Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meikkivoiteen käytön lopettaminen - Kuinka nopeasti iho alkaa parantua?

Vierailija
11.07.2017 |

Minä siis uskon vahvasti, että ihoni punoitus johtuu siitä, että olen käyttänyt meikkivoidetta päivittäin 15 vuoden ajan.

Meikkivoiteissa on se ikävä puoli, että ne koukuttavat ihmisen, sillä eihän sellainen kemikaalimaski voi olla vaikuttamatta ihon terveyteen.

Siksipä ajattelinkin tämän kesälomani aikana yrittää olla laittamatta meikkivoidetta niin monena päivänä kuin vain suinkin pystyn. Tuntuu, että en uskalla mennä ihmisten ilmoille ilman meikkivoidetta, koska pelkään ihmisten reaktioita, mikä taas on ihan naurettava pelko, sillä tuskin kukaan kiinnittää juuri minun ihooni huomiota!

Tänään jo aloitin meikkivoiteesta vierottautumisen sillä, että laitoin sitä mahdollisimman vähän. Vaikka kasvoni näyttivät peilissä kirjavilta, pidin pääni enkä laittanut sitä paksua kerrosta, minkä aina ennen ole laittanut. Ilokseni huomasin, että kukaan ei jäänyt katsomaan minua enkä saanut järkyttyneitä katseita, joita pelkäsin saavani (tiedän, naurettavaa, mutta minkäs teet!).

Olen siis jo aivan liian kauan ollut meikkivoiteen vanki, mutta enää en halua olla.

Missä ajassa ihossa pitäisi alkaa näkyä muutosta, kun nyt ensin vähennän ja lopulta lopetan kokonaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jos vähennät meikkivoiteen käyttöä, niin, täällä on esim. pakkasta, kylmä tuuli talvisin, eli tarvitset suojaavan päivävoiteen, kylmä ilma lisää couperosaa.

Vierailija
22/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin sinuna myös laadukkaampaa meikkivoidetta kuin l'oreal, maybelline, rimmel, ym. ellet ole jo kokeillut. 

Esim. Clinique on tunnettu ihonhoitomerkkikin. Testaavat tuotteitaan paljon. Mulla on kanssa hyvä kuva Estee Lauderista (en oo koklannut, mutta aion ostaa.)

Sitten on mineraalimeikit, mutta ne voi allergisoida, ja ne on usein puuterimaisia, makuasia tykkääkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteissa on se ikävä puoli, että ne koukuttavat ihmisen, sillä eihän sellainen kemikaalimaski voi olla vaikuttamatta ihon terveyteen.

Piti vielä mainita tuon lauseen loppuun, että koukuttavat siksi, koska iho huononee kemikaalimaskin vaikutuksesta ja näin ollen kierre on valmis, kun "joutuu" paklaamaan huonon ihonsa piiloon aina vaan.

Ap

Tuo on vain sinun mielipiteesi, ei mikään totuus. Ruokavaliolla on ihoon suurempi vaikutus kuin kosmetiikalla joten laitapa se kuntoon.

Vierailija
24/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää sientä tms meikkivoiteen levittämiseen, kannattaa se pestä säännöllisesti. Jos ei sitä ikinä pese, on sen hygieenisyys luokkaa tiskirätti. Ei ihme jos naama kukkii kun joka aamu sillä naaman käy läpi.

Vierailija
25/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on loreal, clinique, Esteet lauder,lan Come, dermablend, lumene... Ei tunnu sopivan mikään. Mineraalit sopii mutta ei sit peitä

Vierailija
26/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan näitä

http://www.idunminerals.fi/index.asp?val=101

Vierailija
27/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, jos vähennät meikkivoiteen käyttöä, niin, täällä on esim. pakkasta, kylmä tuuli talvisin, eli tarvitset suojaavan päivävoiteen, kylmä ilma lisää couperosaa.

Minä en ole ikinä käyttänyt meikkivoidetta enkä erikseen mitään päivävoidetta. Illalla pesen naaman ja laitan perus Niveaa kasvoihin ja se siitä. Mielestäni ihoni näyttää hyvältä, enkä oletakaan sen olevan täysin tasavärinen joka puolelta. Puuteria käytän vähän. Minusta on huvittavaa, että naisille luodaan miljoona erilasta tuotetta jotka kaikki ovat välttämättömiä, muuten ihosta tulee aivan karmiva ja ties mikä couperosa. Ihme kun miehille ei tällaista varustelua ole. Luuulen oikeasti että ihoni puhtaus johtuu siitä, etten käytä juuri ollenkaan kemikaaleja ja syön terveellisesti.

Vierailija
28/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä käyttänyt meikkivoidetta enkä erikseen mitään päivävoidetta. Illalla pesen naaman ja laitan perus Niveaa kasvoihin ja se siitä. Mielestäni ihoni näyttää hyvältä, enkä oletakaan sen olevan täysin tasavärinen joka puolelta. Puuteria käytän vähän. Minusta on huvittavaa, että naisille luodaan miljoona erilasta tuotetta jotka kaikki ovat välttämättömiä, muuten ihosta tulee aivan karmiva ja ties mikä couperosa. Ihme kun miehille ei tällaista varustelua ole. Luuulen oikeasti että ihoni puhtaus johtuu siitä, etten käytä juuri ollenkaan kemikaaleja ja syön terveellisesti.

Onnea, sulla on käynyt geenilotossa tuuri. Mulla alkoi iho-ongelmat 10-vuotiaana, eikä loppua näy. Samoin isälläni. Hyvät ja itselle sopivat tuotteet on rauhottanut ihoa paljon mutta ilman iho on ihan järkyttävä.

Vierailija
29/29 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää sientä tms meikkivoiteen levittämiseen, kannattaa se pestä säännöllisesti. Jos ei sitä ikinä pese, on sen hygieenisyys luokkaa tiskirätti. Ei ihme jos naama kukkii kun joka aamu sillä naaman käy läpi.

Aika törkeä kommentti, eiköhän AP tiedä.