Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kateellinen muille.

Vierailija
12.07.2017 |

Niille, joille on jäänyt vanhemmiltaan mökkejä, veneitä, taloa, rahaa yms. Ja myös niille, jotka voivat vanhemmiltaan lainailla tämmöisiä. Ärsyttää. Itse en ole saanut yhtään mitään. Oishan se kivaa lainata iskän venettä ja lähteä lasten kanssa vesille. Tai oishan se kivaa jos ois semmoinen iskä, että se korjais auton ilmaiseksi. Tai kivaa ois lähtee vanhempien mökille. Mutta ei.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla noihin on mahdollisuus, eikä materia tuo onnea, se on vaan taivaan tosi. Meillä ei myöskään ole ollut venettä tai kesämökkiä, eikä ole enää toista vanhemmistakaan. Sain toki ihan mukavan perinnön, mutta miljardi kertaa mieluummin ottaisin elävän vanhemman (kuoli nuorena). Että ole onnellinen siitä, jos sinulla on kuitenkin ollut turvallinen lapsuus ja rakastavat vanhemmat, kaikilla ei todellakaan ole ollut sitäkään.

2/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahdehtia muita kun asialle ei mitään voi. Käyttäisit enrgiaasi sellaisiin asioihin joihin voit vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneitä ja mökkejä voi vuokrata. Sillä rahalla, mikä sulla menisi perinnöksi saamasi mökin kunnossapitoon ja sen juokseviin kuluihin sekä tuntipalkkasi siihen, että käyt hoitamassa näitä asioita, teet aika monta ulkomaanmatkaa tai vuokraat mökin tai veneen aika monta kertaa. Eikä veneenkään ylläpito mitään ilmaista ole. 

Vierailija
4/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hommaa mökkiä itse?

Vierailija
5/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kateus kostautuu itsellesi, se syö voimavarojasi ja elämäniloasi, joten kannattaa ehkä yrittää löytää niitä positiivisia asioita omasta ja yrittää tehdä siitä omasta elämästä paras mahdollinen.

Vierailija
6/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaiken pitäisi tulla valmiina jonkun muun työn tuloksena? Voisiko joskus kuvitella itse saavuttavansa jotain? Silloin niitä asioita todella vasta pystyy arvostamaan. Autoakin voi kuka tahansa opetella korjaamaan.

Vierailija
7/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä haaska energiaasi tai vaivaa miestäsi turhaan.

Muista että Jeesus rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet :)

Vierailija
8/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kateus täytyy ansaita, sääliä saa ilmaiseksi !

Joku on joskus nähnyt vaivaa ja tehnyt oikeita asioita oikeaan aikaan ja mahdollisesti joku toinen, yleensä lapset +lapsenlapset saavat myös nauttia siitä tehdyn työn hedelmistä.

Omistamiseen kyllä liittyy myös paljon vastuuta ja kuluja.

Vierailija
9/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen auton voi korjata ihan itsekkin, ei siihen isukkia tarvita. Valtaosaan huolloista löytyy ihan video-ohjeet youtubesta, joita voi soveltaa sitten eri merkkeihin ja malleihin. Työkalut tietenkin maksaa, mutta valtaosaan riittää perus työkalupakki (n. 50eur) ja pukit (n.20eur).

Mökki, vene ym. kun perintönä tulee, niin pitää sitten maksaa sitä perintöveroa. Olisiko siihen varaa? Entä ylläpitö, huolto ja vakuutukset? Jos ei ole ahkera mökkeilijä (kesällä min 1kk ja muutoin melkein joka viikonloppu), niin on halvempaa vuokrata. Ellei sitten mökin ja pihan rakentaminen/ kunnostus ole se juttu.

Vierailija
10/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla noihin on mahdollisuus, eikä materia tuo onnea, se on vaan taivaan tosi. Meillä ei myöskään ole ollut venettä tai kesämökkiä, eikä ole enää toista vanhemmistakaan. Sain toki ihan mukavan perinnön, mutta miljardi kertaa mieluummin ottaisin elävän vanhemman (kuoli nuorena). Että ole onnellinen siitä, jos sinulla on kuitenkin ollut turvallinen lapsuus ja rakastavat vanhemmat, kaikilla ei todellakaan ole ollut sitäkään.

En tajua tätä logiikkaa. Voihan köyhälläkin olla paskat vanhemmat tai surullinen kohtalo? Rikkaalla on sentään se omaisuus lohduttamassa. Kyllä, olen myös kateellinen niille, jotka ovat saaneet asioita helpolla, kun itse olen joutunut tekemään töitä selviytyäkseni. Sitä paitsi lähes kaikki ihmiset menettävät jossain vaiheessa vanhempansa, joten se ei ole kovin kummoinen perustelu.

Vierailija
11/11 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, köyhä voi opetella kaikki taidot itse, ei niihin rahaa tarvita! Oma vikasi, ettet osaa jo korjata autoa, polkupyörää, pesukonetta, tietokonetta, puhelinta, lamppuja ja lämpöpattereita. Kylpyhuoneen laatoituksen voi opetella tekemään itse, joten miksi kadehdit toisten kalliita kylpyhuoneita?