän ei enää ole sarjassa mukana.
Hänen hahmonsa oli pelkkä sivuhahmo ja nyt sivuhahmot tapetaan.
Kukas nyt sitten Dornea johtaa, vai onko koko Dornekin kirjoitettu sivuun tarpeettomana sivukuningaskuntana?
Se on varmaankin kirjoitettu ulos sarjasta. Samalla lailla kuin muut EI Westerosiin kuuluvat paikat.
Eihän se lohikäärmetykki ole myrkkynuolilla varustettu?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se lohikäärmetykki ole myrkkynuolilla varustettu?
Missään ei ole sanottu että olisi
Minä olen pettynyt näihin 7 kauden jaksoihin, jotka menevät kirjojen edelle. Juonikuvioita on oiottu ja lopputulos on saippuaoopperamainen.
Toivottavasti joku tekee kunnolla jaksoiksi tarinan kiejojen pohjalta, kunhan ne ilmestyvät.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pettynyt näihin 7 kauden jaksoihin, jotka menevät kirjojen edelle. Juonikuvioita on oiottu ja lopputulos on saippuaoopperamainen.
Toivottavasti joku tekee kunnolla jaksoiksi tarinan kiejojen pohjalta, kunhan ne ilmestyvät.
Samaa mieltä. Varsinkin Cersein voitot on ollut väkisin väännettyjä ja erittäin huonosti suunniteltuja.
Euronin laivasto ilmestyy kuin tyhjästä aina oikeaan paikkaan. Lannistereiden joukot liikuttaa isoja armeijoita ilman mitään ongelmia eikä Danyn liittouma tajua mitään.
Erittäin huonosti tehty.
Dorne on pyyhkäisty pois kartalta ja tytöt tappavat littlefingerin joka on ollut koko sarjan lieroilija ja pyrkyri. Tuosta vaan jää pohjoiseen tyttöjen tapettavaksi.. epäilenpä että näin ei käy kirjoissa.
Puhumattakaan danysta ja branista joka yhtäkkiä jää winterfeliin vittuilemaan muille.
Blaah.
Vierailija kirjoitti:
Dorne on pyyhkäisty pois kartalta ja tytöt tappavat littlefingerin joka on ollut koko sarjan lieroilija ja pyrkyri. Tuosta vaan jää pohjoiseen tyttöjen tapettavaksi.. epäilenpä että näin ei käy kirjoissa.
Puhumattakaan danysta ja branista joka yhtäkkiä jää winterfeliin vittuilemaan muille.
Blaah.
Ei Dany ole Winterfellissa
Littlefingeri vie varmaan toisen starkin tytön tai branin lahjaksi cerseille.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti vie. Kukaan ei luota häneen. Sansa ja Brann on tiukasti vartioitu. Aryaa se nyt ei vie yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti vie. Kukaan ei luota häneen. Sansa ja Brann on tiukasti vartioitu. Aryaa se nyt ei vie yhtään mihinkään.
Ja Bran saattaa jo tietää kaiken mitä LF ikinä teki ja tulee koskaan tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Tästä viimeisimmästä taistelukohtauksesta voisi narista sen että aika tekemällä tehty se että lohhari polttaa karavaanista kaikki muut vaunut paitsi vetäisee henkeä juuri sen kohdalla jossa lymysi harppuuna-ase.
Muutenkin huonoa taktiikkaa Danylta ja kumppaneilta. Lannisterit käyvät siistiin riviin puolustautumaan Dothrakeilta. Ne vilja-/kultavaunut eivät silloin kulje tiellä mihinkään eivätkä ole uhka kellekään. Oletin että Dany lentää lohharilla pitkin taistelurintamaa ja käristää Lannistereita oikein huolella. Mutta ei. Poltti pikkureiän riviin että osa joukoistaan pääsi vähän helpommin läpi, loppu ratsasti kuin päättömät kanat päin keihäitä.
Joku Raatteentien veteraani olisi pitänyt olla neuvomassa Danya.
Minusta oli hienoa nähdä Tyrion ja Jaime taistelukentällä vastakkaisella puolilla!
Onpa Branista tullut tosiaan ihan tunteeton robotti, jotenkin ihan tämän maailman ulkopuolinen. Ei enää ihminen ollenkaan.
Oletteko huomanneet sarjassa paljon vaikutteita oikeista historian tapahtumista? Tuo nimi Lannister on ainakin Englannin Lancastereista otettu, ja Stark on York (nämä kävivät Ruusujen sotaa toisiaan vastaan). Itse huomansin tuon Lancasterin heti kun kuulin nimen, mutta Starkia jouduin jonkun aikaa miettimään. Kelasin ensin, että tarkoittaako nimi jotain lintua (Lark on kiuru), sitten mietin että ruotsiksi stark on vahva, ja Suomessa oli Starckjohann-niminen rautakauppa, sittemmin Starkki. :D