Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko thaimaalainen tyttöystäväni päästä opiskelemaan lähihoitajaksi?

Vierailija
12.07.2017 |

Löytyykö jokin maahanmuuttaja tai englanninkielinen ryhmä jossa thai tyttöni pääsisi 2 vuodessa opiskelemaan lähihoitajaksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla hyvä suomen kielen taito ja tietysti läpäistä ne psykologin testit?

Miksi tätä on alapeukutettu?

Meinaatteko että ilman suomen kielen taitoa pärjää? Eikä ulkomaalaisten tarvi käydä samoja psykologin testejä kuin kantaväestön?

Kysyttiikö aloituksessa sitä? Minusta aloituksessa kysytty muuta kuin sitä onko thaimaalaisen mahdollista opiskella lähihoitajaksi esim. englanniksi ja opiskeleminen kyllä on mahdollista. Koulutukseen ei välttämättä edes vaadita suomenkilen taitoa, mutta harjoitteluun voi olla vaikea päästää jos ei osaa suome ja/tai ruotsia, puhumattakaan siitä että pelkällä englannin ja/tai thain kielellä voi olla vaikeuksia löytää töitä Suomesta.

Voihan sitä vaikka Persian prinssi opiskella vaikka miksi muttei suomessa ilman suomen kielen taitoa.

Suomessa voi opiskella ilman suomenkielen taitoa vaikka sinä et siitä tietäisikään.

Mutta lähihoitajan koulutus vaatii suomessa AINA suomenkielen taidon.

Ei vaadita, mutta opiskelun suorittaminen loppuun voi olla vaikeaa ellei osaa suomea tai ruotsia. Niiden opiskelua tosin sisältyy koulutukseenkin jonkin verran.

Vierailija
22/27 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran työskennelly tosi huonosti suomea puhuvan ja ymmärtävän kanssa sairaalan vuodeosastolla. Oli ihan mielenkiintosta, kun kerran sanoin ohimennen hänelle, että suihkutin hänen potilaan kun oli sotkenut itsensä. Tää hoitaja ymmärs ensin, että kysyin oliko hän suihkuttanut potilaansa, sitten että hänen pitää suihkuttaa potilaansa, sitten, että minä AION suihkuttaa hänen potilaansa ja vasta sitten tuntui ymmärtävän mitä olin sanonut. Hetken päästä tuli kuitenkin selittämään, että potilashan on puhdas. :D että peruskielitaito kuntoon työkavereilta kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa riittää tuo lääkäri- ja hoitohenkilökunta joka ei puhu suomen kieltä.

Vierailija
24/27 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Mä oon kerran työskennelly tosi huonosti suomea puhuvan ja ymmärtävän kanssa sairaalan vuodeosastolla. Oli ihan mielenkiintosta, kun kerran sanoin ohimennen hänelle, että suihkutin hänen potilaan kun oli sotkenut itsensä. Tää hoitaja ymmärs ensin, että kysyin oliko hän suihkuttanut potilaansa, sitten että hänen pitää suihkuttaa potilaansa, sitten, että minä AION suihkuttaa hänen potilaansa ja vasta sitten tuntui ymmärtävän mitä olin sanonut. Hetken päästä tuli kuitenkin selittämään, että potilashan on puhdas. :D että peruskielitaito kuntoon työkavereilta kiitos!

Lääkäreiden kanssa ongelmat on vielä yleensä isompia jos eivät ymmärrä mitä heille puhutaan tai mikä potilaan vointi on kun hän kertoo sen suomeksi usein vieläpä omalla murteellaan, hoitajakaan kun ei välttämättä osaa selittää asiaa lääkärille viron, venäjän kielellä tai jollakin intian kielistä.

Vierailija
25/27 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Lääkäreiden kanssa ongelmat on vielä yleensä isompia jos eivät ymmärrä mitä heille puhutaan tai mikä potilaan vointi on kun hän kertoo sen suomeksi usein vieläpä omalla murteellaan, hoitajakaan kun ei välttämättä osaa selittää asiaa lääkärille viron, venäjän kielellä tai jollakin intian kielistä.

Olen törmännyt lääkäreihin jotka eivät tajua mitä heille sanotaan!!!  Viimeksi noin kuukausi sitten. Aivan järkyttävässä paskatilassa tämä Suomi. Lukekaa lääkäreiksi nuoret!

Vierailija
26/27 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö sen ammatin valitsit?

Vierailija
27/27 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tulee sitten itkemään ja loikoilemaan tänne että rahaa ja heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme