Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on sitä mieltä, että jos joku asia on totta, sen sanominen ääneen ei ole haukkumista

Vierailija
13.07.2017 |

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi olla ja muutenkaan kaikkea ei kannata sanoa ääneen.

Vierailija
2/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikävän totuuden sanomisesta ei hyödy kukaan, mutta se satuttaa jotakuta, on parempi vaieta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä lähtökohtaisesti ei ole haukkumista. en tietenkään ole sitä mieltä, että kaikkea tarvitsisi sanoa ääneen, ja tietysti myös tosiasioita voidaan sanoa loukkaamistarkoituksessa. 

Vierailija
4/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa.

Vierailija
5/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen hölmö periaate. Kokeilepa joskus, kuinka hyvin hän ottaa vastaan erinäiset "totuudet" omasta itsestään ja sitten toteat vain saman minkä hänkin.

Vierailija
6/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kova sanomaan positiivisiakin totuuksia? Kestääkö totuuden itsestään?

Vierailija
7/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenenköhän totuudesta on kyse? Mielestäni oot ruma. Niin mut onhan se totta. MUN MIELESTÄ oot ruma. Ja se ei silloin pitäisi olla loukkaavaa? Kyllä muuten on. Ei montaa asiaa tässä maailmassa ole, jossa on olemassa tasan yksi ja ainoa, absoluuttinen totuus.

Vierailija
8/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi "totuus" on vain hänen oma mielipiteensä.Ei yleinen mielipide,että kaikki olisivat samaa mieltä. Joten ei,"totuuksia" ei tule laukoa,jos ne satuttavat.

Vierailija
9/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi olevan itsestäänselvää.

Mun kaverilla on mun mielestä oudon mallinen pää, höröhampaat, lättykorvat, tappisormet, rimpulat kintut. Sanonko minä sille noin? No en tietenkään, sillä tuon mielipiteen tietämisestä ei olisi hänelle mitään hyötyä.

Mielestäni tuolla samalla kaverilla on myös upea kroppa kokonaisuutena, kiehtova katse, ihana peppu, hän on ihailtavan jäntevä. Näitä juttuja voin hänelle kertoakin, sillä hänhän voisi niistä vaikka ilahtua. Vaikka sinällään näidenkään juttujen kertomisesta ei ole minulle hyötyä. Mutta ei siitä haittaakaan ole, jos jaan hyvää mieltä eteenpäin.

Vierailija
10/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olekaan haukkumista.

Patrik Laine teki ensimmäisellä NHL-kaudellaan 36 maalia.

Koira on eläin.

Vierailija
11/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä. Sanoppa hänelle muutama totuus, niin jo alkaa äijää vituttamaan. Totuus tarkoittaa siis yksipuolista totuutta.

Vierailija
12/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin tuota, että kuka sen määrittää, että mikä on totuus. Kaikki mitä mies itse sanoo, on hänen mielestään totta. Ja minun pitäisi kuulemma oppia tuntemaan hänet paremmin, jotta ymmärtäisin mikä on haukkumista. ap

Vierailija
13/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse totuudesta vai mielipiteestä? Eipä silti kaikkia totuuksiakaan ei kannata laukoa ääneen, mielipiteistä puhumattakaan. Etenkin jos se loukkaa toista.

Vierailija
14/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se välttämättä ole haukkumista, jos totuuden ääneen sanoo. Kaikkea ei kuitenkaan tarvi tai kannata sanoa ääneen. Mutta jos on pakko sanoa voi miettiä miten sen sanoo asiallisesti.

Vierailija
15/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajatellaan, että miehesi kaveri tulee teille kylään ja juttelee hänelle esim. tällaisia totuuksia:

- Moi Pera, sulla on näköjään jo 25 kg ylipainoa ja olet kaljuuntunut viime näkemän

- teidän piha on huonosti hoidettu ja autossa ruostetta helmassa

- lattiallanne on roskia, ei ole kunnolla siivottu; kahvi maistuu eltaantuneelle

- kiitos ateriasta, se veti vatsan kuralle, pitääkin tästä lähteä kotiin

- hei sitten, Pera! Terveiset Mirkulta. Se on aina inhonnut sua mutta pyysi kertomaan terkkuja kuitenkin

Miehesi mielestä varmaan ihan OK käytöstä, jos kaikki pitävät paikkansa?

Vierailija
16/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sille, ettäs sillä on pieni kikkeli ja isommalla sais parempaa kyytiä. (Tai siis, jos se nyt ei ole mikään John Holmes... ) Sit vaan sanot, että mutku se on totuus.

Vierailija
17/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä lähtökohtaisesti ei ole haukkumista. en tietenkään ole sitä mieltä, että kaikkea tarvitsisi sanoa ääneen, ja tietysti myös tosiasioita voidaan sanoa loukkaamistarkoituksessa. 

Mutta mikä on totta? Onko se, että jonkun kampaus, vaatteet tai naama on minusta ruma, totta? Jonkun toisen silmissä ne voivat olla neutraalit tai viehättävät. Entä "oletpas rupsahtanut sitten viime näkemän / onpas tämä tekemäsi ruoka pahaa / vauvasi haisee pahalle" totuuksia vai mielipiteitä?

Vierailija
18/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella eräs luokkakaverini huuteli naapurissaan asuvalle vähän nuoremmalle tytölle "apukoululainen!". Se ei hänen mielestään ollut haukkumista, koska ko. tyttö oli erityisluokalla. Kaveri oli kovin käärmeissään kun tytön äiti oli käskenyt häntä lopettamaan tämän "totuuden sanomisen".

Ap:n mies taitaa käyttää tuota periaatettaan tekosyynä sille, että hänellä on oikeus sanoa muille ilkeitä asioita. Kuulostaa kypsymättömältä ja ikävältä.

Vierailija
19/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on totta? Onko se, että jonkun kampaus, vaatteet tai naama on minusta ruma, totta? Jonkun toisen silmissä ne voivat olla neutraalit tai viehättävät. Entä "oletpas rupsahtanut sitten viime näkemän / onpas tämä tekemäsi ruoka pahaa / vauvasi haisee pahalle" totuuksia vai mielipiteitä?

Esim. ylipaino on ihan mitattava fakta, samoin esim. kaljuuntuminen. Mutta rumuus tai kauneus eivät, koska ne ovat makuasioita. Roskat lattialla ovat totuus, sotkuinen koti makuasia. Ruosteinen auto on totuus, paska kottero makuasia.

Mutta oli kyse totuudesta tai mielipiteestä, sivistynyt ihminen säästelee niiden kertomista tarkoin.

Vierailija
20/46 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, miten asiat sanotaan ja miksi. Laukomalla ääneen ikäviä "totuuksia" on ilmeistä, että tarkoitus on loukata toista. Se on pelkästään huonoa käytöstä, ja tuollaisen tavan puolustelu näsäviisautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme