Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovinistiset kommentit työpaikalla - mitä luulette niillä saavuttavanne?

Vierailija
14.07.2017 |

Olen ihmetellyt kovasti näitä työpaikan sovinistijuntteja. Olen miesvaltaisessa työyhteisössä, jossa kollegani ovat lähes kaikki korkeakoulutettuja. Naisia on ehkä 1/5 henkilöstöstä.
Lähes päivittäin saan kuulla sovinistisia heittoja ulkonäöstäni, sukupuolestani jne. Minun oletetaan olevan sitä tai tätä mieltä asioista, koska olen nainen. Ulkonäköäni arvioidaan ja kommentoidaan.
Näitä idiootteja on aika vähän, mutta he ovat hyvin äänekkäitä. Kahvipöydässä kollegoiden (myös miesten) kanssa näille naureskellaan ja heitä säälitään. Kaikki fiksut ihmiset (joita täällä on onneksi suurin osa porukasta) pitää heitä totaalisina idiootteina.

Miksi kukaan käyttäytyy näin? Jos on niin tyhmä, että ajattelee noin yksinkertaisesti, kannattaisi ehkä pitää asia omana tietonaan. Luulisi näiden reppanoiden huomaavan, että muut pitävät heitä ihan surkeina tapauksina. Heille nauravat sekä miehet että naiset.

Nämä tyypit ovat olevinaan niin tavattoman hauskoja. Eivätkö he huomaa, että kukaan ei naura heidän jutuilleen? Eivätkö he huomaa, että ihmiset muuttuvat vaivaantuneen ja myötähäpeävän näköiseksi heidän seurassaan?

Ihmettelen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kunhan puran pahaa oloani

Vierailija
2/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt kovasti näitä työpaikan sovinistijuntteja. Olen miesvaltaisessa työyhteisössä, jossa kollegani ovat lähes kaikki korkeakoulutettuja. Naisia on ehkä 1/5 henkilöstöstä.

Lähes päivittäin saan kuulla sovinistisia heittoja ulkonäöstäni, sukupuolestani jne. Minun oletetaan olevan sitä tai tätä mieltä asioista, koska olen nainen. Ulkonäköäni arvioidaan ja kommentoidaan.

Näitä idiootteja on aika vähän, mutta he ovat hyvin äänekkäitä. Kahvipöydässä kollegoiden (myös miesten) kanssa näille naureskellaan ja heitä säälitään. Kaikki fiksut ihmiset (joita täällä on onneksi suurin osa porukasta) pitää heitä totaalisina idiootteina.

Miksi kukaan käyttäytyy näin? Jos on niin tyhmä, että ajattelee noin yksinkertaisesti, kannattaisi ehkä pitää asia omana tietonaan. Luulisi näiden reppanoiden huomaavan, että muut pitävät heitä ihan surkeina tapauksina. Heille nauravat sekä miehet että naiset.

Nämä tyypit ovat olevinaan niin tavattoman hauskoja. Eivätkö he huomaa, että kukaan ei naura heidän jutuilleen? Eivätkö he huomaa, että ihmiset muuttuvat vaivaantuneen ja myötähäpeävän näköiseksi heidän seurassaan?

Ihmettelen.

Eivät enää, sillä kaikki ihmiset ovat aina reagoineet samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman epäilen avauksen väitteiden suhdetta realitodellisuuteen. Nykyäänhän on sovinismia ja naisvihaa mm. kaikki tilanteet missä naiset eivät saa erityiskohtelua osakseen.

Vierailija
4/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman epäilen avauksen väitteiden suhdetta realitodellisuuteen. Nykyäänhän on sovinismia ja naisvihaa mm. kaikki tilanteet missä naiset eivät saa erityiskohtelua osakseen.

Olipas rakentava vastaus. :)

En pyydä erityiskohtelua, vaan haluan tulla asiallisesti kohdelluksi töissä. Asialliseen kohteluun ei kuulu ulkonäön kommentointi asiakkaiden kuullen tai jatkuvat sukupuoleeni perustuvat yleistykset luonteestani, mielenkiinnon kohteistani jne. 

Kohtelen sekä miehiä että naisia kohteliaasti ja asiallisesti töissä (ja vapaalla), ja odotan samaa muiltakin. Kollegan asia ei ole vaikkapa kommentoida jatkuvasti ikääni tai sitä miten sievä tai suloinen olen. Ammattitaidostani otan töissä mielelläni palautetta - samoin tekemästäni työstä.

Ap

Vierailija
5/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa naisena kun toinen nainen loukkaantunuu tollasista :D Duunissa on yks feministiksi itseään kutsuva ja monet naurut oon saanut keskustellessani tytön kanssa.

Kysyin kerran mitä mieltä oli siitä kun Ruotsin feministi-puolueen jäsenet meni Iraniin ja laittoivat rätit päähänsä ja puolustelivat tekojaan "kulttuurin kunnioittamisella" ja muulla sonnalla, niin tämä feministi oli samaa mieltä että pitää kunnioittaa! :DDD

Niin ja kerran pyysin mielipidettä miksi tarvitaan feministejä, heille kun tuntuu se raha olevan tärkeintä tasa-arvoa ja alkoi vouhkaus jostain ympärileikkauksesta ja sen kitkemisestä.. Hohhoijaa :)

Vierailija
6/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa naisena kun toinen nainen loukkaantunuu tollasista :D Duunissa on yks feministiksi itseään kutsuva ja monet naurut oon saanut keskustellessani tytön kanssa.

Kysyin kerran mitä mieltä oli siitä kun Ruotsin feministi-puolueen jäsenet meni Iraniin ja laittoivat rätit päähänsä ja puolustelivat tekojaan "kulttuurin kunnioittamisella" ja muulla sonnalla, niin tämä feministi oli samaa mieltä että pitää kunnioittaa! :DDD

Niin ja kerran pyysin mielipidettä miksi tarvitaan feministejä, heille kun tuntuu se raha olevan tärkeintä tasa-arvoa ja alkoi vouhkaus jostain ympärileikkauksesta ja sen kitkemisestä.. Hohhoijaa :)

Minua ei naurata naisten epätasa-arvoinen kohtelu työpaikoilla yhtään. Näen sitä viikoittain. Minulla on kaksi tytärtä ja toivon, että he saavat elää maailmassa, jossa ihmisiä ei arvoteta sukupuolen mukaan. Se, että nainen ei pidä naisten puolta tasa-arvokysymyksissä, kertoo siitä, että tämä nainen ei arvosta itseään tai on muuten katkera.

Tasa-arvo on sekä miesten että naisten etu. Pöntöt ei sitä tajua. 

Isä 35 v.

Vierailija
7/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas rakentava vastaus. :)

En pyydä erityiskohtelua, vaan haluan tulla asiallisesti kohdelluksi töissä. Asialliseen kohteluun ei kuulu ulkonäön kommentointi asiakkaiden kuullen tai jatkuvat sukupuoleeni perustuvat yleistykset luonteestani, mielenkiinnon kohteistani jne. 

Kohtelen sekä miehiä että naisia kohteliaasti ja asiallisesti töissä (ja vapaalla), ja odotan samaa muiltakin. Kollegan asia ei ole vaikkapa kommentoida jatkuvasti ikääni tai sitä miten sievä tai suloinen olen. Ammattitaidostani otan töissä mielelläni palautetta - samoin tekemästäni työstä.

Ap

Kuulostat aika maskuliiniselta ja feministiseltä.

