Meikkivoiteen käytön lopettaminen - Kuinka nopeasti iho alkaa parantua?
Minä siis uskon vahvasti, että ihoni punoitus johtuu siitä, että olen käyttänyt meikkivoidetta päivittäin 15 vuoden ajan.
Meikkivoiteissa on se ikävä puoli, että ne koukuttavat ihmisen, sillä eihän sellainen kemikaalimaski voi olla vaikuttamatta ihon terveyteen.
Siksipä ajattelinkin tämän kesälomani aikana yrittää olla laittamatta meikkivoidetta niin monena päivänä kuin vain suinkin pystyn. Tuntuu, että en uskalla mennä ihmisten ilmoille ilman meikkivoidetta, koska pelkään ihmisten reaktioita, mikä taas on ihan naurettava pelko, sillä tuskin kukaan kiinnittää juuri minun ihooni huomiota!
Tänään jo aloitin meikkivoiteesta vierottautumisen sillä, että laitoin sitä mahdollisimman vähän. Vaikka kasvoni näyttivät peilissä kirjavilta, pidin pääni enkä laittanut sitä paksua kerrosta, minkä aina ennen ole laittanut. Ilokseni huomasin, että kukaan ei jäänyt katsomaan minua enkä saanut järkyttyneitä katseita, joita pelkäsin saavani (tiedän, naurettavaa, mutta minkäs teet!).
Olen siis jo aivan liian kauan ollut meikkivoiteen vanki, mutta enää en halua olla.
Missä ajassa ihossa pitäisi alkaa näkyä muutosta, kun nyt ensin vähennän ja lopulta lopetan kokonaan?
Kommentit (29)
Laitan vain harvoin ja menee viikko pari.
Tyttäreni on teini ja kun alkoi käyttää, iho meni nopeasti huonoksi eikä ole tullut enää hyväksi, vaikka on pitkiä aikoja käyttämättä. Voi toki johtua iästäkin.
No itseasiassa meikkivoide suojaa ihoa esim kaupungin saasteilta ja auringolta (olettaen että siinä on aurinkosuoja), eikä pilaa ihoa jos sen puhdistaa joka ilta kunnolla.
Mutta jos haluat siirtyä keveämpään suosittelen BB tai CC voidetta. Iho on tasaisempi mutta ei tunnu meikatulta.
Ihosi kuntoa ei välttämättä huononna meikkivoide, se voi olla myös kosteusvoide tai muu käyttämäsi ihonhoitotuote. Kaikki kosmetiikka sisältää järjettömät määrät kemikaaleja jotka eivät ole hyväksi ihmiselle tai luonnolle. Kannattaa siirtyä kokonaan luonnonkosmetiikkaan, omat iho-ongelmat ratkesivat tällä.
mitä ihmettä on bb ja cc voiteet ja mistä niitä saa?
Siis eihän se punoitus meikistä johdu vaan ruusufinnistä joka tulee iän myötä melkein jokaiselle. Meikkivoide onneksi on kehitetty peittämään tätä kiusallista vaivaa ja suojaamaan auringon vahingollisilta vaikutuksilta.
Ihan ihme väittämä ap:lla.
Pari-kolme viikkoa, joskus kuukausikin, että iho palaa entiselleen. Itse innostun meikkivoiteesta pari kertaa vuodessa ja aina alkuun näyttää, että iho kestää nyt hyvin, jopa paranee meikkivoiteen vaikutuksesta. Kuitenkin parissa viikossa alkaa punoitus, kirvely, niin hiljaksiin että sitä ei heti hoksaa. Minun ihoni ei vain kestä, vaikka kokeiltu on vaikka minkälaiset meikkivoiteet ja mineraalimeikit.
Vierailija kirjoitti:
Ihosi kuntoa ei välttämättä huononna meikkivoide, se voi olla myös kosteusvoide tai muu käyttämäsi ihonhoitotuote. Kaikki kosmetiikka sisältää järjettömät määrät kemikaaleja jotka eivät ole hyväksi ihmiselle tai luonnolle. Kannattaa siirtyä kokonaan luonnonkosmetiikkaan, omat iho-ongelmat ratkesivat tällä.
1. Ei ole olemssa kemikaalitonta kosmetiikkaa.
2. Luomukosmetiikan ainesosat - mm. eteerisen öljyt - aiheuttavat paljon allergioita.
Laadukas meikkivoide hoitaa ja suojaa ihoa. Varsinkin suomessa jossa sää on armoton iholle. Meikkivoiteen tärkein ominaisuus on suojaus! Lopetus voi huonontaa ihoa (toki huono voide tukkii ihon) Hanki siis oikeasti hyvä ja öljytön meikkivoide (tai esim cc-voide) ja puhdista ja kosteuta iho aamuin ja illon ihotyypillesi sopivilla laadukkailla tuotteilla.
