Mistä jään paitsi kun en ole facebookissa?
Kommentit (42)
Itse jäisin paitsi kahdesta sairauteeni liittyvästä vertaistukiryhmästä. Kahden harrastukseni harjoitusvideoryhmästä. Suvun yhteisestä ryhmästä (ihmiset ympäri maailmaa). Ja tietty olisin ihan pihalla, mitä kaukaisemmat ystäväni nykyään puuhaa. Olen itse tosi sosiaalinen ja tykkään olla vieraisiinkin ihmisiin yhteydessä fasen ryhmissä. Olen saanut paljon apuja, esim. sairauteni hoitoon sitä kautta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkälaisia kavereita, harrastuksia tai muita sidosryhmiä sinulla on ja minkälaisista asioista olet kiinnostunut. Jos sinua ei kiinnosta esimerkiksi vanhempaintoimikunnan keräys opettajan lahjaan, tiedot urheiluseuran tapahtumista, tuoreimmat tiedot tiedekunnan pikkujouluista tai ekskursiomatkasta tai vierailijaluennoista tai vinkin tulevaan tenttiin, kuvat opiskelukaverin Nepalin reililtä, lapsuudenystävän opiskelupaikka tai sitten serkulle syntyneet kaksoset, niin etpä sinä varmaan paljosta jää paitsi. Tässä muutama asia, joista minä olisin jäänyt paitsi, jos en olisi fb:ssa.
En ole ap. Olen mukana yksi aktiivisimpia yhdessä yhdistyksessä, joka tiedottaa kaiken facebookissa. Ei minun tarvitse itse olla siellä. Ne päivityksen näkee julkisilta sivuilta muutenkin. Heidän keskusteluryhmäänsä en pääse. Hyvä niin, säästyn riitelyltä. Kyllä ne tärkeimmät asiat kuulee ja jos jotain en kuule, ei se ole tarpeeksi tärkeää, että minun edes tarvitsisi tietää. Keräyksistähän vain pääsee, jos ne on järjestetty pelkästään facebookissa.
No kiva sinulle ja sinun yhdistyksellesi. Minun yhdistyksissäni ei ihan kaikkea tule julkisille sivuille. Esim pääaineopiskelijoiden keskustelut tenteistä ja kurssijärjestelyistä sekä urheiluseuran tapahtumien järjestelyt eivät näy missään julkisilla sivuilla. Joo, kyllähän ne kuulee sitten jossain vaiheessa ainakin kysymällä, mutta vähemmällä ja helpommalla pääsee kun lukee ne suoraan fb:stä eikä mene ihan ohi.
Lähinnä kutsuista ja mesen ryhmäkeskusteluista. Esim luokkakokouskutsut ovat kokonaan siirtyneet facebookiin eikä ihmisiä joilla ei ole facebookia edes yritetä tavoitella . Lähialueen puskaradio, nettikirppis, vinkkejä minne mennä viikonloppuna. Lastentapahtumat. Lempiravintoloiden lounaslistat ja päivitykset. Kavereiden kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkälaisia kavereita, harrastuksia tai muita sidosryhmiä sinulla on ja minkälaisista asioista olet kiinnostunut. Jos sinua ei kiinnosta esimerkiksi vanhempaintoimikunnan keräys opettajan lahjaan, tiedot urheiluseuran tapahtumista, tuoreimmat tiedot tiedekunnan pikkujouluista tai ekskursiomatkasta tai vierailijaluennoista tai vinkin tulevaan tenttiin, kuvat opiskelukaverin Nepalin reililtä, lapsuudenystävän opiskelupaikka tai sitten serkulle syntyneet kaksoset, niin etpä sinä varmaan paljosta jää paitsi. Tässä muutama asia, joista minä olisin jäänyt paitsi, jos en olisi fb:ssa.
En ole ap. Olen mukana yksi aktiivisimpia yhdessä yhdistyksessä, joka tiedottaa kaiken facebookissa. Ei minun tarvitse itse olla siellä. Ne päivityksen näkee julkisilta sivuilta muutenkin. Heidän keskusteluryhmäänsä en pääse. Hyvä niin, säästyn riitelyltä. Kyllä ne tärkeimmät asiat kuulee ja jos jotain en kuule, ei se ole tarpeeksi tärkeää, että minun edes tarvitsisi tietää. Keräyksistähän vain pääsee, jos ne on järjestetty pelkästään facebookissa.
No kiva sinulle ja sinun yhdistyksellesi. Minun yhdistyksissäni ei ihan kaikkea tule julkisille sivuille. Esim pääaineopiskelijoiden keskustelut tenteistä ja kurssijärjestelyistä sekä urheiluseuran tapahtumien järjestelyt eivät näy missään julkisilla sivuilla. Joo, kyllähän ne kuulee sitten jossain vaiheessa ainakin kysymällä, mutta vähemmällä ja helpommalla pääsee kun lukee ne suoraan fb:stä eikä mene ihan ohi.