Vierailija
8/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei naurata naisten epätasa-arvoinen kohtelu työpaikoilla yhtään. Näen sitä viikoittain. Minulla on kaksi tytärtä ja toivon, että he saavat elää maailmassa, jossa ihmisiä ei arvoteta sukupuolen mukaan. Se, että nainen ei pidä naisten puolta tasa-arvokysymyksissä, kertoo siitä, että tämä nainen ei arvosta itseään tai on muuten katkera.

Isä 35 v.

Taidat olla aika liberaali hippi henkisesti.

Vierailija
9/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus on ansaittava. Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat heidä itseäsi kohdella. Olet iso tyttö jo, joten ota tilanteesta sitä todellista vastuuta äläkä ole passiivisena tilanteen vietävissä.

Vierailija
10/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä 35 v.

Ja mielipiteet olisi ihan erilaisia, jos sulla olisi kaksi poikaa.

Vierailija
11/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-hyvä, feminismi on tutkimusten mukaan kuoleva aate.

Vierailija
12/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitus on ansaittava. Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat heidä itseäsi kohdella. Olet iso tyttö jo, joten ota tilanteesta sitä todellista vastuuta äläkä ole passiivisena tilanteen vietävissä.

EI NÄIN. Kunnioitettava on kaikkia, kunnes he antavat syytä olla kunnioittamatta ja silloinkaan asiaa ei millään lailla tarvitse erikseen tuoda esiin. Ey ilmeisesti ole työelämässä kun et tiedä, että kaikkia työtovereita kunnioitetaan, ketään ei haukuta ja arvostella. Työpaikka on töitä varten, ei hiekkalaatikko ja pissikilpailu.

Vierailija
13/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen näitä lapsen tasolle itseään typistäviä, jotka ei osaa vastata tuollaiseen käytökseen. Päivittäin kuunnellaan itseään kohdistuvia alentavia kommmetteja nauretaan ja säälitään muiden mukana ja nostetaan omaa egoaan, eikä tunnista itsestään asioita, joista syytetään muita ja nyt sitten tunnetaan olevansa parempia ihmisiä suhteessa muihin. Teidänkin työpaikkalla lienee toimintaohjeet miten toimitaan, kun työpaikkalla havaitaan epäasiallista käytöstä.

Vierailija
14/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan?

Vierailija
15/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap-hyvä, feminismi on tutkimusten mukaan kuoleva aate.

Niin, sehän jää historialliseksi siinä kohtaa kun naiset on tasan samalla viivalla. Sehän on luonnollisesti feminismin tavoitekin ettei feminismiä enää tarvittaisi.

Vierailija
16/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI NÄIN. Kunnioitettava on kaikkia, kunnes he antavat syytä olla kunnioittamatta ja silloinkaan asiaa ei millään lailla tarvitse erikseen tuoda esiin. Ey ilmeisesti ole työelämässä kun et tiedä, että kaikkia työtovereita kunnioitetaan, ketään ei haukuta ja arvostella. Työpaikka on töitä varten, ei hiekkalaatikko ja pissikilpailu.

Tuo on toisen posken kääntöä ja kaikille mieliksi oloa.

Vierailija
17/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suloista<3 

Vierailija
18/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaksplussan ex-vakiosekopää mies1 taas rantautunut tänne?

Vierailija
19/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanne maailmaa ei vaan ole, joten kaikki ei käyttäydy tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Silloin tarvitaan sitä puuttumista. Ei laissa suotta ole pykälää kuinka ylemmällä johdolla on velvollisuus huolehtia ennaltaehkäisystä kehittämällä työyhteisön toimintaa, ohjeistaa häiriötilanteissa toimimisen toimintaohjeilla.

Onko sitten kahvipöydässä naureskelu kypsän aikuisen tapa toimia näissä asioissa, ei minusta. Joten ap jätä ne ämpärit ja lapiot kotiin.

Vierailija
20/31 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on toisen posken kääntöä ja kaikille mieliksi oloa.

Pikemminkin aikuisuutta. Sinä voit painua takaisin hiekkalaatikolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä