Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muilla 30+v pms ja menkkaoireet pahentuneet?

Vierailija
11.07.2017 |

Mulla on nykyisin ihan järkyttävät pms-oireet; turvotus, nälkä, herkkuhimot, ja pahimpana ihan kauhea maailmanlopun meininki. Kaikki on surkeesti, muut ihmiset on peestä, työpaikka on peestä, koko elämä on sieltä ja syvältä. Tätä kestää vähintään viikon ennen menkkoja. Menkkojen alettua henkiset oireet helpottaa, mutta on mahakipuja, vatsavaivoja (ribaska aamuisin), edelleen nälkä ja ihan naurettava turvotus! Verikokeet otettu ja kaikki kilpirauhas- ym kokeet oli ok, joten hormonaalista ihanuutta tämä tuntuu olevan.

Jostain luin, että b-vitamiini voisi auttaa, mutta ainakaan näin ensimmäisen kierron perusteella ei havaittavaa vaikutusta.

Olen 33 ja ehkäisynä kuparikierukka. Tämä on ihan 1-2 viime vuoden aikana alkanut ongelma, ennen ei tällaista ole tässä mittakaavassa ollut.

Apua???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin myös tuossa iässä pms oireiden ilmaantumisen. Aiemmin minulla ei ollut ennen kuukautisia eikä niiden aikana mitään oireita. Nykyisin tiedän kuukautisten olevan tulossa jo siitä, että mieheni muuttuu mielestäni ärsyttäväksi, kalenteria en tarvitse lainkaan.

Ikävä kyllä mikään ei ole muuttanut näitä oireita. Olen nyt 46 ja oireet ovat edelleen samanlaiset kuin silloin kolmissakymmenissä kun ne ilmaantuivat.

Vierailija
2/7 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Mulla on nyt jo ihan järkyttävä pms kipuineen ja vitutuksineen. Syön masennuslääkkeitä pms:n aikana ja hienoa, jos pahenee iän myötä. :D t. 22v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hormooni kierukkaan.

Vierailija
4/7 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa muutama kovalla teholla suoritettu aerobinen treeni per viikko, mahdollisimman vähäsokerinen/vähän höttöruokaa sisältävä ruokavalio ja kehon ulkopuolelta tulevan estrogeenin minimoiminen (mm. soijatuotteet, rasvaiset maito- ja lihatuotteet, hormonaalinen ehkäisy ym.)

Vierailija
5/7 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pms oireet, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Olin tuolloin n. 27v. 1,5v oli oireet yhtä helvettiä (lähinnä se vitutuksen määrä oli niin käsittämätön, että viikko kuukaudesta oli aina pilalla) ja sitten rupesi helpottamaan. Nyt oon 31v ja edelleen lievää ketutusta, turvotusta jne. ja uutuutena ovulaation aikaan ilmenevät kivut ja tiputteluvuoto. -_- Kaikki oli niin paljon paremmin, kun pystyi käyttämään hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
6/7 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa

Vierailija
7/7 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kamalinta, kun viikon ajan ennen menkkoja tuntuu, että koko maailma on mua vastaan. Sitten kun sain lapsen, ja vielä imetin, eikä menkkoja ollut, niin silti tuli kerran kuussa ne &¤%&)#:n pms-oireet.

Hormonikierukan kanssa oireet ovat olleer siedettävät, vähitellen lievenevät.