Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu

Vierailija
15.07.2017 |

Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!

Kommentit (2641)

Vierailija
1061/2641 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohikäärme viserionista tulee jossain vaiheessa lisä kuolleiden armeijaan. Sellaisen käsityksen sain kun luin juonipaljastuksia. Jon ja Dany suorittaa yhdyntöjä myös muutaman jakson kuluttua

Hyi. Se on Jonin täti.

Mutta eihän ne sitä tiedä, vielä ainakaan. Insesti ei varsinaisesti ole harvinaista sarjassa. Varsin yleistä myös Targaryenien keskuudessa, Dany itsekin on veljen ja siskon tuotos. Oishan siinä draamaa, että Jon ja Dany ehtivät kehittää suhteen/ tunteita toisiaan kohtaan ja sitten eräs pikku seikka paljastuu.

Vierailija
1062/2641 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten ihan hyvä jakso, mutta aika haipakkaa mentiin.

Muutama asia jotka minua hieman vaivaa, on tuo Euronin laivasto joka liikkuu tuosta noin vaan puolelta toiselle ja aina yllättää kaikki muut laivastot täysin housut kintuissa vaikka keskellä kirkasta päivää. Ei ole uskottavaa. Sinällään minua ei haittaa vaikka tässä nyt ohitettiin pari merkittävää taistelua aika pikaisesti, sillä niitä alkaa nyt väkisinkin olla enemmän vähän eri rintamilla, ei niitä voi kaikkia näyttää, se alkaisi jo puuduttamaankin. Parempi pistää paukut sitten tiettyihin merkittävimpiin taisteluihin. Toisaalta mietityttää miksi tämä kausi on nyt vain 7 jakson pituinen, kun pitää sitten tehdä tällaisia ratkaisuja, joissa mennään yhdessä jaksossa näin paljon eteenpäin. Ensin näytetään kun Euron tulee ja tuo Cerseille vangit lahjaksi ja näin saa Cersein tuen ja luottamuksen ja jo samassa jaksossa Euron on ihan eri puolella Westerosia taas askeleen edellä vihollista. Noissa Kuninkaansataman asukkaissa ihmetyttää se, että miksi niitä kiinnostaa joku Euronin sinne tulo ja hurrataan niin paljon? Tietääkö ne edes ketä Euron ja sen vangit oli? Jos ne tiesi kuka on Ellaria, niin miksi ne viitsii heittää ruokaa niiden päälle, tuskin tuosta kansasta kukaan enää Cerseitä oikeasti kannattaa.

Tyrionin suunnitelmassa mietityttää se, että sehän tiesi että siellä vastapuolella tulee todennäköisesti olemaan myös Jaime ja Bronn, vaikkeivät sitten lopulta olleetkaan, mutta aikamoisen riskin otti kun näistä kahdesta kuitenkin varmasti vielä välittää. Lainasi jopa Bronnin kuuluisaa lausetta linnoitukseen "työntymisestä" suunnitelmaa kertoessaan. Oli kuinka oli, Tyrionin asema Daeneryksen neuvonantajana alkaa varmasti olemaan jo hieman vaakalaudalla.

Varys näytti muuten melko ahdistuneelta sen Melisandren kanssa käydyn juttutuokion jälkeen. Se oli mielenkiintoista.

Bran oli ärsyttävän kylmä ja outo. Pikkupoikana joutunut lähtemään kotoaan pakoon ja nyt esiintyy tuollaisena tunteettomana näkijänä vihdoin siskon nähdessään. En ymmärrä. Se ei näyttänyt yhtään siltä niinkuin se olisi ollut iloinen siitä tapaamisesta. Sitten se ei voi edes kunnolla selittää mitä sille on tapahtunut, itsekin se oli aluksi niin ymmällään että mikä se koko Kolmisilmäinen korppi oikein on ja nyt sitten ylimielisesti ja arvoituksellisesti vaan selittää jotain Sansan hääpäivästä. Sansakin tuntui ajattelevan että tuon friikin kanssa en halua olla tekemisissä enempää kuin on pakko. Sellainen sisarellinen ja läsnäoleva juttelu puuttui kokonaan Branin puolelta, olisi vaikka voinut kertoa Hodorin kohtalosta tms.