Jotain tapahtumajärjestelyjä sopivat kyllä siellä. Jos en tiedä niistä ilman Facebookia, niin sitten jään pois. Sitten en ole ensimmäisenä laittamassa pöytiä ja leipomassa, jos pitää Facebookiin liittyä. Yksinkertaista. Kyllä mua on painostettu sinne, mutta en suostu. Ei ole jäänyt vielä sormestani kuoppaa vesilasiin, joten en ole yhdistykselle korvaamaton. Se on ikävää, jos opiskeluun vaaditaan nykyään facebook, eikä omat sisäiset ryhmät riitä. Itse olen kyllä WhatsAppissa ja sitä tulee käytettyä. Siinä ei tarvitse lukea Facebookin tyhjänpäiväisiä päivityksiä eikä viestit huku, kuten Facebookissa. Olin muutaman vuoden siis ja poistuin, joten tiedän, miltä säästyn.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kutsuista ja mesen ryhmäkeskusteluista. Esim luokkakokouskutsut ovat kokonaan siirtyneet facebookiin eikä ihmisiä joilla ei ole facebookia edes yritetä tavoitella . Lähialueen puskaradio, nettikirppis, vinkkejä minne mennä viikonloppuna. Lastentapahtumat. Lempiravintoloiden lounaslistat ja päivitykset. Kavereiden kuvia.
Miten saatte selvilla, kuka Timo Niemisistä tai Matti Virtasista pitää kutsua? Aika harva merkkaa vanhoja koulujaan perustietoihin, joten vähäksi jää porukkaa. Eikä mun ex-luokkakavereista mun sukunimeäni taida monikaan tietää. Sinänsä en kaipaa luokkakokouksia, ei oikein jaksa kiinnostaa. Parhailla ravintoloilla on lounaslistat omilla nettisivuillaan ja jos ei olekaan kuin Facebookissa, ne ovat julkisia. Ei yksikään ravintoloitsija ole niin tyhmä, että piilottaisi lounaslistojaan. Harvassa on ravintolan omistaja, joka haluaa vain Facebookin jäseniä asiakkaakseen. Tämän alueen puskaradio on myös julkinen ryhmä. Luin sitä kerran ja täyttä jaskaahan se oli, asialliset päivitykset hukkuivat roskan alle. Itse käytän joskus harvoin myymiseen tori.fi , olen saanut kaiken kaupaksi parin päivän aikana. Nettikirppiksiltä en ostakaan mitään.
Mieti mielummin mistä ne facebookkaajat jää paitsi, kun kaikki aika heillä menee "ystävien" pöljien päivitysten syynäämiseen ja omien "pöljien" päivitysten tekemiseen.
ÄiTyLiT ryhmästä. Onneksemme useampi heistä on varmana täälläkin mesoamassa ja päiväämme piristämässä. Harmillista vain, etteivät näe kommentoijan nimeä, työpaikkaa ja asuinpaikkaa. Olet menettänyt varmaan ison kasan turhia lasuja, soittoja työpaikoillesi, et ole päässyt aloitusten kohteeksi jne. Voi harmillista.. ;) Et mitään!!! Pysykkin poissa. Joku voi joskus jopa soittaa sulle ja kysyä mitä kuuluu, muuten voit unohtaa ne, koska voivat lukea ne facesta. Tosin voit myös sen takia jäädä ihan oleellisistakin asioista ulos, koska ne tupataan nykyään ilmoittamaan siellä eikä henkilökohtaisesti. Esim häät, syntymät, kuolemat jne...
Vierailija kirjoitti:
Siitä, kuinka kaikki viettävät auringonpaisteista laatuaikaa raksujensa kanssa parhaassa seurassa
Tämä "parhaassa seurassa" huvittaa mua jostain syystä joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saatte selvilla, kuka Timo Niemisistä tai Matti Virtasista pitää kutsua? Aika harva merkkaa vanhoja koulujaan perustietoihin, joten vähäksi jää porukkaa. Eikä mun ex-luokkakavereista mun sukunimeäni taida monikaan tietää. Sinänsä en kaipaa luokkakokouksia, ei oikein jaksa kiinnostaa. Parhailla ravintoloilla on lounaslistat omilla nettisivuillaan ja jos ei olekaan kuin Facebookissa, ne ovat julkisia. Ei yksikään ravintoloitsija ole niin tyhmä, että piilottaisi lounaslistojaan. Harvassa on ravintolan omistaja, joka haluaa vain Facebookin jäseniä asiakkaakseen. Tämän alueen puskaradio on myös julkinen ryhmä. Luin sitä kerran ja täyttä jaskaahan se oli, asialliset päivitykset hukkuivat roskan alle. Itse käytän joskus harvoin myymiseen tori.fi , olen saanut kaiken kaupaksi parin päivän aikana. Nettikirppiksiltä en ostakaan mitään.
