normaalipainoisten elämäntavat
Te, joilla bmi normaalipainon rajoissa, kertokaa elämäntavoistanne. Kuinka usein herkuttelette ja miten? Harrastatteko usein liikuntaa, entä kuinka usein punnitsette itsenne?
Olen pudottanut painoa ja kohta saavutan sen maagisen normaalipainon. Mutta kuinka sitten pysyä siinä?
Kommentit (23)
Ruoat pääosin hedelmä- ja vihannesosastolta, siihen lisäksi palkokasveja ja kalaa, fetajuustoa tai vuohenjuustoa. 0-3 kertaa viikossa joku leivos tai muu herkku, kausittaista. Joskus herkuttelen leivällä tai pastalla. Heti herätessä kunnon ateria ja yhteensä 3-5 ateriaa päivässä. En pidä itseäni nälässä, vaan syön hyvin.
Liikuntaa fiiliksen mukaan, 0-4 kertaa viikossa. Venyttelen pari kertaa viikossa isoimmat lihakset.
N32
Bmi 20. Syön herkkuja joka päivä. Oikea ruokakin on herkkua.
Aamulla puuroa, kahvia ja maitoa marjaa puuron päällä.
Luonas normiruokaa.
Töiden jäljeen normi lämmin ruoka.
Piirakkaa tai pullaa kahvin kanssa.
Illalla vielä puuroa tai voileipiä kananmunan ja vihannesten kera.
Karkkia ja sipsejä kun mieli tekee.
Pyöräilen paljon sekä kävelen tunnin kävelylenkkejä.
Syön vain prosessoimatonta ruokaa, joku mäkkäri tai pizza kerran kuukaudessa maksimissaan.
Kaikki ruoka tehdään itse joten tiedän mitä pitää sisällään. Luontaisesti aika rasvatonta ruokaa vaikkei se olekaan mikään tarve eikä tavoite. Kasvis - ja liharuuat kun ei hirveän rasvaisia itsessään ole. Lihat ruskistan voissa, kasvikset kuullotan oliiviöljyssä. Samaa öljyä myös salaatinkastikkeena.
Mulle sopii parhaiten se että teen aamulla vain 3dl marja- tai hedelmäsmoothien (voi joskus olla munakas tai puuroa), lounaalla voin syödä salaatin, sosekeittoa tms normiruokaa. Illemmalla kotiruokaa pienen annoksen. Usein vielä iltakahvi jonka kanssa keksi, pieni pulla tai jäätelöä.
Mun annoskoot on aina olleet pieniä, syön mielummin usein kun paljon kerralla. Tulee vaan paha olo.
Olen aina ollut huono liikkumaan mutta 4 lapsen kanssa sai aikoinaan varmasti riittävästi liikuntaa - saatoin kävellä vaunujen kanssa 5km päähän kauppaan ja takaisin. Nyt enemmän hyötyliikuntaa omassa pihassa ja kerran viikossa pilatestä.
Herkkuina jäätelö, kerran viikossa irtokarkkeja joskus poppareita. Ei ikinä limuja.
163/63 n57v