Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me nyt mieheni kanssa p*skoja ihmisiä kun ei annettu tuntemattoman lapsiperheen tulla meidän maksamaan kotaan?

Vierailija
11.07.2017 |

Oltiin siis varattu ja maksettu kotapaikka eräältä ulkoilualueelta että saadaan varmasti paistaa makkarat ja olla rauhassa. No ei keretty edes tulia sytyttää kun jo siihen tunki joku äiti 3 pienen lapsen kanssa "ai että tännehän me mahdutaan!!" Siinä sitten ystävällisesti sanottiin, että nuo muut on ilmaisia paikkoja ja tätä kotaa saa käyttää maksua vastaan. Ei meinannut millään päästää irti ajatuksesta, että eivät voi sinne tunkea.

Siellä pitkin poikin oli niitä laavuja vapaana, mutta eihän hänelle kelvannut kun ötökät kuulemma syö! Siinä meni 20 min ihan turhaan vääntämiseen ja lopulta kun lähtivät niin äiti antoi kyllä kuulua kuinka paskoja ihmisiä olemme kun emme antaneet lastensa tulla grillaamaan kanssamme.

Ohjeistin kyllä, että mistä kotaa voi vuokrata ja hintakaan ei ole paha.

Tosi kiva oli siinä sitten paistaa makkaroita kun oli hetki aiemmin haukuttu maanrakoon. Tehtiinkö me tässä nyt väärin? Olisitteko itse ottaneet tuntemattomat teidän maksamaan kotaan?

Kommentit (427)

Vierailija
161/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla kuin Suomessa olisi perhe varmaan toivotettu tervetulleeksi, onhan mukavaa saada juttuseuraa ja lapsille kavereita. Sen sijaan, että suomalaisia pidettäisiin epäsosiaalisina itsekkäinä juntteina, voi kuitenkin ajatella, että oman tilan, rauhan ja yksityisyyden tarpeemme vain on suuri.

Pidin itseäni suomalaiseksi todella seurallisena, kunnes aloin seurustella yhteisöllisemmästä kulttuurista olevan miehen kanssa. Matkat hänen kotimaahansa olivat minulle aluksi raskaita, kun koko ajan piti olla menossa ja tavata kavereita ja sukulaisia. Hänen perheensä tai kaverinsa eivät näe mitenkään outona ehdottaa tuppautumista mukaan, kun olemme vaikka varanneet romanttisen kylpyläviikonlopun. Mies selvästi rentoutuu näin parhaiten, minulla stressi vain lisääntyy. Olemme sittemmin saaneet tehtyä kompromisseja niin, että kumpikin nauttii matkasta.

Miksi ihmeessä ulkomailla on naapuririitoja ym. miksi sielläkin riidellään, jos kerran kaikki vaan toivotetaan tervetulleiksi ihan minne tahansa?

Tuo jatkuva jankkaaminen siitä, miten muualla kaikki sujuu kuin unelma ei ole totta. Katsokaan nyt vähän vaikka uutisia. Ihan samalla tavalla sitä ulkomaillakin ihmiset haluaa oman rauhan ja ajaa "tunkeilijat" pois. Ei suomalainen ole mikään poikkeus ja ole ainoa joka ei huoli jokaista halukasta itse maksamaansa ja varaamansa kotaan makkaraa paistamaan. Perhe on muutenkin ihan eri asia. Vai tunkeeko tuntemattomatkin sinne teidän kylpylälomalle mukaan? Nukkuvat teidän keskellä ja lainaavat pyyhettä? Ja miehellesi se ei ole ongelma. Se on ongelma vain suomalaiselle, joka on niin perkeleen juntti eikä ymmärrä olla sosiaalinen.

Vierailija
162/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä niin erilainen täällä :)

Jos olivat ihan ok-oloisia ihmisiä, niin miksi ei! Ei minulla ensimmäisenä ole mielessä jokin : olemme maksaneet, vaan kiva tutustua muihin. 

Mutta en toki olisi toiminut noinkaan kuin tuo äiti, ihan olisin uskonut yhdestä lauseesta, ettei asiaa. 

Kuitenkin: mitä opetatte lapsillenne? Ystävällisyyttä ja avoimuutta muita kohtaan vai "me olemme tästä maksaneet"  -henkeä?

Minä ainakin opetan lapselle, ettei pidä olla hyväksikäytettävissä.

Ja miksi pitäisi tutustua lokkeihin? Ovat juuri niitä, jotka ottavat yhteyttä silloin kun kieli pitkällä jotain ovat vailla.

Voi luoja, voin kuvitella sinut ihmisenä. "äiti tuo tyttö pyysi palan purkkaa, annanko?" älä anna se on lokki, yrittää sinusta hyötyä piilota tyttö purkat heti!!! "äiti Lissu unohti sateenvarjonsa kotiin, lainataanko meidän kun sataa?" älä lainaa varastaa vielä sen!! LOKKI SE ON!! Yrittää meistä hyötyä!!

Sä et oikeasti näe eroa palalla purkkaa ja sateenvarjon lainaamiselle kaverille ja kalliin kodan vuokrauksen tai sitten toisen eväiden kärkkymisen välillä? Varsinkin kun sen tekee tuntematon ihminen?

Jos he ovat sytyttäneet tulet ja joku kysyy saako siinä myös grillata kun tilaa on, niin on mielestäni itsekästä ja huonoa käytöstä sanoa ei. Eivät olleet aloituksen mukaan heidän eväitään syömässä.

Huonoa käytöstä on tulla lokkeilemaan toisten maksamaan kotaan. Ja jäädä vielä inttämään vastaan. Se että haluaa tulla toisen maksulla luksustelemaan on törkeää ja itsekästä. Ihan varmasti tämäkin äityli tiesi että metsässä on ötököitä jotka pistää ja puree ja sen mukaan olisi voinut varata itse sen kodan tai ottaa mukaan sumutetta. Meillä jos varataan kota tai mökki se varataan vain meille koska halutaan viettää aikaa perheenä eikö tutustua kaiken karvaisiin iilimatoihin. Lisäksi ap ei ollut edes ehtinyt sytyttää tulta. Ja vaikka nämä ei olleet heidän eväiden perässä niin tässä ketjussa on muutama jotka ovat kertoneet ruokien kärttäjistä. Taidat itse pesueinesi olla juuri näitä jotka yrittää hyötyä muista.

Huonoa käytöstä äidiltä jos tunki sisään eikä suostunut lähtemään, mutta törkeää käytöstä myös heittää ulos jos joku (varsinkin lasten kanssa) pyytää saako tulla hetkeksi lämmittelemään tai paistaa heidän makkarat jälkilämmöllä :) voit jankata ettei ole ja me ollaan maksettu, joo oikeus on heittää ulos, huonoa käytöstä silti.

Miksi kesällä pitäisi päästä lämmittelemään? Pitäisi itse tajuta ottaa ekstra vaatetta mukaan Suomen kesässä. Ja millä ihmeen jälkilämmöillä kun ap ei ollut edes aloittanut tulta vielä? Onko sulla luetun ymmärtämisessä vikaa vai muutrn vaan yksinkertainen?

Sanoin että JOS. Jos et osaa kommentoida asiallisesti, mene sinne lähipubiisi räyhäämään, löydät varmasti kaltaisesi huutamaan kanssasi kilpaa.

Sun argumentointi on niin peestä ja aivan ohi maalin että tässä ketjussa kaikki nauraa sulle. Luulet että muualla on joku sosiaalinen lintukoto ja avun antaminen on sama asia kun se että ihmiset saa tunkea toisten maksamille paikoille. Lisäksi et ymmärrä lukemaasi ja intät samalla argumentilla uudestaan ja uudestaan vaikka usea ihminen on yrittänyt sinulle selittää asioiden eron ja sen mikä tilanne ap:llä oli. Mutta kun on lusikalla sulle annettu ei voi kauhalla vaatia. Mene vain pesueinesi tunkeutumaan toisten maksamiin paikkoihin. Opit varmasti jossain välissä ettei sinua sinne tahdota.

