Kertokaa minulle joku masennuslääke, joka tepsii, muttei aiheuta älytöntä määrää sivuvaikutuksia
Voxraa minulle on määrätty jo yli 4 vuotta sitten, eikä se aiheuta sivuvaikutuksia juurikaan, muttei toisaalta myöskään vaikuta mielialaan mitenkään.
Yli 5 vuotta sitten minulle määrättiin SSRI-lääkkeisiin kuuluvaa Escitalopraamia, mutta sillä oli suorastaan ihan järkyttävät sivuvaikutukset, vaikka söinkin sitä pienemmällä annoksella (jollen väärin muista, niin annoskoko olisi ollut 75 mg). Jotenkin se teki tunteettomaksi, terävään ajatteluun kykenemättömäksi robotiksi, eikä olo ollut ollenkaan hyvä saati luonnollisen tuntuinen. Sitäpaitsi aiheutti ihan käsittämätöntä väsymystä päivisin ja todella kamalan pahoja aurallisia migreenikohtauksia, jos jätti yhdenkin tabun syömättä vahingossa.
Oisko mitään sellaista lääkettä, joka nostaisi mielialaa edes jonkun verran, muttei aiheuttaisi ihan älyttömiä määriä sivareita?
Kommentit (22)
Ei me voida täällä av:lla tietää mikä juuri sinulle sopii parhaiten. Eikä edes sitä, sopiiko tai tepsiikö mikään.
Minulle ei sopinut Triptyl, ei Risperidon, eikä Seronil. Triptyl on trisyklinen masennuslääke, Risperidon antipsykootti ja Seronil on ssri. Kaikki aikamoista kakkaa, jos saan sanoa. Eivätkä edes auttaneet.
Avun sain Deprakinesta, se on epilepsialääke. Tällä on lähtenyt kaikki mielialaoireet. Paniikkihäiriötä "hoidan" Propralilla (betasalpaaja) ja ahdistukseen lenkkeilyä/ metsässä oleskelua.
Ei yksinään ,vaan osana kasvispainotteista ruokavaliota ja riittävää kuidun saantia ja suoliston hoitoa. Keskittyisin kokonaisvaltaiseen suoliston kunnon parantamiseen oikealla ruualla ja vahvoilla probiooteilla , panostaisin unen laatuun ja riittävän hengästyttävään, säännölliseen liikuntaan.
Kalaöljy , omega 3-rasvahappoja 1500-2000 mg /vrk on hyvä lisä, mutta ei mikään ravintolisä "yksinään" ketään paranna , vaan vaaditaan aika iso muutos , jos elintavat ovat päin "mäntyä". Ravintolisät ovat hyvä tuki lisäksi.
Ei auta, että syö pakastepizzaa ja cocacolaa , ja sitten ottaa lisäksi kalaöljyä. :-)