Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanha on mielestäsi vanha? Perustele.

Vierailija
31.03.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsuus, nuoruus, varhaisaikuisuus ja keski-ikä. Sitten aktiivi-ikämme alkaa loppumaan ja tulemme vanhoiksi :)

Vierailija
2/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin alkaa väistämättä näkymään vanhuuden tuomat muutokset ihmisessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään erityinen ikä siis. Tunnen kolmekymppisiä, jotka ovat jo mieleltään vanhuksia (väsyneitä, paikalleen jämähtäneitä, elämänhalu puuttuu) ja vastaavasti kuuskymppisiä, jotka ovat nuoria mieleltään (iloisia, elämänhaluisia ja aktiivisia). Kyllä se on ihan itsestä kiinni :)

Vierailija
4/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäiset haikailevat itsekin menneen elämän perään ja ovat usein kriisissä vanhentuneen ulkokuorensa kanssa. Usein 50 vuotiaat itse osoittavat olevansa vanhoja.

eivät he ainakaan nuoria ole : )

Vierailija
5/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni olen tavannut monta yli 90-vuotiasta, 100- vuotiaitakin. Minusta he alkavat jo olemaan vanhoja :)

Vierailija
6/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kaksikymppisenä pidin 50 vuotiaita vanhoina.

Nyt olen itse melkein 50 vuotias ja olo on niin nuori, en ole ollenkaan vanha tai sen tuntuinen edes.

Olen nuori ja VIISAS mikä olisi sen parempaa.

Vierailija
7/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 33 ja sanotaanko että 31-vuotiaasta lähtien oloni on alkanut olemaan jossain mielessä " vanha" , vaikka olenkin " lapsi" verrattuna esim. 50-vuotiaaseen.

Mutta selkeästi olen siirtynyt siihen vaiheeseen, että elämä on takana, eikä edessä. Paras aika siitä siis. Parasta nuoruuden voimaa ei ole kuin n. 28-vuotiaaksi asti. Nauttikaa siis siitä nuoret! =)

Vierailija
8/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat olleet vanhoja 56-vuotiaasta. Itse en toivottavasti koskaan! Vaan olen iäkäs, elämästä innostunut ihminen loppuun asti! : )

Vierailija
9/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tunnen itseni tällaiseksi, ikä 39v.

Vierailija
10/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa naama kurtistua ja paikat väljähtymään, ei voi mitään.

Vierailija
11/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhaksi sä aiot elää jos sinulla on 33 vuotiaana jo " elämä takana" Mitäs aiot tehdä seuraavat 40-50 vuotta, jos elämä on jo eletty?

Parempaa vaan on tulossa!

Vierailija:

Olen nyt 33 ja sanotaanko että 31-vuotiaasta lähtien oloni on alkanut olemaan jossain mielessä " vanha" , vaikka olenkin " lapsi" verrattuna esim. 50-vuotiaaseen.

Mutta selkeästi olen siirtynyt siihen vaiheeseen, että elämä on takana, eikä edessä. Paras aika siitä siis. Parasta nuoruuden voimaa ei ole kuin n. 28-vuotiaaksi asti. Nauttikaa siis siitä nuoret! =)

Vierailija
12/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuinka vanhaksi sä aiot elää jos sinulla on 33 vuotiaana jo " elämä takana" Mitäs aiot tehdä seuraavat 40-50 vuotta, jos elämä on jo eletty?

Parempaa vaan on tulossa!

Vierailija:

Vierailija
13/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jos olet naimisisa ja on lapsia, seuraavat 20 vuotta kuluu suht' koht samaa rataa, mutta monet 50+ vuotiaat tekevät isoja muutoksia elämään. Kun lapset ovat kasvatettu ja pois kotona niin monet vaihtaa uraa, muuttavat eri paikkakunnalle tai jopa ulkomaille ja elävät hyvin erillaista elämää kuin aikaisemmin.

Tarkoitan sanoa että kyllä vanhempana on mahdollisuus saada uusia kokemuksia ja elää uutta ja jännittävää elämää.

16

Vierailija
14/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tietenkin jos olet naimisisa ja on lapsia, seuraavat 20 vuotta kuluu suht' koht samaa rataa, mutta monet 50+ vuotiaat tekevät isoja muutoksia elämään. Kun lapset ovat kasvatettu ja pois kotona niin monet vaihtaa uraa, muuttavat eri paikkakunnalle tai jopa ulkomaille ja elävät hyvin erillaista elämää kuin aikaisemmin.

Tarkoitan sanoa että kyllä vanhempana on mahdollisuus saada uusia kokemuksia ja elää uutta ja jännittävää elämää.

16

Vierailija
15/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla ettei tuukaan mitään, mutta oon kyllä ajatellut että teen vielä jotain ratkaisevaa elämässä kun lapset on tuosta vähän kasvaneet.

Vierailija
16/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni säilyi nuorekkaana miltei koko ikänsä, vain pari kk ennen kuolemaansa oli todella huonossa kunnossa, kuoli ollessaan 90-vuotias. Ei pukeutunut nuorekkaasti, oli sydänvaivojakin, mutta mieli oli nuori.

Alkoi reissata ulkomaille vasta eläkeiässä. Ennakkoluuloja vailla ja ilman kielitaitoa. Kävi Disneylandit ja kultahietikot yksikseen läpi ns. vanhoilla päivillään. Pysyi viime päiviinsä perillä maailman menosta ja seurasi USA:n ekan Bush jr. -valinnan sotkuja ja arvosteli Filippiinien suomalaiskidnappausta yms.

Ei tyrkyttänyt yhtä ainutta ratkaisua ja oli ollut jo itse nuorena aikamoinen kapinallinen. Antoi piutpaut järjestäytyneelle uskonnolle ja pysyi kriittisenä asioiden suhteen.

Vielä viimeisinä vuosinaan konttasi lastenlastenlasten perässä lattialla ja lirkutteli vauvoille.

Toisaalta, joskus tapaa vaikka 35-vuotiaita, joiden elämä tuntuu olevan jo ohi. Se kaikki on kiinni asenteesta, ei numerosta.

Vierailija
17/17 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ihan kokemuksella. Ikää 40 vuotta, mutta nuorekkaalta tuntuu, kun osaa taas suunnitella tulevaisuuden metkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän