Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lyö riidellessä

Vierailija
15.07.2017 |

Sanon heti, että osaan itse olla todella tuittupäinen. Riidellessä sanon ikäviä asioita. Pyydän kyllä anteeksi jälkeenpäin, mutta eihän se tarkoita, että saan loukata taas uuden erimielisyyden aikana.

Mutta mies on lyönyt minua nyt monta kertaa. Tänä aamunakin suuttui niin, että koitti lyödä kasvoille. Sanoi vielä: "jos et nyt ole hiljaa, niin tapan sinut".

Nyt olen sitten hiljaa.

Kerran mies löi niin, että oli silmä mustana kolne viikkoa. Toisen kerran niin, etten kuullut mitään vasemmalla korvalla kahteen päivään.

Kauheinta on se, että mies on saanut minut uskomaan, että ansaitsin kaiken väkivaltaisuuden. Olen ollut kellarissa kuristusotteessa ja saanut iskuja useita kertoja kasvojen lisäksi selkään, jalkoihin ja käsivarsiin.

Kerran soitin hädissäni äitini paikalle. Mies teki heti puhelun kuullessaan täyskäännöksen. Hän menikin keittämään kahvit ja oli niiiiiin rauhallinen. Minä tietysti olin itkuinen ja vaikutin varmasti omituisen kiihtyneeltä. Äiti osasi kuitenkin lukea tilanteen läpi. Kyselee nykyään viikottain, miten menee.

Hyvät ihmiset, nyt on erottava. Miksi en eronnut jo ajat sitten? Miten saatoinkin antaa miehen viedä koko ajatusmaailmani ja itsenäisyyteni? Uskoin todella, että ikävistä sanoista ansaitaan pahoinpitely - ?!?!?!?!

Antakaa minulle voimia lähteä tästä parisuhteesta jo tänään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi olla kyseessä ns hyväksikäyttösuhde molemminpuolin eli hyödytkö sinä taloudellisesti miehestä? Vai miksi et ole eronnut. Jotkut ihmiset tekevät itsestään uhrin eivätkä eroa että saavat valittaa. Muut saavat sitten päiviä ja pahimmassa tapauksessa vuosia kuunnella näitä juttuja erotako vai eikö.

Vierailija
2/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois ja haistata paskat. Ei ole mitään syytä olla riippuvainen toisesta ihmisestä. Luota omaan kykyysi selvitä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde, sä selviät kyllä! Lähdet HETI jonnekin kaverille tai vaikka hotelliin. 

Vierailija
4/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oululainen- kirjoitti:

Tässä voi olla kyseessä ns hyväksikäyttösuhde molemminpuolin eli hyödytkö sinä taloudellisesti miehestä? Vai miksi et ole eronnut. Jotkut ihmiset tekevät itsestään uhrin eivätkä eroa että saavat valittaa. Muut saavat sitten päiviä ja pahimmassa tapauksessa vuosia kuunnella näitä juttuja erotako vai eikö.

Itse asiassa minä olen maksanut meillä vuokraa ja laskuja paljon miestä enemmän.

Luulen, että olen läheisriippuvainen. Pelkään eroa ja yksin jäämistä. Mies tietää sen. Ehkä siksi minua on helppo uhkailla ja lyödäkin - kun en kuitenkaan lähde pois. Eihän mies voi tällaista naista kunnioittaakaan.

Minun pitää nyt erota ja alkaa hoitaa omaa päätäni kuntoon. Mies voi - kuten aina kertookin - etsiä paremman naisen itselleen.

Tämä koko tilanne on aivan sairas. Mi olen jollain tavalla sairas. Mutta nyt se alkaa vihdoin valjeta minulle.

Tekisi mieli soittaa taas äidille tai veljelle, mutta en vain voi vaivata tällä asialla enempää. Ja minunhan se lähtö pitää tehdä.

Vierailija
5/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei toisen lyöminen ole koskaan oikein nutta et sinäkään saisi mennä haavoittamaan toisia sanoillasi. Eivät ne sanat millään anteeksipyynnöllä unohdu.

Vierailija
6/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa tärkeimmät tavarasi ja mene nin kauas, että pääset oikeasti irti. Älä mene äitisi luo vaan oikeasti uuteen paikkaan, vaikka lomalle johonkin, suunnittelemaan omaa uutta elämää.

ÄLÄKÄ PALAA TAKAISIN! Ei lähteminen ole se pahin vaihe varsinkaan kiukuspäissään pahoinpitelyn jälkeen vaan se ikävä sitten, kun on jo lähtenyt. Teitä on niin monta, jotka ovat lähteneet poliisin, sossun, kavereitten ja sukulaisten avustuksella, mutta palanneet takaisin. Vaikka lapsetkin on jo otettu huostaan, äiti voi palata takaisin pahoinpitelijänsä luo, vaikka sitten henki menisi.