1) käyt Timo Niemisen parhaan koulukaverin kaverilistaa läpi ja - tadaa - siellä se oikea Timo Nieminen todennäköisesti on, pärstäkuvineen.
2) kun olet tykännyt ravintolan sivuista kyseisen ravintolan tapahtumat ja lounaslistat päivittyvät automaattisesti feediin. Ei ole tarvetta klikata auki 7 lempiraflaa, vaan näet niiden viikoittaiset lounaslistat automaattisesti ma klo10, täysin riippumatta siitä onko juuri sille älylaitteelle tallennettu sinun omat suosikkisivustot.
3) monet puskaradiot ovat suljettuja ryhmiä
4) fb-kirpparit ovat hyvin erikoistuneita (esim vaatemerkki, harrastus) ja suurin osa vaatii, että toiminta tapahtuu omalla nimellä, vanhalla, oikeaksi todetulla profiililla.
Mutta liittyminen on vapaaehtoista. Ei kukaan sinua siihen pakota. Minun elämääni se on helpottanut kovasti ja yhteydenpito ranskalaisiin, espanjalaisiin ja englantilaisiin opiskelukavereihin on säilynyt vilkkaana jo 25 vuotta.
Mikä on "tökkäys"?
Itsekin olen jättänyt liittymättä. Tärkeimpiin ihmisiin elämässäni pidän yhteyttä tapaamalla ja puhelimella, random -keijoihin menneisyydestäni ei edes kiinnosta pitää yhteyttä tai olla muiden stalkattavana.
Ainoa asia mikä po. palvelussa risoo on se, että esimerkiksi lapsen koululuokan asioista on perustettu joku oma "ryhmä" yli-innokkaiden vanhempien toimesta ja siellä sovittu esim. opettajan lahjoista. Sitten viime tipassa tullaan kinuamaan rahaa lahjaan, vedoten tähän "facebook -päätökseen". Ensi kerralla sanon, että elämä ei ole demokratiaa.
Yh-iskä79
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) käyt Timo Niemisen parhaan koulukaverin kaverilistaa läpi ja - tadaa - siellä se oikea Timo Nieminen todennäköisesti on, pärstäkuvineen.
2) kun olet tykännyt ravintolan sivuista kyseisen ravintolan tapahtumat ja lounaslistat päivittyvät automaattisesti feediin. Ei ole tarvetta klikata auki 7 lempiraflaa, vaan näet niiden viikoittaiset lounaslistat automaattisesti ma klo10, täysin riippumatta siitä onko juuri sille älylaitteelle tallennettu sinun omat suosikkisivustot.
3) monet puskaradiot ovat suljettuja ryhmiä
4) fb-kirpparit ovat hyvin erikoistuneita (esim vaatemerkki, harrastus) ja suurin osa vaatii, että toiminta tapahtuu omalla nimellä, vanhalla, oikeaksi todetulla profiililla.Mutta liittyminen on vapaaehtoista. Ei kukaan sinua siihen pakota. Minun elämääni se on helpottanut kovasti ja yhteydenpito ranskalaisiin, espanjalaisiin ja englantilaisiin opiskelukavereihin on säilynyt vilkkaana jo 25 vuotta.
1. Kuulostaa kyllä aika työläältä...
2. Ai no lounas, minä en käy lounaalla juuri koskaan ja muissa ravintoloissa jaksan odottaa jopa paikan päälle saadakseni menun tai sitten joskus päätän etukäteen.
3. Ihan sama onko suljettu, kerran tutkin ja tulin siihen tulokseen, että en jaksa moista jaskan pauhantaa. Menishän tuohon aikaakin ihan kamalasti.
4. Ihan sama, kun en osta kirppareilta mitään ja torissa olen saanut myytyä, mitä myyn. Aika paljon on mennyt ihan suoramyynnillä ilman nettiä, esim. omille tai miehen työkavereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä nyt itseäsi kiinnostaa, esim. neuleohjeita olen tosi paljon kerännyt neulontaryhmistä, oppia erilaisista luontokohde-esittelyistä & paikallishistoriasta oman kunnan ryhmästä, iloa iltoihini vaikkapa Ei mennyt niin kuin Strömsössä -ryhmästä jne. Ns. kavereiden päivityksiä en seuraa, vain ryhmiä.
Tietenkään jos et ole mistään kiinnostunutkaan, niin tuskin menetät mitään.
Kerron sulle salaisuuden: Netistä, lehdistä ja kirjoista löytyy kaikkea tuota ilman facebookiakin. AJos luulet, että koko maailma on siirtynyt facebookiin, taidat olla siellä vähän liikaa.
Mikä oletus tämä on että hengaan FB:ssä liikaa? Justhan kerroin etten seuraa edes kenenkään ns. kaverini päivityksiä! Toki noita kaikkia löytää muualtakin mutta sen lisäksi tykkään seurata asioita FB:ssä, olenhan ihan yhtä lailla Pinterestissäkin (ja siellä mulla on varmaan 10000 pinniä)...
Olin 10 vuotta facessa, kunnes tänä keväänä tajusin sulkea tilin. Paras päätös ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä nyt itseäsi kiinnostaa, esim. neuleohjeita olen tosi paljon kerännyt neulontaryhmistä, oppia erilaisista luontokohde-esittelyistä & paikallishistoriasta oman kunnan ryhmästä, iloa iltoihini vaikkapa Ei mennyt niin kuin Strömsössä -ryhmästä jne. Ns. kavereiden päivityksiä en seuraa, vain ryhmiä.
Kerron sulle salaisuuden: Netistä, lehdistä ja kirjoista löytyy kaikkea tuota ilman facebookiakin. AJos luulet, että koko maailma on siirtynyt facebookiin, taidat olla siellä vähän liikaa.
Mikä oletus tämä on että hengaan FB:ssä liikaa? Justhan kerroin etten seuraa edes kenenkään ns. kaverini päivityksiä! Toki noita kaikkia löytää muualtakin mutta sen lisäksi tykkään seurata asioita FB:ssä, olenhan ihan yhtä lailla Pinterestissäkin (ja siellä mulla on varmaan 10000 pinniä)...
Ai niin ja lisään vielä että esim. neulontaryhmästä olen saanut harrastusyhteisön, tämä ei onnistuisi ilman FB:tä, ei meilläpäin mitään neulontakahvioita ainakaan ole... Nyt pidämme ties mitä knitalongeja ym. Mukava tutustua samanmielisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja lisään vielä että esim. neulontaryhmästä olen saanut harrastusyhteisön, tämä ei onnistuisi ilman FB:tä, ei meilläpäin mitään neulontakahvioita ainakaan ole... Nyt pidämme ties mitä knitalongeja ym. Mukava tutustua samanmielisiin.
Niitä erilaisia rymiä vaan nyt on ilman Facebookiakin. Ravelry, Novitan jäsenillä omansa jne. Sen takia aattelin, että olet liikaa, kun puhut kuin mitään ei olisi Facebookin ulkopuolella. Onhan tämä av:kin tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä erilaisia rymiä vaan nyt on ilman Facebookiakin. Ravelry, Novitan jäsenillä omansa jne. Sen takia aattelin, että olet liikaa, kun puhut kuin mitään ei olisi Facebookin ulkopuolella. Onhan tämä av:kin tosin.
No kyllä luit aika paljon rivien välistä nyt, huoh kunpa tietäisit kenen kanssa puhut. Esimerkkinä vielä vaikka oman kunnan luontokohde-esittelyt, kävin tänään tutustumassa niissä paikan päällä monen tunnin lenkillä, ja ei, näitä ei yhtäkään löytynyt mistään kunnan tietokannasta saati mistään painetuista lähteistä. Mistä siis olisit itse lähtenyt vastaavia hakemaan? Soittamalla kunnansihteerille?
Mä olen löytänyt loistavia arkea helpottavia vinkkejä (ryhmistä), saanut tiedon alennusmyynneistä (ei tarvitse täyttää sähköpostia uutiskirjeillä) ja voittanut jopa arvonnoissa. Ja tykkään nähdä sukulaisten ja kavereiden kuvia oli ne sitten reissu-, lapsi-, eläin- tai ruokakuvia.
En ole naamakirjassa tai muussakaan vastaavassa, mutta harrastefoorumit on aika kuolleita, kaikki alkaa olemaan joissain ryhmissä fb, whatsup ja mitä näitä on.
Perinteisiä nettisivuja ei ole päivitetty enää vuosiin, kaikki tuore on facessa.
Tinderiäkään ei saa ilman fb;kia.
Huijausyrityksistä. Ainakin jos iltapäivälehtiin on uskominen, ja miksei olisi, feispuukissa huijarit kaappaavat tilejä tms. ja sitten viruksia ja muuta pahaa saa "ystävien" postittamien linkkien kautta.
Ei, en ole feispuukissa, en ole ikinä ollutkaan, vaikka suostuteltu ja maaniteltu on. Katson, että odotan ensin sitä hallituksen säätämää ja eduskunnan hyväksymää pakkolakia siihen liittymiseen - joka tietenkin tulee vielä tällä hallituskaudella, jos Anne Berner saa sen päähänsä ja Juha Sipilä sitä puoltaa (tietenkin puoltaa).