Meikkivoide tosiaan nimenomaan suojaa. Pitää vaan olla laadukas ja puhdistaa hyvin pois.
Ihon punoitus voi johtua muustakin kuin käyttämästäsi meikkivoiteesta. Suosittelen siirtymistä apteekkituotteisiin, vaikka ne eivät tunnukaan yhtä houkuttelevilta kuin tavallinen kosmetiikka.
Itse käytän La Roche Posayn tuotteita vähentääkseni ihoni punoitusta ja muita värivirheitä. Toimii. Käytän myös meikkivoidetta.
Mä alotin käyttämään meikkivoidetta jo 6-7 luokalla. Päivittäin. Vasta viime vuoden aikana olen oppinut olemaan ilman, olen myös alkanut pitämään kasvoistani ilman turhia pakkeleita :) ja iho voi paljon paremmin! Toki edelleen meikkaan meikkivoiteilla ja peiteaineilla jos on jotai menoa mut arkena voin olla ihan hyvin ilman!
N21
Vierailija kirjoitti:
mitä ihmettä on bb ja cc voiteet ja mistä niitä saa?
bb voide on alunperin kehitetty operaatioissa ja hoidoissa käyneille potilaille, se hoitaa ja suojaa kasvojen ihoa. cc voide taas hoitaa ja tasoittaa ihonväriä. Tavallaan kuin meikkivoide mutta hyvin kevyt.
Suosittelen Korealaisia bb ja cc voiteita, hoitavat ihoa ja samalla peittävät vaikka ovatkin keveitä.
Mun iho tykkäsi huonoa meikkivoiteista, joita käytin n 5 v melkein joka pv: nenä ja posket punoittivat kovasti.
Nykyisin käytän meikkivoidetta/ puuteria vain juhlissa tai ulos syömään mennessä, ehkä n kerran kuussa.
Punoitus lähti viikossa, kun tein parina päivänä aspiriininaamion. Googlaa ohje netistä. Mulle riittää yhteen naamioon 1/4 tablettia murskattua aspiriinia. Oikeasti vähentää tulehdusta -> iho muuttuu vähemmän punaiseksi, ja ihanan pehmeäksi. Perustuu asetyylisalisyylihappoon, mikä on melkein sama aine, mitä käytetään kosmetologien happokuorinnoissa. Nykyisin teen aspriininaamion n kerran kuussa tai max 2.
Vierailija kirjoitti:
Ihon punoitus voi johtua muustakin kuin käyttämästäsi meikkivoiteesta. Suosittelen siirtymistä apteekkituotteisiin, vaikka ne eivät tunnukaan yhtä houkuttelevilta kuin tavallinen kosmetiikka.
Itse käytän La Roche Posayn tuotteita vähentääkseni ihoni punoitusta ja muita värivirheitä. Toimii. Käytän myös meikkivoidetta.
Täällä yksi herkällä iholla varustettu henkilö, jonka La Roche Posayn couperosaihon tuotteet suorastaan räjäyttivät liekkeihin. Samaten Dermalogican UltraCalming -sarjan tuotteet yhdessä ja erikseen.
Nyt on ihan höpöä aloituksessa. Sulla on joku iho-ongelma ja se ei liity meikkivoiteeseen. Käy kosmetologilla näyttämässä ihoa ja saamassa neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi herkällä iholla varustettu henkilö, jonka La Roche Posayn couperosaihon tuotteet suorastaan räjäyttivät liekkeihin. Samaten Dermalogican UltraCalming -sarjan tuotteet yhdessä ja erikseen.
samantyyppinen kokemus. Apteekkituotteista hirveät reaktiot. Olen myös kuullut useammalta farmaseutilta siitä, että apteekkin nyt vaan roudataan myyntiin mitä tahansa kuraa joiden teho on luokkaa poronsarviuute (kosmetiikan yms kohdalla) Kyse on puhtaasti rahasta. Ihon suhteen kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen eikä mennä apteekkiin.
Mitä mieltä luonnonkosmetiikasta, tukkiiko ihoa?
Käytä bb voidetta. Paljon parempi iholle.
Meikkivoiteissa on se ikävä puoli, että ne koukuttavat ihmisen, sillä eihän sellainen kemikaalimaski voi olla vaikuttamatta ihon terveyteen.
Piti vielä mainita tuon lauseen loppuun, että koukuttavat siksi, koska iho huononee kemikaalimaskin vaikutuksesta ja näin ollen kierre on valmis, kun "joutuu" paklaamaan huonon ihonsa piiloon aina vaan.
Ap