Sovinistiset kommentit työpaikalla - mitä luulette niillä saavuttavanne?
Olen ihmetellyt kovasti näitä työpaikan sovinistijuntteja. Olen miesvaltaisessa työyhteisössä, jossa kollegani ovat lähes kaikki korkeakoulutettuja. Naisia on ehkä 1/5 henkilöstöstä.
Lähes päivittäin saan kuulla sovinistisia heittoja ulkonäöstäni, sukupuolestani jne. Minun oletetaan olevan sitä tai tätä mieltä asioista, koska olen nainen. Ulkonäköäni arvioidaan ja kommentoidaan.
Näitä idiootteja on aika vähän, mutta he ovat hyvin äänekkäitä. Kahvipöydässä kollegoiden (myös miesten) kanssa näille naureskellaan ja heitä säälitään. Kaikki fiksut ihmiset (joita täällä on onneksi suurin osa porukasta) pitää heitä totaalisina idiootteina.
Miksi kukaan käyttäytyy näin? Jos on niin tyhmä, että ajattelee noin yksinkertaisesti, kannattaisi ehkä pitää asia omana tietonaan. Luulisi näiden reppanoiden huomaavan, että muut pitävät heitä ihan surkeina tapauksina. Heille nauravat sekä miehet että naiset.
Nämä tyypit ovat olevinaan niin tavattoman hauskoja. Eivätkö he huomaa, että kukaan ei naura heidän jutuilleen? Eivätkö he huomaa, että ihmiset muuttuvat vaivaantuneen ja myötähäpeävän näköiseksi heidän seurassaan?
Ihmettelen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus on ansaittava. Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat heidä itseäsi kohdella. Olet iso tyttö jo, joten ota tilanteesta sitä todellista vastuuta äläkä ole passiivisena tilanteen vietävissä.
EI NÄIN. Kunnioitettava on kaikkia, kunnes he antavat syytä olla kunnioittamatta ja silloinkaan asiaa ei millään lailla tarvitse erikseen tuoda esiin. Ey ilmeisesti ole työelämässä kun et tiedä, että kaikkia työtovereita kunnioitetaan, ketään ei haukuta ja arvostella. Työpaikka on töitä varten, ei hiekkalaatikko ja pissikilpailu.
Tuo on toisen posken kääntöä ja kaikille mieliksi oloa.
Pikemminkin aikuisuutta. Sinä voit painua takaisin hiekkalaatikolle.
Aikuisuus on yliarvostettua ja sillä ei saavuta mitään. Vahvat voittaa ja heikot ja hävijät väistyköön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus on ansaittava. Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat heidä itseäsi kohdella. Olet iso tyttö jo, joten ota tilanteesta sitä todellista vastuuta äläkä ole passiivisena tilanteen vietävissä.
EI NÄIN. Kunnioitettava on kaikkia, kunnes he antavat syytä olla kunnioittamatta ja silloinkaan asiaa ei millään lailla tarvitse erikseen tuoda esiin. Ey ilmeisesti ole työelämässä kun et tiedä, että kaikkia työtovereita kunnioitetaan, ketään ei haukuta ja arvostella. Työpaikka on töitä varten, ei hiekkalaatikko ja pissikilpailu.
Tuo on toisen posken kääntöä ja kaikille mieliksi oloa.
Pikemminkin aikuisuutta. Sinä voit painua takaisin hiekkalaatikolle.
Aikuisuutesi kuulostaa aika nyhveröltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloista<3
Olenhan minä suloinen, kunnioittava ja kunnioitettava.
Mitäs me miehet... Heh, heh, heh
No, kun me miehet nyt ollaan tällasii... Heh, heh, heh
Ei me miehet osata... Heh, heh, heh
Anna sitten konkreettisia esimerkkejä mitä on sanottu. Mieluiten ihan suora lainaus.
En ole maskuliininen vaan hyvinkin naisellinen. Minulla on pitkät hiukset ja meikkaan. Pukeudun naisellisesti ja tilanteeseen sopivasti. Ulkonäköni ei tosin ole tässä asiassa millään tavalla merkityksellinen seikka.
Olen pidetty ja arvostettu ammattilainen työyhteisössäni. Suurin osa naisista ja miehistä käyttäytyy hyvin asiallisesti ja fiksusti ja meillä on rentoa ja kivaa duunissa.
Noita junttiäijiä on vain muutama onneksi ja heidän miespuolisetkin kollegansa pitävät heitä ihan vajaina.
Osaan sanoa takaisin mutta eiväthän nuo tollot siitä muutu. Sääliksi käy heidän lapsiaan.
Työpaikka on naisille pelkkä leikkipaikka. Ette ansaitse mitään kunnioitusta kun olette siellä lähinnä ulkonäön takia.
Näkisin että näillä henkilöillä on jonkilainen lapsuuden trauma jota puutteellisten henkisten mekanismien vuoksi puretaan tällä tavoin (vaikeuksia joko äiti- tai isäsuhteessa, hylätyksi tulemista naisten taholta taikka muu alistava kokemus joka jättää tietynlaisen kostofiksaation, voi olla syntynyt myöhemmin vaikkapa parisuhteessa). Kyseessä on siis eräänlainen lapsenomainen defenssi, näin ollen myöskään näiden henkilöiden kanssa on turhaa keskustella aiheesta rationaalisesti. Esimerkiksi rasismi on tähän ilmiöön mielestäni melko suoraan verrannollinen.
Tietäisitpä minkälaista seksististä paskaa mies saa kokea naisvaltaisilla työpaikoilla. Ei, en ole kiinnostunut autoista tai tekniikasta, en ole kiinnostunut makkaran syönnistä tai viinan juomisesta, enkä ole erityisemmin kiinnostunut jääkiekosta tai laumassa mölisemisestä. En ole kiinnostunut itseasiassa juuri mistään, mistä nämä naiset kuvittelevat miesten olevan kiinnostunut. Ja ei, en ole homo.
Nykyfeminismin tavoite on yksinomaan länsinaisen aseman parantaminen, ei sukupuolten välinen tasa-arvo, jota alkuperäinen aate ajoin. Ei heitä kiinnosta maahanmuutajanaisten tai miesten aseman parantaminen. Mulle tänne kaikki hyvä ilman todellista vastuuta.