Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mistä apua valehteluun?
15.07.2017 |
Valehtelen kokoajan. Kaikesta.
Ei olisi edes syytä, mutta en kerro kenellekkään totuutta milloinkaan. Asunto - ja työasiat sepitettyjä, en harrasta kertomiani asioita, en ole luonteeltani sellainen, mitä annan ynmärtää. Mikä minua vaivaa? Mistä saan apua kokoaikaiseen valehteluun? On todella raskasta miettiä aina, mitä voi nyt sanoa, että täsmää aiempiin tarinoihin. Olen oikeastaan valehdellut niin kauan, että uskon niihin jo itsekin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Terapeutti?
Itsekin olin esiteininä kova valehtelemaan, ja muistan sen stressin kun piti muistaa mitä on sanonut ja pelkäsi koko ajan jäävänsä kiinni. Satunnaisesti tein tuota vielä täysi-ikäisenä, kun baareissa tutustuin uusiin ihmisiin. Ite uskon että aluksi valehtelu johtui huonosta itsetunnosta, vaikka en mitään sankaritarinoita itsestäni keksinytkään. Halusin myös vaikuttaa kiinnostavammalta ihmiseltä. Minulla on aina ollut vilkas mielikuvitus, ja kai se oli minulle "hupia" esittää toista tuntemattomille ihmisille.
Muistan, kun eräälle eksälleni olin valehdellut käyneeni Kiinassa silloin kun tapasimme. Kyllähän se oli hirveää, kun vuosien päästä hän mainitsi asiasta ja kyseli, enkä enää kehdannut kertoa. Minulla ainakin auttoi aika ja aikuistuminen, ja sen hyväksyminen, että kyllä ihmiset minusta tykkää, vaikka en ole käynyt Kiinassa tai isoisäni ei olekaan maailmankuulu postirosvo.
Nykyään en valehtele juuri ollenkaan, mutta jos tulee pakko valehdella, ei se ole mikään ongelmakaan minulle. Jos valehtelusta ottaa elämäntavan, se voi lähtä käsistä ja johtaa ihan oikeisiin ongelmiinkin.