Ei minulla ole lapsia, eikä kiinnosta jos ihmiset ovat kanssani erimieltä. Se on silti huonoa käytöstä, minut on kasvatettu niin. Ymmärrän kyllä apn kertomuksen ja sanoin jo että äiti myös toimi tökerösti :)

Eli sut on kasvatettu tossukaksi jonka pitää antaa aina muiden hyötyä itsestään? Ja nyt ei puhuta toisten auttamisesta oikeassa tarpeessa. Suomessa kun 99% ihmisistä kyllä auttaa jos oikeasti apua tarvitsee.

Ei, vaan niin että jos siitä on iloa toiselle, eikä se ole pois minulta niin voin hyvin auttaa. Mutta sinähän et tätä ymmärrä, ettei kaikista tarvitse aina hyötyä, ihan vaan ilokseen voi olla muille kiva.

Ohiksena täällä kommentoin minäkin, että miten et voi mitenkään ymmärtää, että ei ollut kyse mistään avun tarpeesta? Ei sillä tunkeilijaporukalla ollut mitään hätää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin toivottanut tervetulleeksi, mutta pidänkin lapsista ja suhtaudun ystävällisesti ja vieraanvaraisesti ihmisiin. Ei ap tehnyt mitään pahaa, mutta jos muissa laavuissa oli lasten huono olla, niin vähän kusipään vikaa. Suomessa ollaan tuollaisia sääntöihin ja rahoihin vetoavia. Olisiko ollut niin kauheaa päästää äiti ja lapset nauttimaan, olisi voinut tulla vaikka uusia ystäviä.

Juuri näin. Mitä haittaa siitä olisi ollut jos olisivat hetken istuneet, ehkä eivät itse osanneet sytyttää tulta tai vast. Mutta ei kun "me ollaan maksettu tästä!!" huoh.

Kuka ei osaa sytyttää tulta? Helpoimmillaan heität tikkuja kasaan, vähän kuivaa ruohoa tai muuta ja tuikkaa tuleen. Ja jos ei osaa niin sitten voi tulla kysymään ilman että tunkeutuu toisen maksamaan kotaan. Toisekseen tajuatko että osa varaa sen kodan juuri sitä varten että saa omaa rauhaa ja ei tarvitse jakaa yleistä nuotiota kaikkien kanssa. Onhan se tässäkin nähty että ruokarauha menee kun lokit tulee norkumaan letut.

Juu voit jatkaa selittelyäsi, silti se on minusta huonoa käytöstä :) ja tuo hotellihuone on eriasia, en erityisesti MAKSAISI tuntemattomille mitään, mutta jos pieni lapsi tulisi käytävällä pyytämään saako nopeasti käydä vessassa huoneessani niin toki saisi.

Tässä ei puhuttu yhdestä pienestä lapsesta vaan äidistä ja lapsista. Eli jos he haluaisivat tulla käymään vessassa ja katsomaan telkkaria ja laittaa eväänsä sun minijääkaappiin ni se ois sulle ok?

Huoh. Kota ja hotellihuone ovat eriasiat. Tiesitkö ettei elämässä ole mitään sääntöä että jos päästän perheen kodalleni grillaamaan, ei se tarkoita että minun pitää ottaa heidät myös hotelliini tai maksaa heille huone? No, nyt tiedät.

Täysin verrattavissa siihen että olet maksanut hotellihuoneesta ja käytävällä on äiti lapsineen jotka haluavat vain vähän käyttää huonettasi. He vielä ilmoittavat miten eivät halua olla vieressä olevassa halvassa hotellissa missä heillä on huoneet mutta he käyvät kyllä huoneessasi suihkussa, ei ole heille lainkaan ongelmallista ja katselevat hetken telkkaria.

Miksi tämä on verrattavissa? Siksi että kodat usein maksavat 70–120 €, eli samaan hintaan saisit hotellihuoneen. Vuokrakodat ovat myös hyvinvarusteltuja ja vuokra kattaa vuorokauden, siellä siis voi yöpyä, laittaa ruokaa ja ne ovat usein todellakin hintansa arvoisia. Siellä missä viimeksi olin, oli porontaljat, pöytäliina, massiivipuukalusteet, ruoanlaittovälineet, varavirtalähde akkujen lataamiseen ja pieni vuodesohvan tapainen kaluste. Jos joku vieras särkee tai likaa jotain, vuokraaja maksaa.

Lisäksi vieressä oli niitä ilmaisia laavuja joihin perhe olisi ihan yhtä hyvin voinut mennä. Eivät toki verrannollisia paikkaan joka on upeasti varusteltu, mut hei, rahalla saa. Kuten esimerkissä, on jo jotain mutta kun se on huonompi kuin toisella joka on maksanut enemmän niin pitää päästä sinne toisen paikkaan. Eikä tästä kysytä, sanotaan vaan että me tullaan.

Sama tilanne olisi jos olisit varannut itsellesi lennolle 70–120 € kalliimman paikan buisness-luokasta. Ihan hyvin voit vaihtaa paikkasi jonkun kanssa joka on turistiluokassa, ihan vain hetkeksi kun on epämukavaa olla tungoksessa ja haluaisi yhden paremman ruoan syödä! Tietenkin vaihdat paikkasi muutamaksi tunniksi koska toiselle tulee hyvä mieli? Todennäköisesti et ja ymmärrät siis pointin. Voit toki väittää että vaihtaisit koska on ihanaa ilahduttaa, blaa, blaa mutta silloin pidän sinua kynnysmattona jonka ainoa tarkoitus elämässä on hakea hyväksyntää miellyttämällä muita. Se ei ole ystävällinen ihminen, vaan itsekäs ihminen joka verhoaa itsekkyytensä, huonon omanarvontunteen ja omahyväisen myrkkynsä kultaiseen auttamishaluun.

Vierailija
164/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Köyhälistö on säästänyt vuoden päästäkseen kotaan paistaa makkaraa. Kun paikalle saapuu saman sosioekonomian ihmisiä, heitä hieman kyykytetään. Kun ME nyt olemme (kerrankin) maksaneet jostain me lähes omistamme sen.

Oletetaan että paikalle olisi tullut vaikkapa Teemu Selänne perheensä kanssa. Tuskin olisivat heille sanoneet että me kun nyt ollan maksettu.

Kyllä paistaa niin köyhyys sekä rahallisesti että muutenkin ap:n jutusta. Olem itse vain keskiluokkaa mutten koskaan noin nolo.

Vierailija
165/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olispa ollut edes yh-iskä. <3 :D

Vierailija
166/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa toki tyypillistä tuo teidän käytöksenne, jossain muualla olisi ilahduttu että saadaan seuraa (jos siis tilaa hyvin oli).

Onneksi edes Suomessa suomalainen saa olla "tyypillinen" suomalainen! Tosin tuo möykkäävä äiti taisi olla sitä enemmän, kuin ap.

Vierailija
167/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun 'ulkomailla', eikä tulisi pieneen mieleenkään ängetä yksityisalueelle kutsumatta, täällä pahimmillaan ammutaan ensin ja kysytään sitten. Vaikka muuten ihmiset ovat äärimmäisen ystävällisiä ja vieraanvaraisia, kutsutuille vieraille.

Vain Suomessa luullaan, että kaikkialle saa mennä ilmaiseksi. Asumissani 'ulkomaissa' ei ole mitään jokamiehen oikeuksia, ei metsiin ei mennä ilman omistajan lupaa, ja puistoista maksetaan aina pääsymaksu. Joten tuollaista ei asuinmaassani ylipäätään voisi tapahtua, koska jo portista ajettaessa kaikki maksaisivat maksut.

Mutta hyvä tietää, että Suomessa joidenkin mielestä vuokramökkiin ym saa tulla ja se on vain kivaa. Saisiko osoitetietoja, olemme tulossa Suomeen käymään elokuussa, ja olisi hyvä tietää, kenen mökkiin/asuntoon saa tulla viettämään aikaa ilmaiseksi.

Mutta varoitus kuitenkin. Kun olette 'ulkomailla', älkää ängetkö toisten vuokramökkeihin. Voi käydä huonosti. 'Ulkomailla' on täysin hyväksyttyä pitää asetta valmiina tunkeutujien varalta.

Vierailija
168/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Köyhälistö on säästänyt vuoden päästäkseen kotaan paistaa makkaraa. Kun paikalle saapuu saman sosioekonomian ihmisiä, heitä hieman kyykytetään. Kun ME nyt olemme (kerrankin) maksaneet jostain me lähes omistamme sen.

Oletetaan että paikalle olisi tullut vaikkapa Teemu Selänne perheensä kanssa. Tuskin olisivat heille sanoneet että me kun nyt ollan maksettu.

Kyllä paistaa niin köyhyys sekä rahallisesti että muutenkin ap:n jutusta. Olem itse vain keskiluokkaa mutten koskaan noin nolo.

Aika nolo sä kyllä olet :D

Vierailija
169/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kovat luulot sulla on Selänteistä. Heille ei tulisi tällaista tilannetta edes eteen, koska turvamies torppaisi innokkaimmat mammat jo kaukaa.

Tehdäänpä nyt niin, että kun olen seuraavan kerran Välimeren risteilyllä, niin tulen välillä sieltä halvasta stateroomistani sinun suiteesi chillailemaan porealtaassa. Voi juoda ne sun skumpatkin, suahan ei haittaa. ( proceccokin on siellä 50$/plo ->, ei kuulu suitesi hintaan) T: köyhä

Vierailija
170/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun puhumaan työkseni koko ajan. Vapaa -ajalla mä haluan olla hiljaa ja rauhassa. Mä maksan siitä, että saan olla rauhassa, joten kai mä saan siihen oikeuden.

Totta kai esim. Tällaisessa tilanteessa olisin auttanut jos sieltä olis tullut metsään eksynyt perhe joka ei ole syönyt viikkoon. Mutta jos heillä ei ole mitään hätää, mun on laitettava itseni etusijalle, että jaksan ja palaudun.

Vierailija
171/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nolo sä kyllä olet :D

Se vaan taitaa tuolla köyhyys tuota itseä kirpaista ja ei ole varaa siihen kotaan niin sitten hekumoidaan että jos nyt ees Teemu Selänne sinne eksyis ja huomiois maan matosen lastensa kanssa:D

Vierailija
172/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kovat luulot sulla on Selänteistä. Heille ei tulisi tällaista tilannetta edes eteen, koska turvamies torppaisi innokkaimmat mammat jo kaukaa.

Tehdäänpä nyt niin, että kun olen seuraavan kerran Välimeren risteilyllä, niin tulen välillä sieltä halvasta stateroomistani sinun suiteesi chillailemaan porealtaassa. Voi juoda ne sun skumpatkin, suahan ei haittaa. ( proceccokin on siellä 50$/plo ->, ei kuulu suitesi hintaan) T: köyhä[/quote

Et tainu ymmärtää mitä kirjoitin? Jos AP:n kotaan olisi pyrkinyt sattumalta vaikka Selänteen perhe hän tuskin olisi näyttänyt heille ovea. Vaan nyt sai kyykyttää toista köyhää.

Selänteistä sen verran että eivät kulje yksityismaillaan ja kesäpaikoillaan turvamiesten kanssa. En myöskään harrasta risteilyjä juuri siellä pyörivän sakin takia.

Vierailija
173/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa toki tyypillistä tuo teidän käytöksenne, jossain muualla olisi ilahduttu että saadaan seuraa (jos siis tilaa hyvin oli).

Kätevää, siellä jossain muualla odotellaan että joku muu vuokraa jonkun kivan paikan, ja sitten vaan mennään sinne vuokraajan iloksi?

No ei, vaan ollaan vieraanvaraisia puolin ja toisin. 

Ja taas näitä palstamammoja jotka haluaa maalata ne myyttiset "ulkomaat" joksikin ihmeen utopiaksi, jossa huono käytöskin on vain ihanan eksoottista vieraanvaraisuutta niin kauan kun kyseessä on "hienot" ulkomaalaiset. Joo, tajuan kyllä ja tiedän omasta kokemuksestakin, että sosiaalisissa konventioissa on eroa esimerkiksi Suomen ja eteläeurooppalaisten maiden välillä, mutta usko huviksesi että siellä kyllä osataan olla vähintään yhtä härskejä ja yhtä kärkkäästi pitämässä omista oikeuksistaan kiinni kuin täälläkin. Sitä paitsi suomalainen kulttuuri ei ole millään tavalla itsearvoisesti huonompaa - jos keskivertosuomalainen tahtoo luontoretkellä omaa aikaa ja hiljaisuutta enemmän kuin keskivertoitalialainen, niin siinä ei ole mitään väärää. Käytöstapoihin kuuluu silloin antaa sitä omaa tilaa toiselle - etenkin kun tämä on omilla rahoillaan varannut sen kodan käyttöönsä juuri siksi että saisi olla rauhassa.

On se minusta itsearvoisesti huonompaa kulttuuria jos apua ei tarjota eikä anneta sitä tarvitsevalle ja toisessa maassa annetaan.

Olen matkustellut paljon niin Suomessa, muualla Euroopassa kuin Jenkeissäkin. Olen kohdannut yllättävää vieraanvaraisuutta monessa maassa, ja saanut yllättävää apua monessa maassa, Suomessa yhtä paljon kuin ulkomaillakin. Eli en sanoisi, että ulkomaat olisi joku ihana ihmemaa, jossa kaikki on paremmin kuin Suomessa. Olen nimittäin kohdannut myös röyhkeyttä ja itsekkyyttä, ja niitä enemmän muissa maissa kuin Suomessa. Ja sellaista, että puheissa luvataan kaikkea vieraanvaraista ja apua ja vaikka mitä antamista mutta sitten todellisuudessa sitä ei tarkoitetakaan, mitään ei oikeasti haluta antaa, se on vain tapa puhua. Suomalainen sentään sanoo asiat suoraan.

Ei kukaan ole väittänytkään että kaikki on paremmin, mutta toisiin kulttuureihin kuuluu toisten auttaminen /paikan antaminen / tervehtiminen /kuulumisen kysely ja toisiin ei. Minä pidän niistä joihin kuuluu.

Tämä selvä, sinä olet sitä mieltä. Minä kyllä pidän suomalaiseen tapakulttuuriin kuuluvasta pidättyvyydestä. Maassa maan tavalla.

Vierailija
174/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun puhumaan työkseni koko ajan. Vapaa -ajalla mä haluan olla hiljaa ja rauhassa. Mä maksan siitä, että saan olla rauhassa, joten kai mä saan siihen oikeuden.

Totta kai esim. Tällaisessa tilanteessa olisin auttanut jos sieltä olis tullut metsään eksynyt perhe joka ei ole syönyt viikkoon. Mutta jos heillä ei ole mitään hätää, mun on laitettava itseni etusijalle, että jaksan ja palaudun.

Ja vuokrasit kodan jostain laavujen läheeltä?

Vierailija
175/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteliko kukaan että ap oli ehkä miehensä kanssa lomalla kahdestaan ja halusivat viettää romanttisen illan kerrankin ilman lapsia tai muita ihmisiä? Omasta mielestä olis ihanaa tehdä tuollainen reissu oman ukkelin kanssa.

Vierailija
176/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vuokrasit kodan jostain laavujen läheeltä?

Mitä vikaa? Se kota on aika eristetty loppupeleissä vaikka siinä olisi laavuja lähellä. Sen oven voi nykäistä kiinni ja saa olla ihan omassa mukavassa pesässä.

Vierailija
177/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin toivottanut tervetulleeksi, mutta pidänkin lapsista ja suhtaudun ystävällisesti ja vieraanvaraisesti ihmisiin. Ei ap tehnyt mitään pahaa, mutta jos muissa laavuissa oli lasten huono olla, niin vähän kusipään vikaa. Suomessa ollaan tuollaisia sääntöihin ja rahoihin vetoavia. Olisiko ollut niin kauheaa päästää äiti ja lapset nauttimaan, olisi voinut tulla vaikka uusia ystäviä.

Juuri näin. Mitä haittaa siitä olisi ollut jos olisivat hetken istuneet, ehkä eivät itse osanneet sytyttää tulta tai vast. Mutta ei kun "me ollaan maksettu tästä!!" huoh.

Kuka ei osaa sytyttää tulta? Helpoimmillaan heität tikkuja kasaan, vähän kuivaa ruohoa tai muuta ja tuikkaa tuleen. Ja jos ei osaa niin sitten voi tulla kysymään ilman että tunkeutuu toisen maksamaan kotaan. Toisekseen tajuatko että osa varaa sen kodan juuri sitä varten että saa omaa rauhaa ja ei tarvitse jakaa yleistä nuotiota kaikkien kanssa. Onhan se tässäkin nähty että ruokarauha menee kun lokit tulee norkumaan letut.

Juu voit jatkaa selittelyäsi, silti se on minusta huonoa käytöstä :) ja tuo hotellihuone on eriasia, en erityisesti MAKSAISI tuntemattomille mitään, mutta jos pieni lapsi tulisi käytävällä pyytämään saako nopeasti käydä vessassa huoneessani niin toki saisi.

Tässä ei puhuttu yhdestä pienestä lapsesta vaan äidistä ja lapsista. Eli jos he haluaisivat tulla käymään vessassa ja katsomaan telkkaria ja laittaa eväänsä sun minijääkaappiin ni se ois sulle ok?

Huoh. Kota ja hotellihuone ovat eriasiat. Tiesitkö ettei elämässä ole mitään sääntöä että jos päästän perheen kodalleni grillaamaan, ei se tarkoita että minun pitää ottaa heidät myös hotelliini tai maksaa heille huone? No, nyt tiedät.

Täysin verrattavissa siihen että olet maksanut hotellihuoneesta ja käytävällä on äiti lapsineen jotka haluavat vain vähän käyttää huonettasi. He vielä ilmoittavat miten eivät halua olla vieressä olevassa halvassa hotellissa missä heillä on huoneet mutta he käyvät kyllä huoneessasi suihkussa, ei ole heille lainkaan ongelmallista ja katselevat hetken telkkaria.

Miksi tämä on verrattavissa? Siksi että kodat usein maksavat 70–120 €, eli samaan hintaan saisit hotellihuoneen. Vuokrakodat ovat myös hyvinvarusteltuja ja vuokra kattaa vuorokauden, siellä siis voi yöpyä, laittaa ruokaa ja ne ovat usein todellakin hintansa arvoisia. Siellä missä viimeksi olin, oli porontaljat, pöytäliina, massiivipuukalusteet, ruoanlaittovälineet, varavirtalähde akkujen lataamiseen ja pieni vuodesohvan tapainen kaluste. Jos joku vieras särkee tai likaa jotain, vuokraaja maksaa.

Lisäksi vieressä oli niitä ilmaisia laavuja joihin perhe olisi ihan yhtä hyvin voinut mennä. Eivät toki verrannollisia paikkaan joka on upeasti varusteltu, mut hei, rahalla saa. Kuten esimerkissä, on jo jotain mutta kun se on huonompi kuin toisella joka on maksanut enemmän niin pitää päästä sinne toisen paikkaan. Eikä tästä kysytä, sanotaan vaan että me tullaan.

