Mies ei yhtään kuuntele mitä sanon?
Tai hän näyttää kyllä kuuntelevan, ja kommentoikin ja vastaakin. Mutta silti asiat tulevat hänelle usein täytenä yllätyksenä. Olen saattanut jostain olennaisesta molempien elämään vaikuttavasta asiasta puhua ihan selkeällä tavalla esim. 2 kk sitten, tavallaan ennakkoon mainita. Sitten kun ajankohta on käsillä, niin asia tulee miehelle täytenä yllätyksenä, ja hän hermostuu minulle että miksi olen pimittänyt niin olennaisen asian. Minä hämmästyneenä kysyn, että miten niin pimittänyt, minähän puhuin asiasta sinulle jo silloin ja silloin ja sinä vastasit siihen sitä ja sitä. Ja mies vain hermostuu lisää, koska kokee kommenttini joko kritiikkinä tai nalkuttamisena. Tämä on toistunut ihan liian monta kertaa. Miten asiat voi tulla hänelle täytenä yllätyksenä, en ymmärrä. Eikö hän kuuntele vaikka osallistuu keskusteluun? Vai eikö hän pysty muistamaan yhtään mitään? Ja miksi se on aina minun syy ja minulle siitä suututaan?
Kommentit (22)
Menisin pariterapiaan.
Mies ei kuuntele sua ja sitten kun käy selväksi että olis kannattanut niin syyttää sinua mokastaan. Sairas kuvio, itse en jaksais osallistua.
Miksi sinä olet se organisoija? Hoidat kaiken ja miehen rooliksi jää sanoa ok. Jätä sille välillä vastuuta puuttumatta niihin itse. Vain siten se oppii olemaan mukana itsekin kaikessa. Älä tee kaikkea sitä ajatustyötä teidän elämässä.