AARRGGHH! Rippijuhlien valmistelua
Perhessämme valmistauduttiin rippijuhliin tai pikemmin minä valmistelin perheemme juhlat.
En oikein osaa edes sanoa kuinka kiukkuinen olen mieheni käytöksestä juhlien alla!
Tämä sama kun toistuu joka ikisen juhlan ennen. Mies ei tee koskaan mitään tapahtumien eteen. Nyt hieman vei roskia ja puuhasteli jotain pientä kun olin kirjallisesti ohjeet antanut. Mutta minä raadan ja kokkaan ja puhkun keittiössä aina jokin lapsista ollen apunani. Meillä meni tosi myöhään mutta saimme kaiken ajoissa valmiiiksi.
Sillävaälin mies oli jo käynyt saunassa ja parkkeerannut itsensä sohvalle lepäämään useita tunteja aikaisemmin. Hän oli kai mennyt kavereilleen jossain vaiheessa kehumaan, ettei meillä tehdä mitään juhlien eteen, kun sai yhtäkkä kohatuksen ja kimpaantui minulle, että "mitä vittua pitää noin hulluna höösätä! mä voin mennä vaikka ABC:lle kahville konfirmaation jälkeen niin ei tarvitse kenenkään tehdä mitään..." Huutoa jatkui ja jatkui.
Uskon, että rippilapselle tuli oikeasti tosi paha mieli isänsä kiukuttelusta. Minusta juhliin valmistautuminen on rankkaa mutta tärkeää ja tuo juhlittavalle sen juhlan tunteen, että hänen juhliansa valmistellaan. Itse teen sen aina mielelläni. Miehen asenne juhlien järjestämiseen alkaa korpeamaan. Sama meno on ollut jo naimisiin mennessämme, joka joulun alla, lasten synttäreiden alla jne
En oikeasti enää jaksa katsella tuota tuuliviiriä. Olen onnellinen kun lähti työkomennukselle niin ei tarvitse katsella sitä hetkeen.
Onko tuo käytös aivan tavallista?Saako tuosta olla v###uuntunut?