Sama tilanne olisi jos olisit varannut itsellesi lennolle 70–120 € kalliimman paikan buisness-luokasta. Ihan hyvin voit vaihtaa paikkasi jonkun kanssa joka on turistiluokassa, ihan vain hetkeksi kun on epämukavaa olla tungoksessa ja haluaisi yhden paremman ruoan syödä! Tietenkin vaihdat paikkasi muutamaksi tunniksi koska toiselle tulee hyvä mieli? Todennäköisesti et ja ymmärrät siis pointin. Voit toki väittää että vaihtaisit koska on ihanaa ilahduttaa, blaa, blaa mutta silloin pidän sinua kynnysmattona jonka ainoa tarkoitus elämässä on hakea hyväksyntää miellyttämällä muita. Se ei ole ystävällinen ihminen, vaan itsekäs ihminen joka verhoaa itsekkyytensä, huonon omanarvontunteen ja omahyväisen myrkkynsä kultaiseen auttamishaluun.

Kaikille meille raha ei ole kaikki kaikessa. Voit verrata sitä kotaa mihin haluat, siltikään mielipiteeni ei muutu ja minusta on huonoa käytöstä olla päästämättä siihen muita jos tilaa kerran on. Sinä pidät kynnysmattoina ihmisiä jotka toisinaan haluavat ilahduttaa muita? Mahdat olla ihana puoliso tai ystävä....

Vierailija
178/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänpä nyt niin, että kun olen seuraavan kerran Välimeren risteilyllä, niin tulen välillä sieltä halvasta stateroomistani sinun suiteesi chillailemaan porealtaassa. Voi juoda ne sun skumpatkin, suahan ei haittaa. ( proceccokin on siellä 50$/plo ->, ei kuulu suitesi hintaan) T: köyhä[/quote

Et tainu ymmärtää mitä kirjoitin? Jos AP:n kotaan olisi pyrkinyt sattumalta vaikka Selänteen perhe hän tuskin olisi näyttänyt heille ovea. Vaan nyt sai kyykyttää toista köyhää.

Selänteistä sen verran että eivät kulje yksityismaillaan ja kesäpaikoillaan turvamiesten kanssa. En myöskään harrasta risteilyjä juuri siellä pyörivän sakin takia.

Ai Teemulla on yksityismaillaan tuollainen vuokrattava kota? Missä?

Vierailija
179/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille meille raha ei ole kaikki kaikessa. Voit verrata sitä kotaa mihin haluat, siltikään mielipiteeni ei muutu ja minusta on huonoa käytöstä olla päästämättä siihen muita jos tilaa kerran on. Sinä pidät kynnysmattoina ihmisiä jotka toisinaan haluavat ilahduttaa muita? Mahdat olla ihana puoliso tai ystävä....

Sinä et nyt näytä millään ymmärtävän, että tuollainen kota ei ole ihan mikä tahansa kota. Sinne EI SAA mennä ulkopuoliset, lupa on sillä seurueella joka kodan on vuokrannut. Se ei ole mikään julkinen tila.

Ajattelepa nyt vielä. Sinä vuokraat kodan puolisosi kanssa vuorokaudeksi. Yövytte siellä. Nautiskelette siinä rauhassa aamiaista puolipukeissa mukavan yön jälkeen. Ovesta tupsahtaa perhe ilmoittaen, että mehän mahdutaankin tänne syömään. Sinä se vaan toteat, että joo tänne vaan? Keräilet kamppeesi ja kärsivällisesti odottelet, että perhe lähtee, jotta saat kodan siivottua, oven lukkoon ja pääset lähtemään?

Vierailija
180/427 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä sun puhelinnumero jne niin seuraavan kerran kun vuokraat mökkiä tai hotellihuonetta niin tulen nukkumaan sinne kun ihan varmasti tilaa on ja susta kuuluu silloin jakaa tuntemattomien kanssa. Sua tuskin haittaa jos nyt vähän nukun sun vieressä ja maistelen tarjoamuksia jne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi