Mieheni jalat lemuavat työpäivän jälkeen!
Kun mieheni tulee kotiin töistä ja riisuu kenkänsä ON HAJU SIETÄMÄTÖN! Hänen on aina töiden jälkeen käytävä suihkussa ennen kuin voi tehdä about mitään muuta. Olen yrittänyt patistaa lääkäriin. Erollakin olen uhkaillut. Mies on itsepäinen eikä tunnusta ongelmaansa. Mikä neuvoksi???
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Hyih. Peskää jalkanne!
Ja kunnon kuivaus ja talkkia
Onko vanhat työkengät? Jos on, niin uusien hankinta.
Pohjallisten vaihto kerran kuussa tai useammin.
Jalkojen pesu ja sukkien vaihto tietysti päivittäin.
Ruokasoodan ripottelu kenkiin yöksi.
Ei se välttämättä mistään sienestä johdu. Minullakin jalat haisisivat työpäivän jälkeen, jos en aamupesun jälkeen laittaisi niihin antiperspiranttia. Siis ihan tavallista esim LV 48 h:ta. Käytän yhtä antiperspiranttipurkkia jalkoihin ja toista kainaloihin. Vaikka joka aamu ennen työpäivää peseydyn suihkussa, niin ei se riitä.
Joskus käytin talkkia, mutta se sotki paikat ja kävi henkeen.
Miksi et itse hoida miehesi jalkoja kuntoon, ei ole iso vaiva? Minä tein vastaavassa tilanteessa näin: merisuolaa lämpimään vaatiin ja miehen jalat sinne likoamaan kun tulee töistä. Sitten kynsien leikkaus jos tarve ja teepuuöljyllä jalkojen ja kynsien hierominen. Sukat joka päivä vaihtoon ja pesu 60 asteessa. Nopeasti loppuu hajut.
Parmesaanin hajuiset kovettumat pitää raspata pois, sitten säännöllinen hoito.
Mulla oli kanssa vähän samaa ongelmaa. Ratkaisuksi löytyi:
- Jalkojen liottaminen ruokasoodavedessä.
- Sukkien materiaalin vaihtaminen. Halvat keinokuitusukat alkoivat herkemmin haisemaan. Vaihdoin mm. bambusukkiin. Myös muita materiaaleja löytyy jotka auttaa.
- kenkiä voi myös ruokasoodavedessä liuottaa ja pestä.
Näillä keinoilla pääsin ongelmasta eroon pysyvästi.
Monesti hajut voivat johtua bakteereista. Bakteerit eivät viihdy emäksisessä ympäristössä ja siihen soodakylvyt jaloille ja kengille perustuvat.
Likaiset, vanhat kengät? Ja sukat, vaihdettava päivittäin. Vanhat kengät roskiin ja jalkatohtorille tosiaankin ensin.
Vaikea ymmärtää miten jalat voi haista. Miten sinne on päässyt jotain hajua aiheuttavaa ja mitä se on.
Hikoilun määrissä on yksilökohtaisia eroja ja jalkahiki haisee kamalalle. Pyydä miestäsi, että vaihtaa sukat puhtaisiin jo siellä työpaikalla ja kotona pesee jalkansa, kuivaa ne hyvin ja sitten kulkee paljain jaloin
Nurmen teepuuöljysaippua itsellä auttaa jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda ihmeellä haisemattomaan urooseen. Ota muutenkin väritön ja kuiva niin, ettei hänestä ole missään mielessä haittaa.
Eli aloitus on jonkun pershäröisen löyhkäjalan joka luulee että se jalkojen löyhkääminen oli ainoa syy jätetyksitulemiselle :') Nyt vätys trollaa sitten katkerana vauvalla loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse hoida miehesi jalkoja kuntoon, ei ole iso vaiva? Minä tein vastaavassa tilanteessa näin: merisuolaa lämpimään vaatiin ja miehen jalat sinne likoamaan kun tulee töistä. Sitten kynsien leikkaus jos tarve ja teepuuöljyllä jalkojen ja kynsien hierominen. Sukat joka päivä vaihtoon ja pesu 60 asteessa. Nopeasti loppuu hajut.
Toi on kato vähän menneen maailman juttuja ettei mies hoida edes hygieniaansa itse vaan heittäytyy ihan vauvaksi. Joku läheisriippuvainen voi tietysti tuollaisen hoivaamisesta nauttiakin.
Kannattaa tarkastaa myös sukat. Jotkut materiaalit on sellaisia, että niistä tehdyt sukat alkaa haisemaan heti, kun ne on olleet jalassa 5 min. Pojallani oli tätä hajuongelmaa ja sattumalta hoksasin, että johtuu sukista. Kun vahingossa laitoin pojan sukat omiin jalkoihini, minunkin jaloista tuli se sama tuttu lemu. Ongelma poistui, kun nuo haisusukat hävitettiin.
Mies alkoi käyttämään kodinhoitohuoneen ovea tullessaan töistä. Pesee jalkansa, sukat huutasee ja laittaa odottamaan pesua ilmavaan paikkaan. Ja laittaa työkenkiin ja juoksukenkiinkin... semmoisen suodatinpussi pussukan, joita olen askarrellut kissanhiekasta ja suodatinpusseista.
Pari ruokalusikallista hiekkaa suodatin pussiin ja nitojalla kiinni. tipauttaa kenkiin yhdet ja seuraavana päivänä nostaa siihen hyllylle. Voi käyttää muutamia kertoja.
Aikoinaan hamstrasin niitä pikku " do not eat" pussukoita, mutta ei riittänyt, kun taloudessa on kolme harrastavaa teinipoikaa ja isäntä. Piti kehitellä jotain. Kissanhiekka imee hyvin hajut ja kosteuden. Briljanttia tavaraa. Eikä enää löyhkännyt kamat.
Yksi miniäkin kiitteli vinkistä ja hänen äitinsä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kato vähän menneen maailman juttuja ettei mies hoida edes hygieniaansa itse vaan heittäytyy ihan vauvaksi. Joku läheisriippuvainen voi tietysti tuollaisen hoivaamisesta nauttiakin.
Saahan miehetkin jalkahoidossa käydä, kuten omani passitin, kun diabetes2 tuli. Myös ennaltaehkäisyyn, kerran kuussa.
Muistitko haistella myös omat jalkasi. Haista, yllätyt.
Sienee tehoaa etikka, sukat pestään 60 asteessa, kenkiin soodaa joka imuroidaan pois vuorokauden jälkeen