Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Tuo mies on hulluin murhaaja, josta olen kuullut, ja mä rakastan sitä”

Vierailija
13.07.2017 |

11-vuotiaan Taijatuuli Louhivuoren isä joutui taposta vankilaan, ja vapauduttuaan isä tappoi uudestaan – ”Tuo mies on hulluin murhaaja, josta olen kuullut, ja mä rakastan sitä”

Taijatuuli Louhivuoren isä on tappanut kaksi ihmistä. Siitä huolimatta tyttären rakkaus ei lopu.

SINÄ aamuna äiti istui liesituulettimen ääressä ja itki.

11-vuotias Taijatuuli Louhivuori laahusti unisena keittiöön, näki äitinsä kyyneleet ja halusi tietää, mitä oli tapahtunut.

Sinun ei tarvitse lähteä kouluun tänään, äiti sanoi. Isäsi on tappanut ihmisen.

Louhivuori lähti silti. Lähti seuraavinakin päivinä, vuodesta toiseen, vaikka se kysyi kanttia.

Aivan odottamaton teko ei ollut. Isä oli ollut rikoskierteessä ja kärsinyt päihdeongelmista koko tyttärensä elämän ajan. Tappo oli kuitenkin aivan eri tason rikos.

Tapauksesta on nyt 16 vuotta. Louhivuori oppi elämään asian kanssa, mutta vuonna 2013 painajainen toistui: vankilasta vapauduttuaan isä teki toisenkin henkirikoksen. Sydämistynyt tytär katkaisi välit isäänsä kokonaan.

http://www.hs.fi/elama/art-2000005288455.html?utm_campaign=tf-HS&utm_te…

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään minkälainen äiti naisella on, kuka tekee lapsia tuollaisen miehen kanssa:

Sitten hänelle alkoi tulvia postia. Isä lähetti tyttärelleen kirjeitä, joissa hän kuvaili vankilan arkea, muisteli mennyttä elämää ja pohti, mistä lavealle polulle ajautuminen johtui. Mukana seurasi piirroksia, joiden rietas ja väkivaltainen maailma sai Louhivuoren voimaan pahoin.

Erityisen elävästi hän muistaa 25-vuotissyntymäpäivänsä. Silloin postiluukkuun tipahti erikoinen syntymäpäiväkortti: lyijykynäpiirros alastomasta naisesta naulittuna ristille.

MINKÄLAISTA on elää rikollisen lapsena? Sitä Louhivuoren on vaikea sanoa. Hänellä ei nimittäin ole mitään, mihin verrata. Isän elämä on aina ollut holtitonta. Ryöstöt, pahoinpitelyt ja eripituiset vankeustuomiot ovat seuranneet toisiaan.

”Saan kiittää äitiä siitä, että isästä on muodostunut minulle millään tavalla merkittävä tai rakas ihminen. Äidiltä kuulin aina, että isä rakastaa mua ja että olen iskän tyttö. Lähetettiin isänpäiväkortteja ja käytiin tervehtimässä aina kun mahdollista.”

Vierailija
2/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa. Jos näyttely tuodaan pk-seudulle, käyn katsomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutukset kommenttiin äidistä? Ihmettelen miksi asiansa ja lapsensa jyvin hoitava nainen seurustelee ja tekee lapsia päihdeongelmaisen rikollisen kanssa.

Olen oikeassa elämässä myös törmännyt naisiin jotka ovat työssäkäyviä ja kunnolliselta vaikuttavia mutta seurustelevat esim. työttömän pahasti alkoholisoituneen miehen kanssa.

Vierailija
4/4 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutukset kommenttiin äidistä? Ihmettelen miksi asiansa ja lapsensa jyvin hoitava nainen seurustelee ja tekee lapsia päihdeongelmaisen rikollisen kanssa.

Olen oikeassa elämässä myös törmännyt naisiin jotka ovat työssäkäyviä ja kunnolliselta vaikuttavia mutta seurustelevat esim. työttömän pahasti alkoholisoituneen miehen kanssa.

Mies osoittautui tappajaksi vasta avioitumisen ja lasten hankkimisen jälkeen. Alkoholismin voi piilottaa ja mt-ongelmia voi tulla kenelle tahansa. Vähän turha syyllistää, koska ei voi tietää, mitä tulevaisuus tuo. Perheväkivaltasuhteetkin alkaa tyypillisesti niin, että mies vaikuttaa huomaavaiselta herrasmieheltä.

Sitä paitsi naisia syyllistetään myös työttömien karttamisesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme