Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täyttääkö tämä jonkun Eläinsuojelurikoksen?

Huolestunutkissoista
14.07.2017 |

Tuttavallani on kerrostalokaksiossa 2 kissaa. Narttu ja Kolli, tehnyt heillä yhden pentueen.

Viimekuussa syntyi 3 kissanpentua, yksi pennuista jää kasvattikotiin ja kaksi myydään 240 eurolla (kappale) sisältäen rokotuksen ja madotuksen. Kolli ollaan tuttavani mukaan menossa viemään leikkaukseen tässä kuussa ettei tule uutta pentuetta. Kissat näyttävät voivan päällisin puolin hyvin, terveitä ja pennut kasvavat nopeasti. (Olen käynyt katsomassa).

Mutta onko tuo laillista? Onko pentutehtailua? Täyttääkö mitään kriteeriä eläinsuojelurikoksesta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita eläinsuojelu käymään.

Menevätkö he käymään kyseisessä osoitteessa jos kerron huolestani?

Miksi menisivät, kun ei ole mitään syytä?

Minäkin olen huolissani aivan samoista syistä kuin ap. Meillä yksiössä (37m2)oli aikoinaan kissa ja hän ei saanut tarpeeksi paljon elintilaa, alkoi merkkailemaan ja vaikutti onnettomalta. Lopulta lopetimme kissan kärsimykset.

Yritittekö edes löytää kissalle uutta kotia??

Vierailija
22/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen huolissani aivan samoista syistä kuin ap. Meillä yksiössä (37m2)oli aikoinaan kissa ja hän ei saanut tarpeeksi paljon elintilaa, alkoi merkkailemaan ja vaikutti onnettomalta. Lopulta lopetimme kissan kärsimykset.

No ei varmasti johtunut liian pienestä asunnosta. Miksette käyttäneet kissaa ulkona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti johtunut liian pienestä asunnosta. Miksette käyttäneet kissaa ulkona?

Yhdyn edelliseen 👆 Voitko kertoa miksi lopetettu kissan? Veittekö edes kissaa eläinlääkäriin?

Vierailija
24/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mitään eläinsuojelurikosta tai pentutehtailua nähnytkään.

Vierailija
25/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissoilla on hyvin järjestetty olosuhteet, niin mahtuvat kaksioon mainiosti. Kolme tai neljä hiekkalaatikkoa, puhdasta vettä useassa kipossa ja iso kiipeilyteline, niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Ja silittäviä käsiäkin on neljä kappaletta, ei mikään ongelma.

Minulla on vain yksi kissa ja silti minulla on haveena rakentaa kiipeilyrata katonrajalle, jossa kissalla on piilopaikkoja, mutta pääsee silti katsomaan korkealta ympärilleen.

Vierailija
26/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ystävä on hoitanut kaiken hyvin, paitsi että kyllä se naaraskin pitää leikkauttaa.

Siitä olen samaa mieltä että kaksio voi olla alakanttiin kolmelle kissalle. Vaikka kissat sietäsivät toisiaan niin ahtaissa tiloissa on vaikea löytää jokaiselle karvatassulle se oma rauhallinen turvapaikkansa ja sellaisen tarvitsee joka kissa.

Emo ja pentu -kombo tuossa sun kaverin skenaariossa toimii parhaiten. Aikuinen kissa voi silti stressantua jos ympärillä häärii koko ajan Duracellpupumainen nuori kissa. Valitsisin pennuista rauhallisimman naaraspennun jäämään emon kanssa. Se miten leikattu kollipapparainen sitten suhtautuu kasvavaan pentuun on mystisempi asia.

Joskus aluksi nuoremman kissan hyväksynyt pappa alkaa ikääntyessään ärsyyntyä "teiniin". Tiedän tapauksen, jossa vuosien yhdessäelon jälkeen tilanne kahden leikatun kollin välillä kärjistyi avoimeen väkivaltaan ja toinen kissa jouduttiin antamaan pois.

Vierailija
27/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, vai eläinsuojelurikos...Tosta kun teet ilmotuksen, niin saattavathan tulla käymään, mutta vie sitten resursseja tärkeimmiltä asioilta. Mun luona kävivät aikoinaan, kun naapuri näki mun vievän kissat muuttaessa sisälle. Mulla on siis 3 kissaa, neliöitä 56. Hiekkalaatikoita 6, isoja kiipeilytelineitä 2, seinillä hyllyjä joissa voivat kiipeillä, putkia jossa voivat piilotella ja parissa kohtaa kiipeilyseinä, pihalla tarha johon pääsevät luukusta. Tarhassa lepopaikkoja, kiipeilytelineitä ja leluja. Kissat on terveitä ja viihtyvät hyvin. Yllättäen eläinsuojelu ei tehnyt mitään...

Vierailija
28/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinalan ammattilaisena voin sanoa, ettei tuossa ole mitään laitonta. Eläinlääkärikuluihin uppoaa paljon rahaa ja selkeästi he ovat pennut hoitaneet. Kissoja ei saisi antaa ilmaiseksi, koska olen niin paljon nähnyt sitä, että kissa saadaan ilmaiseksi ja sitten kun hoitaminen esim. eläinlääkärillä maksaakin paljon, niin ei olla valmiita hoitamaan (monet kissat ovat olleet TODELLA huonossa kunnossa kun on viimein pakko tuoda eläinlääkärille). Kissat ovat ihan yhtä arvokkaita lemmikkejä kuin koiratkin.

Lemmikkiä ei saa pitää häkissä montaa tuntia, muuta rajoitusta ei ole. Kissat ovat ketteriä eivätkä usein kaipaa niinkään tilaa vaan piilo- ja kiipeilypaikkoja.

Vierailija
29/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot joko todella yksinkertainen tai sitten ilmiselvä trolli.

Vierailija
30/32 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot joko todella yksinkertainen tai sitten ilmiselvä trolli.

Kai olen sitten yksinkertainen..

Vierailija
31/32 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olisi hyvä tietää enemmän tuttavastasi, jotta voimme aloittaa alustavan tutkinnan. Syvällinen tutkinta kuuluu poliisille.

Terveisin Katarina Seppälä

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry

Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki 0207 528 420 sey@sey.fi

Vierailija
32/32 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Olisi hyvä tietää enemmän tuttavastasi, jotta voimme aloittaa alustavan tutkinnan. Syvällinen tutkinta kuuluu poliisille.

Terveisin Katarina Seppälä

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry

Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki 0207 528 420 sey@sey.fi

Luoja...