Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, jos et laita suihkun jälkeen deodoranttia ja alat hikoilla, haiseeko hikesi voimakkaasti?

Vierailija
11.07.2017 |

Itselleni tuli tänään kauhea kiire lähteä kotiin kun olin yöpynyt muualla, en ehtinyt laittaa deodoranttia, juoksin ja hikoilin. Kun pääsin kotiin ja menin lepäämään, tuli nenääni aivan kamala vahva hienhaju, jollaisen olen haistanut vain miehillä. Kertooko hien voimakas haju siitä, että minulla on testosteronia enemmän kuin naisilla tulisi olla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hienhajusi johtui siitä että elimistösi alkoi tuottaa stressihormonia kiireen takia. Stressitilassa elimistön suuren hikirauhaset alkavat toimia vilkkaammin, joten se vaikuttaa hienhajuun. Ei siis välttämättä ole kyse siitä, että elimistössäsi olisi testosteronia enemmän kuin naisella normaalisti tulisi olla.

Vierailija
2/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteronista en tiedä, mutta hikoilen aika paljon haisematta järjettömästi. En kuitenkaan haluaisi olla ihmisten keskellä hikisenä, vaikken pahasti haisisikaan. Tulee sellainen syyllinen ja likainen olo, jos hikisenä joutuu jonnekin menemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin haisee hiki aika pahalle kohta suihkun jälkeen jos en laita dödöä. Olen muutenkin aika helposti hikoileva ja lääkkeetkin joita syön hikoiluttaa lisää. Joskus tämä ärsyttää paljonkin..

Vierailija
4/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki haisee yleensä naisilla vain ennen menkkoja ja niiden aikaan. Haju muodostuu bakteereista, jotka lisääntyvät kostean/märän ja kainalokuopassa hautuvan ihon pinnassa. Joillain nopeammin, joillain hitaammin. Tähän auttaa se, että suihkun jälkeen, heti välittömästi kuivaa kainalot kuiviksi. Sitten dödö. Sitä ei välttämättä siis edes tarvitse, jos kuivaa nopeasti ja hyvin. Dödö on suurin rintasyöpien syy. Kannattaa valita alumiiniton versio.

Vierailija
5/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee sellaiselta suolaiselta :S

Vierailija
6/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki haisee pahalle.

Vierailija
7/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo menkkateoria johtuu siis siitä, että kosteutta kainalossa on silloin enemmän.

Vierailija
8/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiki haisee yleensä naisilla vain ennen menkkoja ja niiden aikaan. Haju muodostuu bakteereista, jotka lisääntyvät kostean/märän ja kainalokuopassa hautuvan ihon pinnassa. Joillain nopeammin, joillain hitaammin. Tähän auttaa se, että suihkun jälkeen, heti välittömästi kuivaa kainalot kuiviksi. Sitten dödö. Sitä ei välttämättä siis edes tarvitse, jos kuivaa nopeasti ja hyvin. Dödö on suurin rintasyöpien syy. Kannattaa valita alumiiniton versio.

Kerrotko lähteen tälle tiedolle?

Vierailija
9/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee jo tunnissa, vaikkei mitenkään erityisesti hikoilisi.

Vierailija
10/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haise, ehkä alkaa vähän haista jos on vuorokauden peseytymättä, hikoilee paljon ja tekokuituinen paita päällä. Mutta ei ikinä heti pesun jälkeen vaikka mitä tekisi.

Vierailija
11/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä kainaloon suihkutellaan löytyy maidosta jo tunnin parin päästä ja osa kulkeutuu aivoihin.

Vierailija
12/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lähteen tälle tiedolle?

Voit päättää itse, mitä ajattelet:

https://anna.fi/liikunta-ja-terveys/terveys/alumiinin-terveyshaitat-voi…

Itse uskon siihen, että koska alumiini on haitallista, sitä ei kannata tunkea kainaloon vuositolkulla, muitakin vaihtoehtoja on.

Vierailija
13/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiki ei juuri haise, jos iho on puhdas. Miesten hienhaju on ihan eri sfääreissä...! Käytän silti deodoranttia, mut hajusteeton mineraalidödö riittää hyvin. Antiperspirantteja tms. en käytä, ne on liian tujua kamaa. Mun paras keino estää hajuhaitat on joka-aamuinen suihku.

Vierailija
14/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiki ei haise. En ole koskaan käyttänyt dödöä, koska en tarvitse sitä (olen varmistanut asian kysymällä usealta muulta ihmiseltä, ja ei, hikeni ei haise. Jos minulla on päällä likaiset vaatteet, joissa olen tehnyt jotain fyysistä työtä ihan hiessä pari päivää, niin silloin hikoillessani ne vaatteet alkavat haisemaan hieltä, ei siis se tuore hiki sinänsä vaan se likainen paita haisee, mutta tämän välttää laittamalla aamulla puhtaat vaatteet.

Vierailija
15/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitan dödöä, sitten löyhkää aivan hirveälle jos en vielä ennen nukkumaanmenoa pese kainaloita.  Välillä annettava ihon levätä.

Eau de cologne parempi, jos pakko iltasuihkun jälkeen.

Vierailija
16/16 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit siis jossain vieraassa paikassa yötä (miesystävän luona vai putkassa?). Peseydyit aamulla etkä käyttänyt deodoranttia, mutta puit yllesi eiliset vaatteet, jotka eivät enää olleet ihan puhtaat. Ihmettelet muka, miksi hikesi haisee niin pahalle. Puhdas hiki ei haise millekään, mutta kun se joutuu ihon bakteerien ja ilman kanssa tekemisiin, niin johan alkaa haista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi