Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys

Vierailija
11.07.2017 |

Mikähän mua oikeen vaivaa. Pystyn nimittäin nukkumaan helposti 12-13h yöunet, syödä aamupalan ja mennä takaisin nukkumaan. Tai vähintäänkin päikkärit noiden unien lisäksi. Kaikki verikokeet yms normaalit, ei mitään muuta varsinaista oiretta kuin tämä 24/7 väsymys. Tosin en tiedä nukunko sitten miten syvää unta kun nukun, toisaalta minulle on ihan normaalia nähdä unia herätyskellon 10min torkun aikana eli kaiketi vaivun aika syvään uneen? Yritän jaksaa liikkua (kuntosali, lenkkeily) ja syön perusterveellisesti. Olen lähemmäs 30-vuotias ja tuntuu, että tämä väsymys alkaa haitata ihan todella elämää. Muita kohtalontovereita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan tullut vanhaksi.

Vierailija
2/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kaikki verikokeet? Paljonko päivässä ruutuaikaa sinivalossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Vierailija
4/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinitaso ja hemoglobiiniarvot on varmaan tarkastettu jo?

Vierailija
5/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinien puutos, kilpirauhasen vajaatoiminta, verenpaine, jne. Syitä on moni.

Kannattaa tarkistaa ruokavalio eli saat tarvittavat vitamiinit ja mineraalit viikkotasolla. Esim. 25% suomalaisista on jodinpuutos.

Vierailija
6/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini aina ollut normaalia korkempi, ihan pienestä asti. Verenpaine hyvä, kilpirauhaskokeessa ei poikkeavaa. Ravintoterapeutin kanssa käyty läpi ruokavalio ja oli sitä mieltä, että kaikki kunnossa. Voiko mulla vaan jäädä imeytymättä jotai mitä syön jostain syystä? Toisaalta luulis näkyvän verikokeessa. Ehkä pitäisi vaatia vielä tarkempia testejä.

Masentunut en ole, tosin tämä väsymys alkaa kohta masentaa. Stressiä työn puolesta jonkin verran, mutta ei kuitenkaan mielestäni mitenkään ylikuormittavasti. -ap

Vierailija
7/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että nykyisin ihmisillä on todella paljon tätä? Itsellänikin ollut vaiheita, että väsyttää ja tarvitsen päikkäreitä, joten siksi olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Onko joku narkolepsia kasvanut räjähdysmäisesti?

Vierailija
8/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko otettu ferritiini? Tyhjä rautavarasto voi nostaa hemoglobiinia tilannetta kompensoidakseen.

Vierailija
9/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että sinivalo on alkanut imeä minusta voimat. Kun olin pari päivää ilman suodatinta, olin taas ihan kokoaikakoomassa.

Vierailija
10/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit, verenpaine. Palevat varpaat kertovat jodin puutteesta.

Vierailija
11/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta tuntuu, että nykyisin ihmisillä on todella paljon tätä? Itsellänikin ollut vaiheita, että väsyttää ja tarvitsen päikkäreitä, joten siksi olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Onko joku narkolepsia kasvanut räjähdysmäisesti?

Narkolepsiasta en tiedä, minulle ei sitä rokotetta aikoinaan pistetty. Aina olen hyväuninen ollut, mutta eihän se nyt vaan ole enää normaalia kun aikuinen ihminen ei pärjää alle 12h unilla nukahtamatta pystyyn. Jos väsyneenä yritän treenata (jotta piristyisin) syke pomppii taivaissa ja treeni on kamalaa. Tämä tilanne ahdistaa siksikin, että haluaisin lapsen lähiaikoina mutta näin väsyneenä ei minusta ole kenestäkään huolehtimaan saati sitten kun yöunet jäävät minimiin.

Vierailija
12/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candidan liikakasvu (hiivasyndrooma) väsyttää ja johtaa ravinnepuutoksiin.

Vierailija
13/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama, aina väsyttää. En tosin nuku noin paljoa, se lähinnä vaan pahentaa oloa. Yleensä 8-10 h.

Verikokeet ok, lähinnä ensimmäinen lääkäri mietti, olisiko väsymys allergiasta johtuvaa. Mutta allergialääkkeet ei auta, joten iso kysymysmerkki sekin vielä. 😣

Nyt aion yrittää 3 viikon lomalla väkisin nukkua säännöllisesti, syödä paremmin ja liikkua vähän joka päivä + sinkkitabletit ja Berocca boost testissä.

Mutta ihan mahdottoman tuntuinen haaste, koska kun on 24/7 ihan pöhnässä, on vaikea ryömiä sängystä salille klo 10........

Vierailija
14/14 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko väsyneempi herättyäsi? Hiivan toksiset aineenvaihduntatuotteet pitivät minut aamuisin ihan tokkurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme