Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän open päiväraha

Vierailija
11.07.2017 |

Olin koko lukuvuoden töissä ja nyt kesän ajan tietysti työtön. Ensimmäinen päivärahapäätös: ajalta 5.6.-18.6. maksetaan 245e. Verojen jälkeen 187e. Jee. Muut käyttävät lomarahansa vaikkapa lomailuun, mulla se meni vuokraan ja normaaleihin laskuihin. Olen katkera.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulu liittoon tai kassaan? Viikon karenssi vähennetty ensimmäisestä korvauksesta, sekin vähentää summaa.

Vierailija
2/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun liittoon ja omavastuuaika on toki vähennetty tuosta. Päivärahaa on siis maksettu oikeasti kolmelta päivältä. Mutta silti harmittaa katsella muiden matkakuvia ja palata sit syksyllä taas samaan työpaikkaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä rahaa ja matkusta ensi kesänä Afrikkaan..

Afrikassa tuolla rahalla miljoonat välttävät nälkäkuoleman.

Vierailija
4/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Plussapuolena kuitenkin tosi pitkä kesäloma verrattuna keskivertosuomalaisiin.

Vierailija
5/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun liittoon ja omavastuuaika on toki vähennetty tuosta. Päivärahaa on siis maksettu oikeasti kolmelta päivältä. Mutta silti harmittaa katsella muiden matkakuvia ja palata sit syksyllä taas samaan työpaikkaan.

Ap

Minä työskentelen koulunkäynninohjaajana ja kaikki kesät olen työnteon keskeytyksellä = työttömänä. Se on minusta ihan luonnollista, ettei palkkaa makseta kun ei ole töitäkään koulussa tekemässä. En ymmärrä opettajille maksettavaa palkkaa opetuksettomalta ajalta. Tai sitä, että voit kesän ajaksi palata mammalomalta "töihin" ja saada täyttä palkkaa kotiin.

Sain suunnilleen saman verran korvausta kuin sinäkin, mutta siitä huolimatta olen tällä hetkellä Välimerellä altaan reunalla. Vaikka saan talvisinkin puolet palkkaa siitä mitä aloittelevat erkkaopet saavat.

Vierailija
6/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuitenkin 62 euroa nettona päivä, paljon yli puolet enemmän kuin minun työttömyystukeni. Eli vertaa niihin joilla menee huonommin. Kartutat myös työkokemusta ja eläkettä mitä työtön ei voi tehdä.

Vierailija
7/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä työskentelen koulunkäynninohjaajana ja kaikki kesät olen työnteon keskeytyksellä = työttömänä. Se on minusta ihan luonnollista, ettei palkkaa makseta kun ei ole töitäkään koulussa tekemässä. En ymmärrä opettajille maksettavaa palkkaa opetuksettomalta ajalta. Tai sitä, että voit kesän ajaksi palata mammalomalta "töihin" ja saada täyttä palkkaa kotiin.

Sain suunnilleen saman verran korvausta kuin sinäkin, mutta siitä huolimatta olen tällä hetkellä Välimerellä altaan reunalla. Vaikka saan talvisinkin puolet palkkaa siitä mitä aloittelevat erkkaopet saavat.

No varmaan olisi nimenomaan normaalia maksaa palkkaa kesän ajalta eikä se että pakotetaan olemaan työttömänä. Tuo mammalomalta paluu kesäloman ajaksi "töihin" onkin sitten eri asia kyllä, se on puhdasta järjestelmän hyväksikäyttöä, enkä mitenkään ymmärrä että tuollainen on sallittua.

Vierailija
8/8 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No varmaan olisi nimenomaan normaalia maksaa palkkaa kesän ajalta eikä se että pakotetaan olemaan työttömänä. Tuo mammalomalta paluu kesäloman ajaksi "töihin" onkin sitten eri asia kyllä, se on puhdasta järjestelmän hyväksikäyttöä, enkä mitenkään ymmärrä että tuollainen on sallittua.

Järjestelmän hyväksikäyttöä? Sinä et siis tekisi noin, jos olisit vastaavassa tilanteessa? Setelitukulla kutiteltaisiin nenää, mutta et ottaisi, koska olet niin jalo ihminen? Niin varmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän