Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa koostamaan SUPERHELPPO ruokalista viikoksi

Vierailija
12.07.2017 |

Terveellinen sellainen. Ei tarvi varoa liikaa kaloreita, kulutan ne kyllä, mutta liian sokerista ei sais olla..

Eli saa sisältää täysrasvaisia tuotteita, lihaa, kasviksia, hedelmiä, marjoja... jne

Mieluiten joko valmisruokia tai sellaisenaan syötäviä.

Mitkä on parhaat vinkinne?

Kun guuglaa helpot ruokavaliot niin eräskin osuma kertoo kuinka helppo pinaattiletut on pyöräyttää itse. Ei tällaisia, kiitos!! Tarkoitan oikeesti helppoja. Enkä tarkoita myöskään halpoja, vaan nimenomaan siis h e l p p o j a .

Ei tarvi olla lämmintä ruokaa. Yksittäisetkin vinkit on todella tervetulleita.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita valmissalaatteja, erilaisia leipiä jne. kaupat väärällään, jos siis nimenomaan terveellistä valmista syötävää kaipaat.

Vierailija
22/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lounaiksi käytännössä pelkkiä kaupan valmiita salaatteja, patonkeja sekä eineksiä. Ne nyt varmaan osaa kuka tahansa valita oman mielensä mukaisesti? 

Eli selvästi en ymmärrä ongelmaasi. Valmiista salaattipöydästä saat juuri niin terveellisen kuin haluat. Kolmioleivät ovat nopeita. Pastasalaatit ovat nopeita. Reilusti terveellisempiä on sitten ne valmiit LounasHetki-salaatit, nopea. Välillä syön valmiskeittoja. Joskus teen pikapuuron pussista. Einespastoja en syö, en ole pitänyt yhdestäkään. Jossain vaiheessa söin älyttömät määrärt niitä nuudeli-ateria-kuppeja, kunnes tajusin, miten epäterveellisiä ne on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tarvittava määrä valmiseineksiä (laatikoita tms.). On helppo.

Vierailija
24/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kirjoitti:

Makaronilaatikko. Paista jauheliha, lisää vuokaan KEITTÄMÄTTÖMÄN makaroonin kanssa. Vedenkeittimessä keitetty vesi, lihaliemikuutio ja pari munaa keskenään sekoitettuna vuokaan ja uuniin kunnes makaroonit kypsyneet.

Pakastevihannekset vuokaan ja kanafileet tms päälle, maustetta pintaan ja uuniin.

Perunasipulisekoitus ja esim kalaa uunivuokaan, kerma päälle ja uuniin. Löytyy myös kermajuustoperunoita pakkasesta..

Tai sitten ei paista sitä jauhelihaakaan.

https://www.hk.fi/reseptit/resepti/popo-makaronilaatikko/

Täällä oli joskus vuokaan ja uuniin -ketju, siinäkin varmaan vastaavia helppoja.

Vierailija
25/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee superhelppoa, olen itsekin laiskimus:

-täysjyvä-italianpata-ainekset kaupasta + jauheliha siihen lisäksi

-purkkihernekeitto

-borssikeitto (valmiina lasipurkista) + smetanaa päälle (on tosi namia)

-täysjyvä-lasagnette/lasagneainekset + jauheliha + mitä niihin tulikaan 

-salaatti/ruoka-annos sellaisesta salaattipisteestä mitä on kaupoissa (voi itse ottaa ne ainesosat)

-valmiit itämaiset kastikkeet kaupasta (niitä on mm. lasipurkeissa) + paistaa kanaa kastikkeeseen+ keittää riisiä

Mikään näistä ei oo mun mielestä erityisen epäterveellistä.

Vierailija
26/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee superhelppoa, olen itsekin laiskimus:

-täysjyvä-italianpata-ainekset kaupasta + jauheliha siihen lisäksi

-purkkihernekeitto

-borssikeitto (valmiina lasipurkista) + smetanaa päälle (on tosi namia)

-täysjyvä-lasagnette/lasagneainekset + jauheliha + mitä niihin tulikaan 

-salaatti/ruoka-annos sellaisesta salaattipisteestä mitä on kaupoissa (voi itse ottaa ne ainesosat)

-valmiit itämaiset kastikkeet kaupasta (niitä on mm. lasipurkeissa) + paistaa kanaa kastikkeeseen+ keittää riisiä

Mikään näistä ei oo mun mielestä erityisen epäterveellistä.

Tai no, ei nyt oo hirveän terveellisiäkään mutta paljon pahempiakin vaihtoehtoja löytyy.

Vierailija
27/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupan tiskeiltä löytää esim. lounastarjouksena muusia, riisiä, kastikkeita ja valmiita liha- tai kalapihvejä sekä salaattilisäkkeen samaan hintaan. Voi ostaa kerralla koko viikoksi ja lämmäyttää. Löytyy S-marketistakin, mutta itselle se valikoima ei maistu, kun kaikessa on sipulia.

Vierailija
28/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän lounaaksi ruisleipää, hedelmän, ja jogurtin. Valmissalaatit, hedelmät jne on myös käytössä. Illalla kyllä kokkaan ite.

Vierailija
29/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita valmissalaatteja, erilaisia leipiä jne. kaupat väärällään, jos siis nimenomaan terveellistä valmista syötävää kaipaat.

Salaatti on niin todella helppo tehdä, kun vain kiva resepti, ja sopiva kastike.  Säilyy jos tekee kahdeksi päiväksi.

Vierailija
30/30 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Kokkikartanon lohikeitto tarpeeksi supersuperhelppo. Pitäis jaksaa mikroon nostaa. On muuten hyvää!