Pojalle nimeksi Aatos vai Alvar
Kommentit (29)
Ei kumpikaan. Ihme hienostelua jos sukunimi tavis.
Kauniit nimet :-)
Alvar on minun suuhuni vaikeampi lausua ja siksi valitsisin Aatoksen. Onhan sekin kai peruste jos pitää kahdesta hyvästä valita :)
Itse tykkään ehkä enemmän Alvarista, mutta haluaisin kuulla mitä mietteitä se herättää.. ap
Tykkään kummastakin.
Aatos, ehkä tämmöisenä ärrävikaisena tuntuu kivemmalta, mutta entäs jos lapsella onkin s ja/tai d vika.
Eikä mitään hienostelunimiä ole, tavallisia vanhoja suomalaisia nimiä.
vitonen jatkaa vielä, että jos Alvar niin kyllä mä siihen sen i:n lisäisin perään.
Molemmat kauniita ja olivat meilläkin vaihtoehtoina. Valittiin Aatos
Alvar-nimi on nosteessa nyt. Aatos siis jos haluaa harvinaisemman.
Onko Alvar teistä selkeästi suomalainen nimi? ap
Alvar-nimen kanssa kannattaa varautua siihen, että kaikki lausuvat sen joka tapauksessa "Alvari".
Molemmat aika kamalia jos rehellisiä ollaan...
Aatos on kaunis nimi ja helppo lausua. Tarpeeksi "miehekäs", mutta kuitenkin herkkä ja sointuva.
Alvarista tulee mieleen Alvar Aalto. Alvar on ehkä vähän hienosteleva ja puhekielessä varmasti helposti Alvari.
Alvar on selkeästi suomalainen nimi! Hienoja vaihtoehtoja kumpikin. Mielestäni Alvar on hieman kivempi ja tyylikäs nimi.
Alvar on todella kaunis nimi. Nimi on alkuperältään ruotsalainen ja onhan sillä vastineita maailmalla esim. Álvaro, mutta onko sillä jotakin väliä? Harva nimi on alkuperältään täysin suomalainen.
Itse tykkään enemmän nimestä Alvar. Yhdistän nimen kulttuuriin ja taiteeseen mm. Alvar Aallon takia.
Vierailija kirjoitti:
Alvar-nimen kanssa kannattaa varautua siihen, että kaikki lausuvat sen joka tapauksessa "Alvari".
Aika monet poikien nimet loppuvat nykyään konsonanttiin, vrt. Samuel, Edvin, Alvar, Kasper, Emil.
Alvar on yksi suosikki nimistäni.
Kauniita nimiä. Alvar aika yleinen nyt. Aatos kivempi.