Vinkkejä kaivataan, minkälaiset vedenpitävät hanskat 1-vuotiaalle kevääksi?
Meillä 1-vuotias taapertaja ja nyt kaipailen vinkkejä mistä löydän hyvät vedenpitävät hanskat/rukkaset kevään kurakeleihin. Ollaan yritetty kaupassa sovittaa kerran kurahanskoja, mutta niitä oli kovin vaikea saada käteen kun käsivarsi vielä lyhyt ja käsi vauvamainen. Minkälaiset ovat hyvät hanskat ja mistä voi ostaa?
Kommentit (8)
Meillä (tyttö 8kk) on ihan tavalliset Jonathanin kosteususojarukkaset ja olen saanut ne ihan hyvin tytön käteen. Teen just niinku edellinen sano että taitan varren " puoliksi" ja työnnän käteen...vaikea selittää.
Itse mietin noita Lassien hanskoja, ennen kuin huomasin miten saan nuo tavalliset rukkaset pieneen ja löysään käteen :)
eikä käsi hikoile. Reimatec ei kyll ole kovin lämmin / sinne ei mahdu alle mitään välilapasta, mutta se pysyy parhaiten pienellä paikoillaan ja peukalo siellä missä pitääkin. Rasavilejä en ole kokeillut (kovasti kehuvat), kurahanskat on hankalat ja hikiset + päästää vettä sisään vesilutrauksessa. Nyt vielä käytössä reimatecin talvihanskat niin kauan kun on lunta, mutta sit välikausihanskat kehiin.
meilläkin on lassien avattavat hanskat - tosi hankalat pukea! eikä pidä vettä ollenkaan. Eli toimivat aika huonosti. (huono pukea = lapsi vetää käden/peukun veke ennen kuin tarran ehtii sulkea)
reimatecin kintaat on hyvät, vaikka hinta onkin kallis. pitävät vettä ihan yhtä hyvin kuin kurakintaat. kevätkintaat eivät ole mitenkään lämpimät, joten kannattaa käyttää vielä talvikintaita. lapasia niihin ei saa alle, mutta pysyvät hyvin kädessä, kun niissä on se tarrakiristys.
Meillä oöi käytössä 1-vuotiaana Rasavillin hanskat. Malli on lapselle hyvä (peukalonkin saa paikalleen, ja lapsi pääsee touhuamaan esteittä)
Pitivät hyvin kosteutta/vettä kunhan ei käyttänyt liian usein pesukoneessa.
Sen verran tyytyväinen olen, että aion ostaa samanlaiset myös täksi kevääksi.
Ainoa miinuspuoli on hinta.
minä ostin alennuksesta ensi talveksi meidän tytölle kyseiset hanskat (siis topparukkaset) ja ne oli tosi kapeeta mallia. Mietin että mitenhän saan ne tytön käteen, mutta ostin kun on niin kejutut hanskat, eikä hintakaan niin kauhean paha ollut.
Mutta voisin kuvitella että vielä aika pienelle tuommoiset todella kapeat hanskat on vaikea laittaa. Mutta ilmeisesti se onnistuu, kun ne kehuja on monelta saanut.
Ei saa pienen käteen, ja etenkin talvihanskat ovat todella jäykät! Ja maksavat tuplasti kuin esim. lennen, jotka nyt ostin tytölle. Huomattavsti helpompi pukea ja hyvin pitivät vettä, kun kuralammikossa uitti. Maksoivat hiukan alle kympin.
ja muistaakseni anttiloissa myydään hanskoja, jotka saa vetoketjulla varresta auki. Ei tosin ole kokemusta käytöstä.
Reimatecit on mielestäni todella hankala laittaa, jos lapsi ei osaa itse työntää kättä.
Yleensä vain kurakinnas pitää TÄYSIN vettä.
Hyvä konsti laittaa lapselle hansikas on taittaa sen varsi puoliksi ja vetää käteen ja sitten suoristaa hanska.
Kurakintaissa vuorittomat ovat helpommin vedettävissä.