Olennan lähtö oli kyllä tyylikäs, toivottavasti se sai Jaimenkin vähän miettimään kokonaiskuvaa. Cerseihän oli käskenyt/maksanut Shaelle että saisi Tyrionista syyllisen.

Täytyy ymmärtää että Bran ei ole enää Bran. Hän on nyt kolmisilmäinen korppi. Ei hän tunne asioista enää samoin kun ennen. Viitsisitkö itse tuntea jotain pieniä asioita kun koko maailman huolet ovat selkeästi näkyvissä? Tunteettomana on helpompi olla puolueeton.

Tämä on hyvä pointti, mutta perhe on silti perhe. Ei se mitään ole unohtanut kuitenkaan. Kovasti se halusi silloin sen vanhan orpin opastuksella nähdä pätkiä Winterfellistä ja Nedistä ym. Voisi sitä edes sanoa siskolle että ihana nähdä pitkästä aikaa. Tiedän että sinulla on ollut rankkaa, mutta hyvin oot pärjänny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1063/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä nää kommentit kuinka Ellaria Sandin kohtalo ei ollut tarpeeksi kammoittava. Pitkitetty henkinen piina on varmasti pahempi kuin nopea väkivaltaisuus (kallon murskaaminen esimerkiksi). 

Itse ajattelin sitä että tuo myrkkyhän vaikutti hyvin nopeasti Cersein tyttären kohdalla, eli kovin kauan ei Ellarian tyttären tarvitse kärsiä. Okei, tyttären mätänevä ruumis nenän edessä on karmivaa, mutta se on kuitenkin vain ruumis. Pahempi kohtalo kummallekin olisi ollut vaikka se, mitä pelkäsin, kun Cersei jankutti niistä tytön kauniista kasvoista ja Mountainkin taisi olla paikalla, että em. raiskaisi tytön äitinsä silmien edessä joka päivä yms.

Vierailija
1064/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan karmaisevan surkea kausi. Ilmeisesti materiaali niin ohkasta, että tässä on tulos. Nipinnapin pystyy katsomaan.

Vierailija
1065/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettymys! kirjoitti:

Aivan karmaisevan surkea kausi. Ilmeisesti materiaali niin ohkasta, että tässä on tulos. Nipinnapin pystyy katsomaan.

Mitä siinä muka olisi pitänyt sitten tapahtua?

Vierailija
1066/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jänniä nää kommentit kuinka Ellaria Sandin kohtalo ei ollut tarpeeksi kammoittava. Pitkitetty henkinen piina on varmasti pahempi kuin nopea väkivaltaisuus (kallon murskaaminen esimerkiksi). 

Itse ajattelin sitä että tuo myrkkyhän vaikutti hyvin nopeasti Cersein tyttären kohdalla, eli kovin kauan ei Ellarian tyttären tarvitse kärsiä. Okei, tyttären mätänevä ruumis nenän edessä on karmivaa, mutta se on kuitenkin vain ruumis. Pahempi kohtalo kummallekin olisi ollut vaikka se, mitä pelkäsin, kun Cersei jankutti niistä tytön kauniista kasvoista ja Mountainkin taisi olla paikalla, että em. raiskaisi tytön äitinsä silmien edessä joka päivä yms.

Ei se olisi ollut Queens justice.

Nythän Cersein kosto oli täydellinen. Silmä silmästä.

Vierailija
1067/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika laimea kosto tämän sarjan mittapuulla. Tuollaista tasavertaista silmä silmästä -kostoa voisi odottaa sarjan hyviksiltä. Minäkin luulin, että Cersei olisi langettanut jonkun raa'an koston, onhan hän sentään Joffreyn äiti.

Myrkkykuolema on varmaan tuskallinen, mutta myös todella nopea vrt. vuosien sadistinen kidutus (elävänä nylkeminen, ruumiinosien poisto, välivaltainen raiskaaminen, jne). Siinä mielessä siis lempeä kuolema. Ja kun myrkytetty uhri on kuollut, niin ruumis on ruumis, sen mätäneminen ei ole henkisesti piinallista. Henkilö on kuollut, ei enää kärsi. Samalla lailla se mätänee maankin alla haudattuna. Ellarialla on hyvät oltavat siinäkin mielessä, että pidetään elossa (ruokitaan ja juotetaan), eikä ilmeisesti kiduteta fyysisesti.

Vierailija
1068/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkerit ovat kuulemma saaneet haltuunsa 7. kauden loput jaksot ja tulevan 8. kauden käsikirjoitukset ja nyt vaativat tekijätiimiltä lunnaita. Vaikka lunnaat maksettaisiin, ihan varmasto ne vuotaa (ainakin osa) myös nettiin. Hiton hakkerit!

Vierailija
1069/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs salaisuuksia paljastuu Winterfellin Maester Luwinin kyyhkyskirjekätköistä? LF oli naama vinossa kun mainittiin Luwinin pitäneen kirjaa kaikista (saapuneista?) kirjeistä?

Onko tämä Pikkusormelle nyt uhka vai mahdollisuus, että tuollaisia dokumentteja löytyy?

Ykköskaudella Lysa lähetti siskolleen kirjeen, jossa sanoi Lannisterien olevan Jon Arrynin kuoleman takana. Tästä alkoi tapahtumasarja, joka johti Catelynin, Nedin ja Robbin kuolemaan. Eihän tässä muuten mitään, mutta Lysa sanoi itse Sansalle tappaneensa Jonin Pikkusormen kanssa ennen kuin itse lensi siitä reiästä ulos. "- - and now they're all dead. That's what happens to people who stand between Petyr and me".

Catelyn heitti kirjeen tuleen, mutta Luwin oli se, joka kirjeen toimitti ja oli myös huoneessa kun Catelyn luki sen ääneen. Eli voi hyvin löytyä dokumenteista. Jos Sansa osaa laskea 1+1, saa hän tuosta selville, kuka sen sodan oikeastaan aloittikaan.

Sitten kun soppaan lisätään vielä Hound, joka tietää Pikkusormen pettäneen Nedin koska oli itse paikalla, voi Pikkusormea alkaa vähän jännittää. Tämä vyyhti purkautuu ennen pitkää ja sitten loppuu Pikkusormen lokoisat päivät.

Vierailija
1070/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs salaisuuksia paljastuu Winterfellin Maester Luwinin kyyhkyskirjekätköistä? LF oli naama vinossa kun mainittiin Luwinin pitäneen kirjaa kaikista (saapuneista?) kirjeistä?

Onko tämä Pikkusormelle nyt uhka vai mahdollisuus, että tuollaisia dokumentteja löytyy?

Ykköskaudella Lysa lähetti siskolleen kirjeen, jossa sanoi Lannisterien olevan Jon Arrynin kuoleman takana. Tästä alkoi tapahtumasarja, joka johti Catelynin, Nedin ja Robbin kuolemaan. Eihän tässä muuten mitään, mutta Lysa sanoi itse Sansalle tappaneensa Jonin Pikkusormen kanssa ennen kuin itse lensi siitä reiästä ulos. "- - and now they're all dead. That's what happens to people who stand between Petyr and me".

Catelyn heitti kirjeen tuleen, mutta Luwin oli se, joka kirjeen toimitti ja oli myös huoneessa kun Catelyn luki sen ääneen. Eli voi hyvin löytyä dokumenteista. Jos Sansa osaa laskea 1+1, saa hän tuosta selville, kuka sen sodan oikeastaan aloittikaan.

Sitten kun soppaan lisätään vielä Hound, joka tietää Pikkusormen pettäneen Nedin koska oli itse paikalla, voi Pikkusormea alkaa vähän jännittää. Tämä vyyhti purkautuu ennen pitkää ja sitten loppuu Pikkusormen lokoisat päivät.

Tässä on nyt hyvin paljon nivottu yhteen tapahtumia meneiltä kausilta nykyhetkeen joten olisi todella hienoa että LF joutuisi lopulta vastuuseen niistä ihan ensimmäisen kauden tapahtumista!

Toivon jostain syystä todella että Hound ja Arya vielä kohtaa.

Vierailija
1071/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiko Olenna oikean viinin? Lasejahan oli 2.

Vierailija
1072/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pettymys! kirjoitti:

Ihmettelen kyllä HBO:n ratkaisua tehdä tynkäkausi, jossa tapahtumat etenevät näin nopeasti. Itse katsoisin mieluummin täyden mittaisen kauden, jossa olisi enemmän taustoitusta ja syvyyttä. 

Vierailija
1073/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaime sen kaatoi lasiin, ja tyrkkäs lasin Olennan eteen. Lasi tuskin vaihtui tässä kohtaa, jossei Jaime itse ollut huolimaton. Mites mahdolliset vastamyrkyt?

Vierailija
1074/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pettymys! kirjoitti:

Ihmettelen kyllä HBO:n ratkaisua tehdä tynkäkausi, jossa tapahtumat etenevät näin nopeasti. Itse katsoisin mieluummin täyden mittaisen kauden, jossa olisi enemmän taustoitusta ja syvyyttä. 

Kyllä sitäkin saadaan kunhan Bran alkaa visioida.

Vierailija
1075/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika laimea kosto tämän sarjan mittapuulla. Tuollaista tasavertaista silmä silmästä -kostoa voisi odottaa sarjan hyviksiltä. Minäkin luulin, että Cersei olisi langettanut jonkun raa'an koston, onhan hän sentään Joffreyn äiti.

Myrkkykuolema on varmaan tuskallinen, mutta myös todella nopea vrt. vuosien sadistinen kidutus (elävänä nylkeminen, ruumiinosien poisto, välivaltainen raiskaaminen, jne). Siinä mielessä siis lempeä kuolema. Ja kun myrkytetty uhri on kuollut, niin ruumis on ruumis, sen mätäneminen ei ole henkisesti piinallista. Henkilö on kuollut, ei enää kärsi. Samalla lailla se mätänee maankin alla haudattuna. Ellarialla on hyvät oltavat siinäkin mielessä, että pidetään elossa (ruokitaan ja juotetaan), eikä ilmeisesti kiduteta fyysisesti.

Olet trolli.

Oletko koskaan nähnyt kuollutta lähietäisyydeltä? Entä oletko nähnyt rakastaamaasi ihmistä kuolleena edessäsi? Minä olen ja voin sanoa että mielummin menetän vaikka kädet kun katselen kuollutta rakastani.

En tiedä mitään pahempaa maailmassa kuin sen että joutuu katsomaan kun oma lapsi kuolee silmien edessä. Kun ei edes voi koskea tai edes yrittää auttaa mitenkään niin se pahentaa vielä asiaa huomattavasti. 

Vierailija
1076/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pettymys! kirjoitti:

Tuo tynkäkausi on erittäin hyvä. Koska nyt ei ole enää mitään kerrottavaa hahmoista vaan kaikki hahmot on esitelty ja nyt alkaa loppunäytös. Kenenkään perusteluja tai puolia ei enää tarvitse arvuutella ja kaikki tietää mitä ne haluaa.

Vierailija
1077/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras got jakso ikinä oli battle of bastards.

Vierailija
1078/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakkerit ovat kuulemma saaneet haltuunsa 7. kauden loput jaksot ja tulevan 8. kauden käsikirjoitukset ja nyt vaativat tekijätiimiltä lunnaita. Vaikka lunnaat maksettaisiin, ihan varmasto ne vuotaa (ainakin osa) myös nettiin. Hiton hakkerit!

Sehän on hyvä että ne vuotaa nettiin. Minä ainakin haluan lukea ne.

Vierailija
1079/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaime sen kaatoi lasiin, ja tyrkkäs lasin Olennan eteen. Lasi tuskin vaihtui tässä kohtaa, jossei Jaime itse ollut huolimaton. Mites mahdolliset vastamyrkyt?

Katsojille tuo näytettiin kyllä niin selvästi, että olisi juonut myrkkyviinin. Jos olisikin joku vastamyrkky, olisi mahtavaa, ettei rouva kuolisikaan!

Vierailija
1080/2641 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsojille tuo näytettiin kyllä niin selvästi, että olisi juonut myrkkyviinin. Jos olisikin joku vastamyrkky, olisi mahtavaa, ettei rouva kuolisikaan!

Koska Olennan kuolemaa ei näytetty niin ihan mahdollista, että jäi henkiin. Tuli myös mieleen se mahdollisuus, että Jaime kaatoi itse vahingossa lasiin vastamyrkkyä myrkyn sijaan.

Ketju on lukittu.