Millainen yhteydenpito toisiin naisiin on sallittua/hyväksyttyä parisuhteessa?
Kommentit (13)
No miksi pitää olla toisiin naisiin yhteyksissä sitten ylipäätään? Jos töissä on yhteyksissä niin sehän on normaalia, mutta en ymmärrä jos kauheasti pitää vapaa-ajallakin olla toisiin naisiin yhteyksissä. Toista ei voi omistaa, mutta itse olen vähän omistushaluinen ja suhteessa haluan toisen kokonaan itselleni. That is just me. Kaikki eivät ole tietenkään tätä mieltä, mutta minä tunnen itseni näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitää olla toisiin naisiin yhteyksissä sitten ylipäätään? Jos töissä on yhteyksissä niin sehän on normaalia, mutta en ymmärrä jos kauheasti pitää vapaa-ajallakin olla toisiin naisiin yhteyksissä. Toista ei voi omistaa, mutta itse olen vähän omistushaluinen ja suhteessa haluan toisen kokonaan itselleni. That is just me. Kaikki eivät ole tietenkään tätä mieltä, mutta minä tunnen itseni näin se vaan on.
Mitä mä just luin? Eikö sun miehellä saa olla naispuolisia ystäviä? Menee vähän överiksi kontrollointi.
Onko esim. kahdenkeskeiset kahvittelut vapaa-ajalla naispuolisen työkaverin kanssa kiellettyjä?
No jos mies haluaisi olla koko ajan tekemisissä muiden naisten kanssa niin mitä järkeä sitä olisi "kieltää". Jos se itseä häiritsee niin miehen kanssa ei ole pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin? Eikö sun miehellä saa olla naispuolisia ystäviä? Menee vähän överiksi kontrollointi.
Ei mielellään kauheasti. Näin se vaan on. Jokainen ihminen on omanlaisensa. Itse en tarvitse paljon ystäviä, ja tuntuisi oudolta jos miehen aika sitten menisi toisten naisten kanssa kahvitteluun kun aika on rajallista elämässä muutenkin. Jos sinä olet erilainen ole onnellinen siitä ja lunkimmasta suhtautumisestasi. Älä kuitenkaan oleta, että kaikki olisivat kute sinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko esim. kahdenkeskeiset kahvittelut vapaa-ajalla naispuolisen työkaverin kanssa kiellettyjä?
Miksi vapaa-ajalla sinä sitten haluat parisuhteessa olevaa miespuolista työkaveriasi tapailla? Eikö sinulla ole muita ystäviä tai muuta tekemistä? Jotenkin vaan ihmetyttää etenkin jos itse olet sinkku mutta ystävä varattu. Jos jonkun kanssa haluaa vapaa-ajalla viettää aikaa on siinä ihmisessä jotain spessua yleensä.
No nuorena en välittänyt, vaikka mies esim. kävi kahvilla/lounaalla työkavereittensa kanssa, siis työajan ulkopuolellakin ja eräänkin kanssa kävi pelaamassa tennistä (siis naisen). Luotin ja luotan edelleen mieheeni. Mutta nyt kun on perhettä, ollaan työssä ja aika kortilla, niin en kyllä tykkäisi, jos ylipäätään kovin paljon olisi kavereittensa kanssa. Ehkä sitten tulevaisuudessa taas eri asia, kun on enemmän aikaa. En minäkään hirveästi kavereitani tapaile.
Meillä on kyllä ihan luonnollisesti käynyt niin, että perheettömät ovat jääneet kuvioista pois, ihan vaan, kun elämä on nyt niin erilaista heidän kanssaan, tavataan lähinnä siis perhetuttuja kyläilyn merkeissä. Mies käy joskus kaljalla jonkun kaverinsa kanssa, muuten riittää pari harrastusta viikossa. Sama mulla, paitsi kaljan sijaan käyn kahvilla. Ja kummallakin on ne toista sukupuolta olevat kaverit "hävinneet", en tiedä miten, ne on vaan jääneet unholaan ja ihan hyvä niin, eipä tule siitä riitaa, mies tahtoo olla vähän mustasukkainenkin.
Huokaus. Huomaan, että olen varmaan lopun ikäni sinkku, jos se on hyvinkin yleistä, että koetaan, että mies ja nainen tai nainen ja mies eivät voi olla vain ja ainoastaan ystäviä. - Jos joku vaatisi minun lopettamaan ja päättämään kaikki tai vaikka "vin" kaikki muut ystävyys suhteeni vastakkaista sukupuolta kohtaan, jotka eivät välittömästi liity työhöni, niin en kyllä ennustaisia yhteisen liittomme jatkuvan kovinkaan pitkään. - Haluan ja vaadin kumppaniltani sitä, että voin luottaa häneen niin paljon, että hän kyllä osaa käyttäytyä ja tietää, mikä on sopivaa ja hyväksyttyä ilman, että minun täytyy kirjoittaa tai kenties erikseen sanella yksityiskohtaiset ohjeet, tai yleisemmin neuvoa asiassa.
Sellaista kumppani en koe omakseni, joka on mustasukkainen miltei jokaisesta kauniista sanasta tai eleestä muita kohtaan, sukupuoleen katsomatta. Tai siitä, että vaihdan kuulumisia säännöllisen epäsäännöllisesti -sukupuoleen katsomatta- kuulumisia ystävieni ja kavereittenei kanssa, toisinaan rupatellen ja puhuen esim puhelimessa hyvinkin pitkään. Ja tai muistan heitä mm. Joulukortilla.
Ymmärrän myös sen, että on yhtä hyvin asioita ja juttuja, jotka kuuluvat visusta ja ainoastaan vain parisuhteeseen, yhdessä kumppanin kanssa jaettavaksi; eivätkä ne kuulu sen paremmin parhaimmillekaan ystäville, saati lapsille tai omille vanhemmilekaan..
Mutta yhtä yhtä erinomaisen tärkeää minulle on myös kyetä kantamaan ne ystävieni minulle uskomat asiat ja jutut, joista kuullena olen - toivokaseni- voinut ja kyennyt käsittämään, että ne eivät kuulu kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
- Ja sun miehesi hyväksyy tämän kaiken? - Ettei vaan miehesi olisi aika pahasti tossun alla, tai muuten vain hukannut oman tahtonsa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos miehesi on bi-seksuaali, eikö hänellä saa sitten olla miespuolisiakaan ystäviä?
Hyvä kysymys, mulle on vuosien kuluessa useat varatut miehet viestitelleet siihen tyyliin, josta en todellakaan tykkäisi oman mieheni kohdalla. Tälläkin hetkellä on yksi "kaveruus" käynnissä. Olen itsekin siis varattu ja nämä viestit ovat sinänsä viattomia, mutta ehkä eivät oikeasti sitten kuitenkaan..
Nosto