Me ei saada mistään mitän apua! :(
Päiväkoti on heinäkuun kiinni ja mies on päivät töissä. Lapset 1,5v, 3v ja 4v on kotona. Pitäis pääst äitiys polille mut sinne ei voi ottaa lapsia mukaan eikä meillä oo ketn. Perhe työn tekijää ei saada ennen vauvan syntymää. :( M en enää jaksa!!
Kommentit (36)
Asutko Riihimäellä? Olen kokenut perhepäivähoitaja, nyt opiskelusta vapaana, ja voisin tulla jelppimään. :)
Hei! Itse olen yhden lapsen totaalinen yksinhuoltaja ja kun lapsi oli pieni ja en vielä ollut töissä ja piti päästä lääkärikäynnille johon en voinut lasta ottaa, tein niin että palkkasin vähäisestä kotihoidontuesta hoitajan. Se hoitaja kyllä hoitaa samalla kaikki sinun lapset.
Siriina kirjoitti:
Otat vaan lapset mukaan ja sanot ettet saanut hoitajaa. Ei ne siellä voi poiskaan passittaa.
No ei voi ottaa. Kyllä pitää ihmisillä vastuu olla ja hoitaa omat asiat.
-Hoitaja mll:ltä?
-Kysy naapuria. Selität ongelman, niin eiköhän myötätuntoinen ihminen auta.
-Mene faceen, liity paikalliseen ryhmään ja kysy, mistä apua. Kyllä joku osaa jonkun lastenhoitohalukkaan vihjata.
Ainakin itse kun viimeksi kävin äitiyspoliklinikalla, näin kun jollakin naisella oli lapset mukana. Vaikka niissä kutsuissakin lukee ettei saa ottaa mukaan, mutta eivät näköjään mitään sano vastaan.
Ketn ja mitn. Ap on joku wt 24 v.
Älä tee muksuja enempää.
Palkkaa mll:n hoitaja. Yksinkertaista.
Kyllä ilman turvaverkkoja pärjää, jos viitsii.
Lapset mukaan.
Hoitajan etsiminen.
Miehen jäänti pois työkeikalta (suosittelen paremman työn etsimistä).
Elämä on. Ei kaikilla muillakaan mitään verkkoja ole, jotka "ottaa kopin" lapsista, kun käy asioilla.
Äitilt kysyin ja äiti sano et ei sekään mitn apua saanu ja yksin piti hoitaa 5 lasta ku iskä oli töissä aina. Sskot asuu kaukana ja yks sisko sano et ei ehdi ku itellä 6 lasta. Veli ei pidä yhteyttä. Mut toi face vois olla hyvä :)
Ootko harkinnut ehkäisyä? Tehoaa 9 kk:n säteellä, kun ei tule taas uutta vauvaa...
joo, ihan oikeasti kannattaa miettiä vakavasti sterilisaatiota. Lapsillasi tulee olla oikeus hyvään lapsuuteen jossa vanhemmilla riittävät resurssit. Sterilisaatio ei tähän hätään nyt auta mutta toivon että saat avun vaikka FB:n ryhmästä.
Eka aattelin kommentoida, et keitä nämä ilkeät kommentoijat ovat? Ihan uskomattoman törkeitä vastauksia.
Mutta rupesin myös miettimään, onko totta koko teksti, kun luin tuon, että 6 lapsen äiti ( sisko) ei voi auttaa.
Itsellä 6 lapsen äitinä ei mitään heikkoa hoitaa toistenkin lapsia välillä. Hyvin sujuu leikit, kun kavereita.
Otat vaan lapset mukaan ja sanot ettet saanut hoitajaa. Ei ne siellä voi poiskaan passittaa.