Muita unettomia?
Olen yli 20v nukkunut huonosti jos lainkaan. Löytyykö muita?
Neuvoja en kaipaa!
Kommentit (6)
Miten jaksat päivällä kun et saa unta?
Itse olen ihan sammumis pisteessä, kun olen nukkunut liian vähän. Tuntuu että vois nukahtaa kävellessäkin.
En juuri nuku. En saa nukuttua edes päivällä. Saisi edes hiukan paikattua univajetta.
Syytä ei tiedetä, joten ei voi hoitaakkaan ja unilääkkeet sun muut eivät enää pitkän päälle auta.
Menee hermot niihin jotka valittavat yhden unettoman yön jälkeen pahaa unettomuutta..
Joten löytyy kohtalotovereita!! :)
Maria Johanna kirjoitti:
Miten jaksat päivällä kun et saa unta?
Itse olen ihan sammumis pisteessä, kun olen nukkunut liian vähän. Tuntuu että vois nukahtaa kävellessäkin.
Siperia opettaa, Siperia opettaa. Kyllä 20 vuodessa oppii. Makaan sängyssä ja lepään edes niin, vaikken nuku. Toiset toimivat kuin hidastetussa filmissä väsyneinä, toiset käyvät ylikierroksilla.
Lääkkeet tehoavat vain hetken. Tosin nyt on yksi käytössä joka on toiminut vajaan kymmenkunta vuotta. Mutta se ei olekaan mikään unilääke.
Minulla tämä on osin traumaperäistä, mutta mikään helppo nukahtaja en koskaan ole ollut.
No niin, viime yö taas meni niin ja näin. Kelloon katsellen, ehkä noin puolen tunnin pätkissä. Tulihan se aamukin lopulta.
Onneksi nyksäni ei yöllä herää vaikka minä nousisin välillä sängystä ja tulisin taas takaisin. Exä vaan ihmetteli mikä siinä on niin vaikeeta.
Välillä taas nukuin vähä paremmin. Mutta kun koitti pimeämpi kaamosaika (päivän pituus n. 2h) niin uni ei tuu millään.
Ai kato just tein aloituksen, kun en saa unta. En kyllä usein kärsi unettomuudesta.