Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Ensi jakson nimi, Cersei returns a gift kammottaa jo nyt. Mitähän palasia lähettää Yarasta ja Ellariasta Danylle. Ja sinne meni koko laivasto eli yks on jo pelistä poissa.
Nymeria ei tainnut olla Nymeria vaan ehkä sen pentu? Ja Araya ja Jon ei vielkään tapaa, höh. Ja ärsyttävä Pikkusormi kieroilee taas jotain ja se takia mua ärsyttää kun en hoksaa mitä se haluaa.
Voi prkl, hbo ei näytä jaksoa! Ilmoittaa ettei palvelu ole saatavilla!
Muilla samaa? Muut kaudet ja jaksot näkyvät kyllä!
Voi v***u!
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko kaikki Ellarian tyttäret/tytärpuolet? Ja Ellaria itse ja Yara on sitten ne Euronin lahjat Cerseille? Toivottavasti se pelkuriveli sentään palaa Danyn luokse kertomaan miten laivastolle kävi tai lähettää edes viestin.
Ensi jaksossa Jon tapaa Danyn, mutta ehtiiköhän Arya jo Winterfelliin ja tapaa Sansan...
Ja tsppaa pikkusormen!
Helevetin hyvä että Arya menee pohjoiseen jos jon menee etelään. On pohjonen tallella vielä kun jon palaa. Sansan varaan ei voi laskea!
Vierailija kirjoitti:
Voi prkl, hbo ei näytä jaksoa! Ilmoittaa ettei palvelu ole saatavilla!
Muilla samaa? Muut kaudet ja jaksot näkyvät kyllä!
Voi v***u!
"Palvelu ei juuri nyt ole käytettävissä, yritä hetken päästä uudelleen"
?!
Ihana Nymeria ja Arya!!
Kyllä nymeria lähtee aryan mukaan, on vasn villi ja tekee sen omalla tavallaan!
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa puhutaan tosi vapaasti sarjasta, sekä menneistä, että nykyisistä jutuista ja lisäksi spekuloidaan netistä poimittujen vihjeiden/spoilereiden paikkansapitävyyttä.
Lisätään tähän vielä kirjat lukeneiden panos keskustelun sisältöön, niin voitaneen todeta tämän olevan huono ketju vierailla, jos haluaa välttyä spoilaantumiselta, ETENKIN kun keskustelijat käytännön syistä näkevät uudetkin jakson useamman tunnin aikaerotuksella.
Joten omalla vastuulla täällä, hyvässä hengessä.
Vapaasti on juteltu joo. Kirjoista ei ole tarjolla oikeastaan mitään spoilaavaa enää, kaikki juonet on kirjoja edellä. Ainoa mitä sieltä löytyy on taustatietoa sarjan tapahtumiin. Ja se on kyllä sitten vähän omaa tyhmyyttä jos tulee ketjuun ennen kun on uusimman jakson katsonut.. Mutta eihän täällä kenenkään ole pakko jutella, itse olen tykännyt ketjun menosta.
Vierailija kirjoitti:
Ensi jakson nimi, Cersei returns a gift kammottaa jo nyt. Mitähän palasia lähettää Yarasta ja Ellariasta Danylle. Ja sinne meni koko laivasto eli yks on jo pelistä poissa.
Nymeria ei tainnut olla Nymeria vaan ehkä sen pentu? Ja Araya ja Jon ei vielkään tapaa, höh. Ja ärsyttävä Pikkusormi kieroilee taas jotain ja se takia mua ärsyttää kun en hoksaa mitä se haluaa.
Uskon että ne oli Nymeria kyllä jo nähtiin mutta sillä vaan on oma laumansa nykyään ja haluaa olla vapaa. Uskon myös että Nym ja sen lauma nähdään vielä uudestaankin, eiköhän niille jossain tappelussa tule käyttöä. Se kun Arya sano "That's not you" niin en mä ajatellut että se tarkotti ettei se susi olekaan Nymeria vaan Arya sattuneesta syystä ymmärsi paremmin kuin hyvin ettei elämä linnassa sovi kaikille. Arya itse sanoi Nedille ensimmäisellä kaudella "That's not me" kun Ned haikaili linnaa ja prinssiä Aryan tulevaisuuteen.
Pikkusormella meni varmaan pasmat sekasin kun kuuli että Dany on päässyt meren yli ja kutsuu Jonin luokseen. Tuli kiire lirkutella Jonille kryptissa, onneks Jon on pikkusen fiksumpi kuin jotkut muut eikä kuunnellut sitä bullshittiä yhtään. Mutta sitten aukes toki uusi peli kun Sansa onkin vallassa eli eiköhän me nähdä uusia yrityksiä voittaa Sansa puolelleen. Onneks sinne on pikku-Starkkeja matkalla.
No niin, päällimmäiset:
EI THEON EIIII!!!!!!! Uskoin niin paljon parempaa, oon ihan murtunut!
-Oliko Yara hirtettynä laivan keulassa? Ei oikein ollut selkeää. Voi, jos oli :(
-Hietakyyt ovat NIIN ärsyttäviä, 2 down, 1 left, vai?
-Alan lämmetä Jonille, se on aika hieno kunkku, mutta onko sillä sama vika kun Nedillä, suututtaa turhaan Littlefingerin, joka on käärme. Vähän oveluutta Jon?
-Sansa on niin ärsyttävä, olisi hetken hiljaa.
-Kun Nymeria käänsi selkänsä Aryalle, ottaako Arya sen symbolisesti niin, että pohjoinen on kääntänyt hänelle selkänsä? Hope not.
-Upea Oleanna Tyrell, "Are you a sheep? No, you're a Dragon.
-Niin hirveä kohtaus se Jorahin ihon leikkely, hyi että, ei pystyny katsomaan.
-Mihin me tarvittiin Grey Wormin ja Missandein seksikohtaus?
Mutta huhhuh, nyt sitä toimintaa sitten saatiin!
Hmmm. Ihan hyvä jakso loppujen lopuksi, vaikka hetken ärsyttikin Harmaan matosen ja Missandein kohtaus. Yleensä GoT:ssa alastomuus ja seksi on ollut osa jotain juonittelua tms, mutta tuo noiden sivuhenkilöiden romanssi on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Halutaanko sillä miellyttää jotain tiettyä, romantiikannälkäistä katsojakuntaa? Tuonkin kohtauksen tilalla olisi voinut olla juonen kannalta jotain arvokkaampaa. Etenkin kun jaksoja on näillä viimeisillä kausilla vähemmän.
Sand snakeista päästiin onneksi, joskin olisi tuottanut suurempaa mielihyvää, jos lahtaaja ei olisi ollut toinen yhtä ärsyttävä hahmo, eli Euron. Nyt taisi mennä Tyrionin ja Danyn sotasuunnitelma uusiksi, mitenköhän muut liittolaiset reagoi? No, toivottavasti dothrakit ja tahrattomat onnistuu valtaamaan Casterly Rockin.
Onneksi nuo susikohtukset näyttää nyt vähän aidommilta. Ei ole enää niin kökkö tietokone-efekti kuin aiemmin. Hienoa, että Arya kuuli Jonin olevan Pohjoisen kuningas ja vaihtoi kuin vaihtoikin matkansa suuntaa. Harmi vain, että menevät taas ristiin eikä Jon ole enää Winterfellissä Arian saapuessa sinne.
Tykkään siitä miten jaksot on leikattu ja editoitu. Jorahin ihon kaivelusta suora leikkaus pöperökulhoon, jne. Viime jaksossakin oli jokin kivasti vaihdettu kuvakulma tunnelmasta toiseen, mikä mukavasti ravisuttaa katsojan aivosoluja :)
Eikö Jonille lähetty korppiviestiä Branin saapumisesta Muurille?
Veikkaisin, että ainoa tapa, jolla Bealish saa Sansan kääntymään Jonia vastaan ja hänen puolelleen on tieto Jonin sukujuurista.
Eikö sarjan käsikirjoittajat ole kuunnelleet yhtään katsojien palautetta aiemmilta kausilta? Käsittääkseni valtaosa (tai jopa kaikki?) katsojista pitää Missandein ja Grey Wormin suhdetta täysin turhana juonikuviona. Miksi käsikirjoittavat jatkavat sitä? Fanittaako noita kohtauksia joku? Vai onko se juttu vain alastomuus ja peräkammarin poikien miellyttäminen?
Mä pysyn aina poissa sekä tästä ketjusta että varmuuden vuoksi koko aihe vapaalta ja muiltakin netin sivuilta, joissa voisin spoilaantua, ennen kuin olen saanut uusimman jakson katsottua. Suosittelen muillekin jos spoilerit ärsyttää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko kaikki Ellarian tyttäret/tytärpuolet? Ja Ellaria itse ja Yara on sitten ne Euronin lahjat Cerseille? Toivottavasti se pelkuriveli sentään palaa Danyn luokse kertomaan miten laivastolle kävi tai lähettää edes viestin.
Ensi jaksossa Jon tapaa Danyn, mutta ehtiiköhän Arya jo Winterfelliin ja tapaa Sansan...
Kaksi ainakin kuoli mutta kolmannesta en oo varma, olisiko sekin vangittuna?
Enkä sanois Theonia pelkuriks kuitenkaan, ei ne kidutuksen jäljet hetkessä katoo vaikka mukava sisko ottaakin siipien suojaan. Traumojahan tuolla on jotka nousi pintaan, ptsd.
Theon jäi sen verran mietteliäänä sinne mereen kellumaan ja tähyilemään, että veikkaan hänen tekevän positiivisen comebackin.
Vierailija kirjoitti:
Mä pysyn aina poissa sekä tästä ketjusta että varmuuden vuoksi koko aihe vapaalta ja muiltakin netin sivuilta, joissa voisin spoilaantua, ennen kuin olen saanut uusimman jakson katsottua. Suosittelen muillekin jos spoilerit ärsyttää :)
Kysymys ei ole mistään jaksospoilereista vaan suoranaisesta paskanjauhamisesta jossa ei kyetä erottamaan kirjoja ja fanifiktiota televisiosarjasta. Spekulointi on kivaa ja suositeltavaa, mutta silloin kun se ei lainkaan perustu mihinkään mitä sarjassa on tapahtunut ja se esitetään ikäänkuin faktana, normaalit sarjan seuraajat eivät yksinkertaisesti jaksa sellaista lässytystä.
Minä luulen, että Grey Worm kuolee pian. Sen takia suhdetta Missandeihin korostetaan, kuolema iskee kovemmin.
Ymmärrän Theonia. Tyyppiä on kidutettu vaikka kuinka kauan ja selvästi tuskaili sen päätöksen kanssa, mutta mitä siinä tilanteessa olisi voinut tehdä. Mielipuolisukulainen pitää kirvestä siskon kurkulla ja nauraa, oikein yllyttää käydä kimppuun. Theonin hyökätessä Euron olisi saanut molemmat kiinni tai tapettua, nyt Theon pääsi pakoon (Gendry poimii soutuveneensä...?) ;)
Yara ja äitikyy viedään Cerseille, näkyvät hieman siinä kolmosjakson ennakossa. Voi kuvitella, mitä mad queen heille tekee. Varsinkin äitikyylle... hyi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Jonille lähetty korppiviestiä Branin saapumisesta Muurille?
Mietin kans, hetihän olettaisi korpin asiasta lähtevän.
Kyllä nyt vituttaa kun hbo ei toimi. Onkohan ruuhkaa tai jotain?
Kaksi ainakin kuoli mutta kolmannesta en oo varma, olisiko sekin vangittuna?
Enkä sanois Theonia pelkuriks kuitenkaan, ei ne kidutuksen jäljet hetkessä katoo vaikka mukava sisko ottaakin siipien suojaan. Traumojahan tuolla on jotka nousi pintaan, ptsd.