Naapurin piski hyökkäsi mun hihnassa olevien kissanpentujen kimppuun!
Olin ulkoiluttamassa muutaman kuukauden ikäisiä kissanpentujani kerrostalon pihalla. Naapurilla on ikävä tapa tullessaan lenkiltä koiran kanssa metsästä, antaa koiran juosta kotiin vapaana loppumatkakin. Koska se on niin "kiltti"! Ymmärrän että metsässä pitää vapaana mutta ei yleisillä alueilla.
No, piski näki jo kaukaa pennut ja säntäsi täyteen juoksuu ja haukkui raivoisasti. Sain napattua pennut syliin ja molemmat tarrautuivat minuun kun koira tuli lähemmäs, toinen kiipesi päälaelle niin että päänahka meinasi irrota. Piski hyppäsi minua vasten ja haukkui kuin syötävä. Sellainen rottiksen kokoinen sekarotuinen musta rakki. Omistaja nauroi! Ja sanoi että taitaa kissat kiinnostaa! Minulla jalat ja kädet tärisee vieläkin, pennut ovat juuri oppineet kulkemaan hihnassa ja nyt en uskalla enää lähteä niiden kanssa ulos. Uskon että jos tuo rakki olisi saanut kissan hampaisiin, siitä olisi tullut ravistelua, niska poikki ja kuolema. Saatana että vituttaa tuollaiset ihmiset!?!
Kommentit (22)
Tosi ikävää. Naapuri vaikuttaa niin mulkerolta, että vaikka kuinka olisi kiva valjastella kissojen kanssa, en sitä riskien takia enää tekisi. Jos sulla on asunnossasi parveke, niin verkota se kissoille, niin saavat siellä haistella turvallisesti ulkoilmaa.
Ja sä vaan pidit suus kiinni tosta sun naapurille ja vääntelit naamaas kiusallisesti, kun et saanut sanoja suustasi?
Poliisille ilmoitus jos koirat vapaana. Tähän aikaan koirat on pidettävä kytkettyinä kun eläimet lisääntyy. Syksyllä sitten voi taas pitää koiraa vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ikävää. Naapuri vaikuttaa niin mulkerolta, että vaikka kuinka olisi kiva valjastella kissojen kanssa, en sitä riskien takia enää tekisi. Jos sulla on asunnossasi parveke, niin verkota se kissoille, niin saavat siellä haistella turvallisesti ulkoilmaa.
Oikeastiko ap:n täytyy vangita kissansa parvekkeelle siksi että hänen naapurinsa on tollo mulkku joka ei ymmärrä lakia? :D Kissoille ei todellakaan riitä ulkoiluksi mikään parvekkeelta hengitetty "ulkoilma". Ne tarvitsevat virikkeitä ja liikuntaa, ruohoa tassujensa alle.
Ap, soita poliisille. Mä soittaisin vaikka ei kissoja olisikaan. Vapaana olevat isot koirat on big no no.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on asunnossasi parveke, niin verkota se kissoille, niin saavat siellä haistella turvallisesti ulkoilmaa.
No aika ankeaa verrattuna siihen että saavat oikeasti ulkoilla. Piskistä ilmoitus poliisille, ei naapuri voi tuolla tavalla terrorisoida.
Kissat häkkiin sen vuoksi että naapuri rikkoo lakia? heh heh...
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä sitten voi taas pitää koiraa vapaana.
Tuokin vain maanomistajan luvalla, eikä silloinkaan missään taajaman kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ap:n täytyy vangita kissansa parvekkeelle siksi että hänen naapurinsa on tollo mulkku joka ei ymmärrä lakia? :D Kissoille ei todellakaan riitä ulkoiluksi mikään parvekkeelta hengitetty "ulkoilma". Ne tarvitsevat virikkeitä ja liikuntaa, ruohoa tassujensa alle.
Ap, soita poliisille. Mä soittaisin vaikka ei kissoja olisikaan. Vapaana olevat isot koirat on big no no.
No ei tarvitse, mutta jos tuota naapuria ei saada kuriin (ei se poliisi ehdi vahtimaan, että piski on 24/7 remmissä) niin minä pistäisin kissojen turvallisuuden prioriteettilistan kärkeen.
Irtokoira tappoi aikanaan valjaissa olleen kanini kotipihallamme. Aika traumaattinen kokemus 10-vuotiaalle. Mitään en voinut tehdä kun koira raateli kanin siinä silmien edessä.
Koiraa ei kyllä syksylläkään saa taajamassa pitää vapaana. Jos koiran ottaa, on vain hyväksyttävä se, että sitä on pidettävä hihnassa ulkona.
Se koira kuuluisi verkon taakse, ei kissat.
Naapuri ei voi pitää koiraa vapaana, jos se ei ole hänellä hallinnassa. Hallitsematonta koiraa ei voi koskaan pitää irti oli lupa tai ei. Etkö oikeesti sanonut naapurille mitään tuosta?!
Tässä kotini vieressä, kantakaupungiksi vielä luokiteltava, menee usein nainen kahden vapaana olevan koiran kanssa. Voinko ilmoittaa poliisille tuosta? Voin olla vaikka jonain päivänä kissojen kanssa ulkona ja sitten ne piskit jolkottelee paikalle :0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse, mutta jos tuota naapuria ei saada kuriin (ei se poliisi ehdi vahtimaan, että piski on 24/7 remmissä) niin minä pistäisin kissojen turvallisuuden prioriteettilistan kärkeen.
Sitten joko koira tai sen omistaja ammutaan, parhaassa tapauksessa molemmat. Koiran ampumisella voi ainakin uhata, se saattaisi jopa toimia. Itse en ikinä suostuisi asumaan alueella jossa rotikan kokoinen koira säntäilee vapaana. Ajatuskin on absurdi.
Todellisuudessa siis poliisi määrää koiran lopetettavaksi mikäli omistaja päästää sen toistuvasti vapaaksi häiritsemään muita asukkaita. Eli kyllä tähän ratkaisu löytyy, poliisiin vain yhteys.
Naapurin asenne oli niin uskomaton etten siinä shokkitilassa tosiaankaan osannut muuta kuin seistä haavi auki jalat täristen. Kissat on ihan säikähtäneitä, eivätkä anna koskea, menivät piileskelemään heti kun pääsivät valjaista.
Olin ajatellut että vietän kesälomani pentujen kanssa ulkoillen ja olemme piknikillä puistoissa, eikä kyhjötetä sisällä, mutta se taisi olla aika optimistinen suunnitelma, jos jo kotipihalla käy näin.
Nyt ottaa aivoon ihan sikana. Aloitan nyt sillä että otan selvää missä tuo äijä asuu, jos sais sen edes kuriin.
ap
Täällä on ollut juttu siitä miten koirat on tappaneet kissan hetkessä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1016029/ketju/meidan_koirat_tappoi_tanaan
Koirat on arvaamattomia jos kyse on kissasta, jäniksestä tai oravasta..
En tykkää koirista enkä nyt tykkää niistä yhtään enempää. Oisipas kissasi ollut sen verran iso että olisi antanut koiralle kynnestä naamaan ja olisit sitten vaan todennut että "meidänkin kissa näköjään tykkää koirista ☺".
Ilmoita poliisille siitä naapurissa. Koirat on lain mukaan pidettävä kiinni.