Menee hermot kynsilakkoihin
Mulla on ekaa kertaa elämässäni pitkät kynnet. Lapsesta saakka oon pureskellut kynnet pilalle mutta viimeinkin pääsin siitä kamalasta tavasta eroon. Nyt oon ostellut innoissani värikkäitä lakkoja mutta aina saa pettyä! Lakat kuivuu tautisen hitaasti, jää tahmaisiksi tai rapistuu parissa päivässä. Voitteko suositella hyvää merkkiä??
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. Tosin olen kokeillut vain mavalaa ja lumenea.
Mavala ja Lumene ovat roskaa, älkää tuhlatko rahojanne niihin. Levittyvät epätasaisesti jne. Kauan sitten Lumene oli ihan hyvä, mutta eipä ole enää.
Isadoran Wonder nail (vaalea pinkki) oli yllättävän hyvä, en tiedä onko paras mutta ehkä joku haluaa kokeilla.
Essencen lakat kuivuvat nopeasti ja ei välttämättä tarvi laittaa edes toista lakkakerrosta. Hinta-laatusuhde ei voisi olla parempi! Isadorat on myös ok.
Mavala on huonointa lakkaa mitä voi olla, ei kuivu ollenkaan ja hirveän kallista.
Vierailija kirjoitti:
Essie on mun lemppari. Käytän aina alus- ja päällyslakkaa sekä kaksi kerrosta värilakkaa, näin kestää noin 10 pv hyvänä. Maltillinen lakkaus kannattaa, annan kuivua ennen seuraavaa kerrosta jopa tunteja kun olen kotona ja teen siis välissä joskus kevyitä kotihommia tai nukun yöunet ennen päällyslakkaa.
Essiellä tulee kertavedolla hyvää jälkeä ja kuivuu hetkessä, pysyy myös hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumene Gel Effect! Kuivuu nopeasti ja kaksi kerrosta, niin saa ihanat kynnet. Mulla on ollu liki 10 vuotta geelikynnet ja omat kynnet surkeat. Kyllästyin geelikynsiin ja ajattelin pitää taukoa. Kokeilin sattumalta tuota lakkaa ja nyt ei oo kyllä geelikynsien laitto ees suunnitelmissa!
Komppaan tätä, on hyvä! Yhdelläkin kerroksella saa kivan kuultavan suoran pinnan, kuivuu nopeesti eikä mee sellaseks mönjäks.
Tein joskus virheen ja ostin jostain helvetin cubukselta niitten kynsilakkoja ku oli niin ihania värejä ja luoja ku on paksaa tavaraa. Ei ne kuivu ja jo pelkästään märkänä sutiin tulee klimppi mönjästä paskaa. Hävettää oikeen typerä heräteostos.
Ni, ei se haittaa.
🧚🏼
Sit on olemassa sellaista suihketta jonka pitäisi nopeuttaa kuivumista mutta ei ole kokemusta toimiiko.
Jos laittaa monta kerrosta niin vaikka välissä olisi pitkäkin aika (jopa vuorokausi) niin se seuraava kerros pehmittää alemman ja lopputulos on helposti ruttuun menevä yksi paksu kerros sitä lakkaa.
Tämän huomasin joskus kun mulla oli poistopaine lopussa niin poistin lakat laittamalla uuden kerroksen ja pyyhkimällä pumpulilla heti märkänä se, niin lähti se alempikin kerros kokonaan nätisti pois.
Tämä saattaa selittää monien ongelmat lakkauksien kanssa, eli parasta olisi mahdollisimman vähän eri kerroksia, koska ne eivät pysy erillisinä, vaan ovat lopulta vain yksi paksu kerros.
Kun tajusin itse tämän niin helpotti paljon, etten siis edes yritä montaa kerrosta, vaan paras lakka on sellainen jolla saa yhdellä kerroksella kauniin lopputuloksen, myös liian paksu lakka on huonoa kun ei sitä saa levitettyä kauniisti.
Kokeilemalla löytyy itselle paras.
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa monta kerrosta niin vaikka välissä olisi pitkäkin aika (jopa vuorokausi) niin se seuraava kerros pehmittää alemman ja lopputulos on helposti ruttuun menevä yksi paksu kerros sitä lakkaa.
Tämän huomasin joskus kun mulla oli poistopaine lopussa niin poistin lakat laittamalla uuden kerroksen ja pyyhkimällä pumpulilla heti märkänä se, niin lähti se alempikin kerros kokonaan nätisti pois.
Tämä saattaa selittää monien ongelmat lakkauksien kanssa, eli parasta olisi mahdollisimman vähän eri kerroksia, koska ne eivät pysy erillisinä, vaan ovat lopulta vain yksi paksu kerros.
Kun tajusin itse tämän niin helpotti paljon, etten siis edes yritä montaa kerrosta, vaan paras lakka on sellainen jolla saa yhdellä kerroksella kauniin lopputuloksen, myös liian paksu lakka on huonoa kun ei sitä saa levitettyä kauniisti.
Kokeilemalla löytyy itselle paras.
Kiitos tästä tiedosta! En ole tajunnut tätä. Mulla on mennyt hermot kynsilakkoihin. Viime kerralla meni kaksi päivää kolmen kerroksen lakkaamiseen, ja vaikka oli aluslakka-ja päällyslakka, kolmantena päivänä kynnet oli kolhuilla. Merkki oli kylläkin Mavala, joka on haukuttu täällä. Siinä on kaksi mun lempparisävyä.
Täytyy vaihtaa merkkiä. Millä merkillä olisi Mavalan Geneveä tai Tokyota vastaavat sävyt? Merkki, jota tarvitsee levittää vain yksi kerros.
Käytän vain Essien lakkoja. 1x aluslakka, 1-2x väri ja 1x gel setter päällyslakka.
Ostin Prismasta jokin aika sitten lakkaa minkä nimi on ilmeisesti Wild & MILD. Kestää tosi hyvin kynsissä. Olen uusinut lakkauksen n. 1,5 viikon välein.
Millaisia kokemuksia mavalan lakoista ja geelipäällyslakan kestosta?