Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka selvitä riparista?

Vierailija
15.07.2017 |

En viihdy riparilla kovin hyvin, en tiedä kuinka selviän tästä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tunnin päästä kotiin! Jee! Itken onnesta :D

Ap

Vierailija
42/51 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisit siitä, AP! Ole ylpeä itsestäsi, tänään on ihanaa mennä nukkumaan omaan sänkyyn. 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääset sieltä pian pois. Ei se vaan sovi kaikille.

Minulle sanottiin aikoinaan että rippileiri on elämän paras kokemus. Odotin sitä innolla, mutta olikin kaikkea muuta. ihan järkyttävät isoset ja järkyttävät leiriläiset. Hirveät yhteistapahtumat joihin oli pakko osallistua. Paniikki raamatun lukujen ulkoaopetteluista. Odotin vain että milloin pääsee kotiin. Onneksi pappi oli mukava ja ruoka hyvänmakuista. ja olen siis hyvin uskovainen.

Vierailija
44/51 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap!!! Tuon jälkeen olet vahvempi.

Tulipas omat muistot mieleen. En todellakaan ystävystynyt kenenkään kanssa, koska en edes halunnut. Kaikki olivat vieraita tyyppejä. Muistan jonkun isosen yrittäneen avata keskustelua "mä oon huomannut että sä oot aika yksinäinen". En vastannut.

Mutta vähänkö oli voittajaolo kun pääsin kotiin omaan rauhaan!

Vierailija
45/51 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen kuitenkin, että kävin täällä. Aikuistuin ja itsenäistyin vähän ja tutustuin paremmin joihinkin koulukavereihin. Ja tosiaan, nyt on ihanaa mennä omaan sänkyyn nukkumaan! :)

Ap

Vierailija
46/51 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni

Vierailija
47/51 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes menit? Ilmankin pärjää mainiosti.

Samoin. Ei rippikoulua ole pakko käydä vaikka kuuluisi kirkkoon etenkin jos niitä pappien juttuja ei voi eikä halua ottaa tosissaan. Sitten täysikäisenä voi erota kirkosta, jonka jäseneksi moni joutuu Suomessa lapsikasteen vuoksi. Vauvana sitä on syyntakeettomassa tilassa eikä voi ottaa kantaa kirkon jäsenyyteen.

Olin kyllä peruskoulun ja lukion uskontotunneilla, sillä uskonto oli helppo lukuaine ja kirkkohistoriasta ja muista uskonnoista oli sinällään mielenkiintoisia juttuja. Ne puheet jostain "synnistä" lähinnä nauratti. Filosofia on paljon kovempi aine.

Vierailija
48/51 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kysyvä ei koskaan eksy. 

Vierailija
49/51 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mennyt riparille pahan sosiaalisten tilanteiden pelon takia. Äiti sai raivarit, mutta en koe menettäneeni mitään

Vierailija
50/51 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippileirillä voi nykyään ruveta perseilemään, tänä kesänähän se on ollut enemmänkin muotia. Saadaan äkkiä paikalle poliisit, ambulanssi sekä juttua lööppeihin. Voi vaikka lähteä sen livulla kotiin. Asiaa auttaa, jos pappi sattuu olemaan kännissä.

Vierailija
51/51 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin pois rippileiriltä silloin joskus kauan sitten. En tuntenut ketään, ahdisti ja sain kamalan paniikkikohtauksen.

Kävin päivärippikoulun.

Noin juuri. Ei sitä leirinä tarvitse käydä. Ja voi sen myöhemminkin käydä, yksityisesti aikuisenakin.