Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tuntemasi nykyinen tai entinen kannabiksen käyttäjä?

Vierailija
14.07.2017 |

Jättääköhän pitempiaikainen käyttö jotain pysyviä jälkiä persoonallisuuteen? Tunnen kaksi (toisilleen tuntematonta, eri ikäistä ja eri sukupuolta olevaa) ihmistä, jotka ovat polttaneet pilveä nuorempana ja molemmat ovat todella dominoivia ja möksähtelevät ja murjottavat herkästi. Molemmat uskovat oman mielipiteensä olevan ainoa oikea ja heidän on vaikea uskoa tosiasiaa, jollei se sovellu siihen omassa päässä olevaan valmiiseen malliin.
Aika raskaita tyyppejä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille jotka kommentoitte että niin ja niin moni on kokeillut, en tarkoittanut aloituksessa kokeilua vaan pidempiaikaista käyttöä. Lisäksi olin kiinnostunut persoonallisuudesta ja luonteesta, en niinkään menestymisestä yhteiskunnassa. 

Totta se tietysti on että kaikenlaisia ihmisiä on käyttäneissä. Se on kuitenkin jo tieteellisissä tutkimuksissa todettu, että kannabis nostaa psykoosiin sairastumisen riskiä jos ihmisellä on sisäyntyinen alttius ja toisaalta, kannabiksen käyttäjiksi Suomessa menneinä aikoina ajautui enemmän ihmisiä joilla alttius oli. Nykyään taas kannabiksen käyttö ei välttämättä ole osoitus yhtään mistään alttiudesta, paitsi ehkä vaikutuksille. 

Runsas ja pitkäaikainen alkoholinkäyttö aiheuttaa tutkimusten mukaan psykoosin paljon todennäköisemmin kuin kannabis. Usein päihteistä riippuvaiset ovat riippuvaisia useammasta päihteestä kerralla. En tunne ketään aktiivisesti pössytellyttä, jolla ei ole samaan aikaan ollut myös jonkinlainen alkoholiongelma. Vaikea siis sanoa.

Vierailija
22/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin hyviä nää 'tuttavapiiriini ei kuulu narkkareita'.. vitun idiootit moni teidän tutuista on kokeillut joskus kannabista! Sitä ei vaan kerrota noin kapeakatseisille mustavalkoisesti ajatteleville ääliöille. Ei kasvissyöjäkään halua ottaa ruokavaliotaan puheeksi jos seurassa on pelkkiä 'salaatit on jäniksille saatana. Kaljaa ja makkaraa joka aterialla!'-ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pari hitaalla käyvää on. itse ne ei tietenkään tiedosta sitä:) Osa on opiskellut yliopistossa yms. ehkä vähän "hompuisen" näköisiä olleet aina ja en nyt voisi sanoa että näyttäisivät nuorekkailta. siitä millaisia vanhempina ovat en osaa sanoa mutta eivät ole näitä vanhempia jotka kuskaavat tai olisivat aktiivisia lapsensa harrastuksessa.

Vierailija
24/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaluuloinen ja joissain asioissa erittäin TYHMÄ miekkonen (eksä). Muun muassa vänkäsi vastaan, kun sanoin, ettei puutasolle voi todellakaan laittaa kuumaa kattilaa tai pannua ellei halua tuhota koko paskaa. Kova hinku oli ainakin päästä tuhoamaan minun puinen keittiötasoni. Miten aikuinen voikaan olla niin idiootti? Terkkuja vaan sinullekin (on paljastanut pyörivänsä täällä :D)

Monet keittiötasot ovat kuumankestäviä, ehkä luuli sellaiseksi. Tai ehkä et itse tiedä että omasi kestää kuumaa? 

Ehkä tiedän mitä on puu.

Vierailija
25/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä on oma firma, toinen on nokialla asiantuntijahommissa, kolmas hevijuurseri isossa firmassa johtajana. On toki sitten työttömiä ja tavallisia palkansaajiakin. Outo ja asenteellinen kysymys.

Vierailija
26/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika monta aktiivista käyttäjää, koska asun ulkomailla.

- Yksi on 30-vuotias IT-nörtti, joka ei ole koskaan ottanut päivääkään sairaslomaa. Varakkaasta perheestä, muttei ole koskaan elänyt vanhempien rahoilla. Hyvin kiltti. (Lähes päivittäin 10 vuotta)

- Yksi parikymppisenä kääntäjä, joka haluaisi töihin kirjastoon. Tykkää puutarhanhoidosta ja leppoisasta elämästä. (Lähes päivittäin 5 vuotta)

- 30-vuotias uratykki, joka lentää ympäri Eurooppaa. Hyvin urakeskeinen ja vähän itsekäs tyyppi. (Lähes päivittäin x vuotta)

- yli 80-vuotias mummo, joka aloitti kivunlievityksenä, muuta tykästyi siihen, ettei tule krapulaa. 5 lastenlasta, joille leipoo pullaa. (Viikoittain muutamia vuosia)

- Yksi pitkäaikaistyötön, jolla vakavia terveysongelmia. Aloitti polttamisen univaikeuksiin. Hän on 40 ja maanisdepressiivinen- tosin jo ennen kannabista.

Sitten on muita entistä tai enemmän satunnaisia. Kuulin yhdestä kaverin pikkuveljestä, jolla laukesi psykoosi, mutta siitä ei tiedetty oliko kannabis vai alkoholi. Näin meillä tämmöisessä maassa, jossa ei laitonta :)

Vierailija
27/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille jotka kommentoitte että niin ja niin moni on kokeillut, en tarkoittanut aloituksessa kokeilua vaan pidempiaikaista käyttöä. Lisäksi olin kiinnostunut persoonallisuudesta ja luonteesta, en niinkään menestymisestä yhteiskunnassa. 

Totta se tietysti on että kaikenlaisia ihmisiä on käyttäneissä. Se on kuitenkin jo tieteellisissä tutkimuksissa todettu, että kannabis nostaa psykoosiin sairastumisen riskiä jos ihmisellä on sisäyntyinen alttius ja toisaalta, kannabiksen käyttäjiksi Suomessa menneinä aikoina ajautui enemmän ihmisiä joilla alttius oli. Nykyään taas kannabiksen käyttö ei välttämättä ole osoitus yhtään mistään alttiudesta, paitsi ehkä vaikutuksille. 

Runsas ja pitkäaikainen alkoholinkäyttö aiheuttaa tutkimusten mukaan psykoosin paljon todennäköisemmin kuin kannabis. Usein päihteistä riippuvaiset ovat riippuvaisia useammasta päihteestä kerralla. En tunne ketään aktiivisesti pössytellyttä, jolla ei ole samaan aikaan ollut myös jonkinlainen alkoholiongelma. Vaikea siis sanoa.

Niin, alkoholipsykoosi on vain erilainen syntymekanismiltaan ja jälkivaikutuksiltaan. Kyseessä kuitenkin on kaksi eri päihdettä jotka toimivat aivan eri tavoin.

Kyllä eri päihteillä on todettu perin erilaisia vaikutuksia olevan, sekakäyttö tietysti kerryttää vaikutuksia ja silloin on vaikeampi sanoa mikä asia käyttäytymisessä ja toiminnassa liittyy mihinkin päihteeseen. Silti esimerkiksi fysiologiset vaikutukset ja akuutit elimistön toiminnan muutokset sekä pitkäaikaiset fysiologiset seuraukset ovat tunnistettavissa tiettyyn päihteeseen liittyväksi silloinkin, kun sekakäyttöä esiintyy.

28/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni 46v. Alkoholisti (lopettanut) vaihtoi alkoholin kannabikseen, toki kulutus paljon vähempää. Pössyttelee silloin tällöin, en hyväksy, mutta parempi se kuin juoda joka päivä. On sairaseläkkeellä ja sairastaa kaksisuuntaista mielentilahäiriötä. 

Vierailija
29/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poltin aikanaan päivittäin 10 vuotta. Koin, että meni överiksi ja lopetin touhun. Nyt polttelen ehkä kerran kuussa. Näinä narkkiaikoina valmistuin huippupaperein maisteriksi ja sain heti valmistuttuani vakityön, jossa olen edelleen. Koen olevani älykäs ja touhukas "kunnon kansalainen", joskin introvertti olen aina ollut.

Vierailija
30/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaluuloinen ja joissain asioissa erittäin TYHMÄ miekkonen (eksä). Muun muassa vänkäsi vastaan, kun sanoin, ettei puutasolle voi todellakaan laittaa kuumaa kattilaa tai pannua ellei halua tuhota koko paskaa. Kova hinku oli ainakin päästä tuhoamaan minun puinen keittiötasoni. Miten aikuinen voikaan olla niin idiootti? Terkkuja vaan sinullekin (on paljastanut pyörivänsä täällä :D)

Monet keittiötasot ovat kuumankestäviä, ehkä luuli sellaiseksi. Tai ehkä et itse tiedä että omasi kestää kuumaa? 

Ehkä tiedän mitä on puu.

Samainen eksä jäkätti minulle siitä, etten antanut hänen mennä työvaatteissa (likainen työ) kangassohvalleni edes hetkeksi. "Kyllä minä saan mennä *piip*:kin sohvalle, miksi en sinun? No joo, se on kyllä nahkasohva, että saattaa johtua siitä..." Joo, SAATTAA tosiaan johtua siitä. Idiot.

Vierailija
31/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

( -- narkomaaneillehan ei sitten enää mikään pelkkä hampunlehtien pössyyttely riitäkään)

Pakko lisätä, että myös kannabista voi käyttää liikaa (vaikkei muita aineita olisikaan kuvioissa). Jatkuva pössyttely kyllä jättää jälkensä ihmiseen.

Satunnaiskäyttö on sitten asia erikseen, siitä mulla ei ole pahaa sanottavaa.

Vierailija
32/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin jo kun vastasin että taviksia ja selitin että luonne voi olla vaikea vaikkei koskaan olisi käyttänyt.

Kuitenkin ikäluokka on 40-50 vuotiaita, satunnaista käyttöä enimmäkseen kaikilla kahta-kolmeakymmentä vuotta. Monet kuten minäkin on jossain vaiheessa kasvatettu ja silloin kyllä kaikilla paloi enemmän. Ainoat ongelmat satunnaisia sakkoja käytöstä, hallussapidosta ja kasvatuksesta. 

Esim. töihin on vaikuttanut yllättävän vähän. Vain yksi oli kerran puolivuotta päihdeseurannassa. Loppui kun kusi kolmet puhtaat peräkkäin. Nämä psykoosit ynnä muut pään sekoamiset kuulostaa tarkoitukselliselta peloittelulta kun olen nähnyt mitä todellisuus on. Kymmenistä pitkään käyttäneistä jotka tunnen tai tiedän ei kukaan ole seonnut millään tavalla.

Vierailija
33/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas asiantuntijat vauhdissa. Kannabis itsessään ei aikuiseen ihmiseen vaikuta pätkääkään. Kun kannabis loppuu se on sama kuin karkkipussi loppuisi, elämä jatkuu.

Kannabis ei ole huume vaan lääke.

Vierailija
34/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi, jotka ovat vuosia päivittäin poltelleet ja käyttäytyvät juuri kuten ap kuvaili. He ovat aina oikeassa, rautalangasta vaikka vääntää niin ei mene sittenkään perille. Satunnaisesti polttelevia tiedän paljon eikä heihin ole vaikuttanut.

Vierailija
35/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen tuntemani käyttäjä on nykyään aikuinen ja jonnebis näin ollen jäänyt. Ymmärrän jos teinit uteliaisuuttaan pössyttelevät, mutta aikuisilla ihmisillä touhu aiheuttaisi lähinnä myötähäpeää.

Vierailija
36/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset ovat yleensä aika epästabiilia porukkaa, mutta en usko itse kannabiksne vaikuttavan mitenkään.

Vierailija
37/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin sain tietää, en osannut edes epäillä että polttelee. Eipä se vaikuttanut mitenkään hänen luonteeseen. Muitakin aineita käytti aika runsaastikin, pilvessä ollessa oli toisinaan aivan sekaisin ja puhui ihan outoja. Olen nähnyt myös käyttäjiä joiden käytös ei muutu pilvessä lähes ollenkaan. Ovat vain vähän rennompia.

Vierailija
38/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni tunne yhtään narkkaria.

Nimenomaan tietääksesi. Pilven poltto on niin yleistä, että te ette edes tunnista kaikkia niitä ketkä teidän tuttavapiirissä polttaa.

Vierailija
39/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs läheinen joka polttanut monta vuotta päivittäin on myös aika samanlainen mitä ap kuvaili.. aina oikeassa, ei hyväksy muiden eri mielipiteitä, pätee joka asiassa ym. Ei saa mitään aikaseksi. Harhaluuloinen ja aggressiivinen (silloin kun ei ole pilvessä).

Satunnaiskäyttäjiä tiedän myös pari ja heissä ei näitä piirteitä ole.

Vierailija
40/43 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen päivittäin. Nyt satunnaisesti. Ihan tavallinen insinööriopiskelija olen ja iltaisin käyn töissä. Kannabis auttaa mulla ainakin keskittymiseen.