Ei helteitä tiedossa ainakaan 4 viikkoon!
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005290867.html
Eli helteiden osalta kesä taitaa olla taputeltu 2017.
Kommentit (32)
Hyvä puoli on se että ei tarvitse laittaa itseään enää "rantakuntoon" Suomen kesää varten 😂 samat pusakat päälle vaan mitkä aina!
Vierailija kirjoitti:
Siksipä varasin juurikin reissun viikoksi Kreikkaan :)
Siis kuka hullu lähtee tuonne tappohelteisiin.
Ei siellä voi tehdä mitään muuta kun kököttää ilmastoidussa hotellihuoneessa.
Suomessa on nyt ihannesää,aion tästä pian lähteä pyöräilemään Suomen rehevään ja kauniiseen luontoon.
Itse en kaipaa etelä-euroopan hiekkakuoppa ja kivikko maisemia yhtään.
On ihanaa asua maassa, jossa on itselle ihannesäät; viileä kaunis kesä, syksy jota rakastan ja tykkään myös talvesta ja keväästä.
Olispa kurjaa, jos nauttisi vaan parin viikon etelänmatkasta.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, sunnuntaille luvattu 23 astetta ja nyt pe-la noin 20. Ihan jepa sää.
Mitään ei ole luvattu - ennustettu vain.
Vierailija kirjoitti:
Loma alkaa 26.7. Sen jälkeen alkaa vähäsateisempi jakso.
Nämäkin on niin alueellisia. Meillä on koko kesä ollut tosi vähäsateista, juuri toissapäivänä oli pitkästä aikaa sateista. Luonto kaipasi jo kovasti vettä. Metsäpalovaroituskin oli voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä, joille joku varjoinen +20 on oikein hyvä kesäsää ja sitä kuumemmassa läkähtyy. Mulla on kylmä +20 asteessa, sisälläkin on lämpimämpää! En pysty käyttämään t-paitoja +20 asteessa, kun kädet kylmenee. Sandaaleista nyt puhumattakaan.
Kärsin kylmyydestä, se oikeasti sattuu. Siksi petyn aina, kun Suomeen ei helteitä tule. En tasan jää tänne eläkkeellä, vaan muutan etelämmäksi pois lumesta ja pakkasesta ja ikuisesta kylmästä.
Tänä kesänä olen saanut YHTENÄ päivänä nauttia +26 asteesta. YHTENÄ! Yksi hellepäivä koko kesänä, kun en palellut. Kiva.
AAMEN! Niin samaa mieltä kanssasi. Ainoa vaan, että täällä Etelä-Helsingissä ei ole ollut ainuttakaan hellepäivää ja ennusteiden mukaan niitä ei tänä vuonna taida tulla laisinkaan. Olen todella masentunut tähän tilanteeseen. Töiden vuoksi ei ole vapaitakaan eli mitään äkkilähtöjä eteläänkään ei ole tiedossa. Jouduin jopa viime viikolla hakemaan talvikengät ja -takin takaisin kellarista, kun palelsi nahkatakissa ja tennareissa. Kyllä ottaa päähän ja kärsimystä lisää se, että kylmyys todella tuntuu luissa ja ytimissä :(
Ystäväni oli juuri täällä käymässä meillä sisä-Suomessa ja sanoi myös Helsingin kylmyydestä. Saman verran lämmintä, mutta täällä ei ole hyytävää merituulta, niin on heti paljon lämpöisempi.
Mä oon aiemmin ollut hirvee säästä nurkuja. Nyt oon tehnyt ison muutoksen elämässä ja paljon tyytyväisempi kaikinpuolin. Huomaa ettei stressaa säätkään.
Ihan oikeasti? Voi lapsiraukat, ei uimista, ei ulkoleikkejä eikä mitään kesäistä kivaa. Ensivuodesta tulee kouluissa varmaan tosi haastava! Onneksi itse sentään päästiin muutamaksi viikoksi muualle lämmittelemään mutta onhan tää pettymys kun luultiin että kesä jatkuu täällä.
Enää 4 vuotta ja sitten pois täältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä, joille joku varjoinen +20 on oikein hyvä kesäsää ja sitä kuumemmassa läkähtyy. Mulla on kylmä +20 asteessa, sisälläkin on lämpimämpää! En pysty käyttämään t-paitoja +20 asteessa, kun kädet kylmenee. Sandaaleista nyt puhumattakaan.
Kärsin kylmyydestä, se oikeasti sattuu. Siksi petyn aina, kun Suomeen ei helteitä tule. En tasan jää tänne eläkkeellä, vaan muutan etelämmäksi pois lumesta ja pakkasesta ja ikuisesta kylmästä.
Tänä kesänä olen saanut YHTENÄ päivänä nauttia +26 asteesta. YHTENÄ! Yksi hellepäivä koko kesänä, kun en palellut. Kiva.
AAMEN! Niin samaa mieltä kanssasi. Ainoa vaan, että täällä Etelä-Helsingissä ei ole ollut ainuttakaan hellepäivää ja ennusteiden mukaan niitä ei tänä vuonna taida tulla laisinkaan. Olen todella masentunut tähän tilanteeseen. Töiden vuoksi ei ole vapaitakaan eli mitään äkkilähtöjä eteläänkään ei ole tiedossa. Jouduin jopa viime viikolla hakemaan talvikengät ja -takin takaisin kellarista, kun palelsi nahkatakissa ja tennareissa. Kyllä ottaa päähän ja kärsimystä lisää se, että kylmyys todella tuntuu luissa ja ytimissä :(
Aamen täältäkin.
Eilen oli kaveri täällä ja vietettiin "ihanaa kesäpäivää" terassilla. Molemmilla pitkät housut, pitkä paita ja paksu neuletakki, tukevat kengät jalassa. Sitkeästi siirreltiin istumapaikkaa siten että aurinko osui meihin ja saatiin oltua ulkona 12-19. Koko päivänä ei lämpötila varjossa noussut yli 17 astetta - kun aurinko osui mittariin oli peräti 21 astetta. Ja kylmä tuuli koko ajan.
Todella hirvittävää! Illalla kun menin nukkumaan kesti pitkään ennnenkuin sain itseni lämpimäksi untuvapeiton alla, hirveä hytinä. Nyt on kurkku kipeänä vaikka yritin suojata jalkani. Kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen täältäkin.
Eilen oli kaveri täällä ja vietettiin "ihanaa kesäpäivää" terassilla. Molemmilla pitkät housut, pitkä paita ja paksu neuletakki, tukevat kengät jalassa. Sitkeästi siirreltiin istumapaikkaa siten että aurinko osui meihin ja saatiin oltua ulkona 12-19. Koko päivänä ei lämpötila varjossa noussut yli 17 astetta - kun aurinko osui mittariin oli peräti 21 astetta. Ja kylmä tuuli koko ajan.
Todella hirvittävää! Illalla kun menin nukkumaan kesti pitkään ennnenkuin sain itseni lämpimäksi untuvapeiton alla, hirveä hytinä. Nyt on kurkku kipeänä vaikka yritin suojata jalkani. Kiva.
Jatkossa kannattaa suojata kaula, vaikuttaa enemmän kurkkukipuun :)
Mäkin oon ihan parina päivänä tänä kesänä pystynyt jättämään huivin pois lapsen kaulasta kun tuntuu, että tuuli on jatkuvasti raastavaa, metsässä ei niin tuule mutta varjossa on sitten muuten kylmä.
Kerran oltiin jopa rannalla, mutta se oli mökillä sisämaassa, Helsingissä ei tulisi mieleenkään.