Et sinä tällaisesta parisuhteesta haaveillut silloin, kun sinulla ei vielä sitä ollut. Ethän?

Vierailija
7/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois ja haistata paskat. Ei ole mitään syytä olla riippuvainen toisesta ihmisestä. Luota omaan kykyysi selvitä asioista.

Tuossa jo kirjoitinkin, että taidan olla läheisriippuvainen. Koko termi on minulle uusi. Täytyy ottaa asiasta selvää paremmin.

Ilmeisesti terapiaan tms. on vaikea päästä kunnallisten palvelujen kautta? Juuri nyt kun ovat raha-asiat pielessä. Tosin, elokuussa on tulossa isompi liksa...

Kiitos kannustavista kommenteista.

Mutta miksi koen tästä kaikesta niin valtavaa häpeää? Häpeän erota. En haluaisi myöntää muille, että tämä avioliitto ei onnistunut.

Ap

Vierailija
8/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan aina ihmetellä, että miksi ette koskaan keksi mitään uutta. Tiesin heti otsikosta, että tämä on taas yksi paska trolli muiden joukossa. Miksi?! En tajua. Ei teillä taida liiemmin elämää olla.

Vierailija
9/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse pettävän naisen kanssa yhdessä kun olin läheisriippuvainen. Lähde heti pois ja ala elämään elämääsi. Selviät kyllä kaikesta mitä tulee vastaan kun luotat omaan päättelykykyysi.

Vierailija
10/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan aina ihmetellä, että miksi ette koskaan keksi mitään uutta. Tiesin heti otsikosta, että tämä on taas yksi paska trolli muiden joukossa. Miksi?! En tajua. Ei teillä taida liiemmin elämää olla.

Kiitos tästäkin kommentista. Kun elät elämääsi ja tapaat erilaisia ihmiskohtaloita, huomaat tällaisenkin olevan joskus totta.

Hienoa, että sinulle tällainen vaikuttaa täysin epärealistiselta. Sehän on vain hyvä asia!

Ap

Vierailija
11/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitoon tai vaihtoon. Terapiaa myös vaimolle.

Vierailija
12/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse pettävän naisen kanssa yhdessä kun olin läheisriippuvainen. Lähde heti pois ja ala elämään elämääsi. Selviät kyllä kaikesta mitä tulee vastaan kun luotat omaan päättelykykyysi.

Juuri nyt tuntuu vain mahdottomalta selvitä elämästä yksin. Ja juuri tätähän se riippuvuus on. En todellakaan usko, että voin selvitä tästä ilman jonkinlaista ammattiapua.

Katsoin, että on olemassa auttava puhelin "Naisten linja". Sinne voin soittaa klo 12 jälkeen tänään. Toivottavasti se on alku mahdollisuuksille.

Ap

Vierailija
13/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet oikeasti tuossa tilanteessa, etkä jekuta meitä, niin lähde:

Kun mies on töissä tai tiedät, että on poissa joitain tunteja, niin pakkaa vaatteet, kalliit koriste-esineesi, korusi ja muut omat tärkeät tavarat, jotka sinulle kuuluvat omasi, ystäväsi tai sukulaisesi autoon ja vie ne esimerkiksi äidillesi tai veljellesi. Majoitu heille tai turvakotiin väliaikaisesti. Tee heti asumishakemus ja irtisano itsesi nykyisestä asunnosta. Jos mies laittaa uhkailutekstareita perään, säilytä ne ja näytä poliisille. Älä vastaa miehen puheluihin, niin saat kirjallisia todisteita. 

Vierailija
14/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Se rakastaa sinua kuitenkin ja on muuten niin ihana, että et tietenkään lähde. Tekaise pari lasta ja suhde kukoistaa.

Vierailija
15/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde niin nopeasti kuin pystyt! Mitä pidempään olet tuollaisessa suhteessa, sitä pahempia ovat ne henkiset arvet mitä pahoinpitely ja alistaminen sinulle saavat aikaan. KUKAAN ei ansaitse tuollaista kohtelua. Jos itse käyttäydyt riidellessäsi huonosti, on se tietenkin asia joka sinun pitää tulevaisuudessa korjata. Se ei kuitenkaan anna kenellekkään lupaa lyödä tai kuristaa. Eroa. Heti! Ja älä pelkää olla yhteydessä äitiisi. Hän on jo osoittanut olevansa huolissaan. Se tarkoittaa että hön välittää, ota apu vastaan.

Vierailija
16/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu jotenkin pahalta, kun kaikkia haukutaan trolleiksi.

Vaikka trollejakin on, en pidä siitä, että perusolettamuksena on epäluottamus toisiin ihmisiin.

Taidan olla aivan ikäloppu jankuttaja. :-)

Vierailija
17/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei toisen lyöminen ole koskaan oikein nutta et sinäkään saisi mennä haavoittamaan toisia sanoillasi. Eivät ne sanat millään anteeksipyynnöllä unohdu.

Poden kyllä huonoa omatuntoa pahoista sanoistani. Ja tiedän, ettei pelkkä anteeksipyytäminen riitä. Huomaan kyllä, etten osaa olla "viilipyttynä", jos mies haukkuu ja arvostelee esim. ulkonäköäni tai vaatteitani. Kun loukkaannun, sanon lähes aina jotain typerää ja loukkavaa.

Minulla on vielä paljon opittavaa.

Ap

Vierailija
18/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde niin nopeasti kuin pystyt! Mitä pidempään olet tuollaisessa suhteessa, sitä pahempia ovat ne henkiset arvet mitä pahoinpitely ja alistaminen sinulle saavat aikaan. KUKAAN ei ansaitse tuollaista kohtelua. Jos itse käyttäydyt riidellessäsi huonosti, on se tietenkin asia joka sinun pitää tulevaisuudessa korjata. Se ei kuitenkaan anna kenellekkään lupaa lyödä tai kuristaa. Eroa. Heti! Ja älä pelkää olla yhteydessä äitiisi. Hän on jo osoittanut olevansa huolissaan. Se tarkoittaa että hön välittää, ota apu vastaan.

Minulta on jotenkin hämärtynyt kokonaan käsitys siitä, mikä on normaalia parisuhteessa. Se on pelottava tunne. Voin ihan tosissani ajatella, että joskus lyöminen tai kuristaminen on oikein - minua kohtaan.

Ap

Vierailija
19/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa tärkeimmät tavarasi ja mene nin kauas, että pääset oikeasti irti. Älä mene äitisi luo vaan oikeasti uuteen paikkaan, vaikka lomalle johonkin, suunnittelemaan omaa uutta elämää.

ÄLÄKÄ PALAA TAKAISIN! Ei lähteminen ole se pahin vaihe varsinkaan kiukuspäissään pahoinpitelyn jälkeen vaan se ikävä sitten, kun on jo lähtenyt. Teitä on niin monta, jotka ovat lähteneet poliisin, sossun, kavereitten ja sukulaisten avustuksella, mutta palanneet takaisin. Vaikka lapsetkin on jo otettu huostaan, äiti voi palata takaisin pahoinpitelijänsä luo, vaikka sitten henki menisi.

Et sinä tällaisesta parisuhteesta haaveillut silloin, kun sinulla ei vielä sitä ollut. Ethän?

Tämä ei todellakaan ole se parisuhde, josta haaveilin nuorempana.

Jossain toisessa kommentissani kirjoitinkin, että juyri nyt olen melko rahaton. Elokuun puolella raha-asiat helpottuvat.

Kavereille ei nyt tosiaan kannata mennä. Katselin tuossa juuri vaatekomeron perukoilla lojuvaa telttaa. Minulla on lomaa vielä kaksi viikkoa. Mitä, jos lähtisinkin pyörän ja teltan kanssa reissaamaan? Pitää käydä ostamassa vain trangia.

Ap

Vierailija
20/25 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olet oikeasti tuossa tilanteessa, etkä jekuta meitä, niin lähde:

Kun mies on töissä tai tiedät, että on poissa joitain tunteja, niin pakkaa vaatteet, kalliit koriste-esineesi, korusi ja muut omat tärkeät tavarat, jotka sinulle kuuluvat omasi, ystäväsi tai sukulaisesi autoon ja vie ne esimerkiksi äidillesi tai veljellesi. Majoitu heille tai turvakotiin väliaikaisesti. Tee heti asumishakemus ja irtisano itsesi nykyisestä asunnosta. Jos mies laittaa uhkailutekstareita perään, säilytä ne ja näytä poliisille. Älä vastaa miehen puheluihin, niin saat kirjallisia todisteita. 

Luulen, että tänä iltana lähden ihan vaivihkaa, otan mukaani vain vaatteita ja pesuvälineet. Koriste-esineet yms. vain muistuttavat yhteisestä kodista.

Hyvä vinkki tuo, että ikävätkin viestit täytyy säilyttää. Yleensä olen poistanut erilaiset uhkailut välittömästi. Vaikka kyllähän sen eron kai Suomessa saa nykyään melkein pelkällä ilmoituksella asiasta. Jokin harkinta-aika kai siinä on pakollinen.

Toivon sydämeni pohjasta, etten tee niin kuin pari kirjoittajaa on täällä ennustanut, eli palaa miehen luokse. Juuri se harkinta-aika lienee hankala tässä mielessä. Huonona päivänä kaltaiseni läheisriippuvainen/huonolla itsetunnolla varustettu ihminen saattaa kai ns. läheisyyden kipeänä tehdä todella hölmöjäkin päätöksiä.

Ap