Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö yleensä muuttofirmaa muuttaessa?

Vierailija
10.07.2017 |

Itse muuttamassa ekaa kertaa enkä oo varma.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Vierailija
2/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Muutin alkuvuodesta ja asuntojen välillä on n. 4km matka ja kysyin muuttofirmalta arviota kustannuksista, niin olis tullut maksamaan lähemmäs 400e. Eipä tuollaista summaa ollut laitettavaksi, joten onneksi sain apua sukulaisilta ja käytimme peräkärryä (Puuilo 20e/pv.) ja Ikean vuokrattaa pakettiautoa ( maksoi 35e/2h) muutossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Pakkaavat, kuljettavat ja purkavat perillä. Kaverit ei ole mun työntekijöitä joten ne tulee sitten tupareihin. Kämpän hintaan verrattuna halpaa kun saippua.

Vierailija
4/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt, mutta seuraavaan muuttoon aion palkata. Pakkaan valmiiksi, mutta kantaminen + kuljetus jää firmalle.

Vierailija
5/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla käytetty koska pieni kämppä=vähän tavaraa. Ja omistetaan sekä peräkärry että pakettiauto ja ollaan sen verta monta kertaa olla kavereita muuttamassa, että apujakin löytyy.

Vierailija
6/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vertailin hintoja ja pyysin tarjoukset. Kavereiden käyttäminen muuttoapuna voi tulla yllättävän kalliiksi. Esim. jos jotain menee rikki tai kaveri satuttaa itsensä sinun muutossasi. Muuttofirmoilla on vastuuvakuutukset ja osaaminen erilaisten tavaroiden kantamiseen ja kuljetukseen. Jos pyytää kavereita avuksi on huolehdittava talkoolaisten ruoka- ja juomatarjoilusta. Lisäksi on lopun ikänsä "velkaa" heille muuttoavusta, vaikka olisi miten yrittänyt palkita. Totta kai pitää vastavuoroisesti mennä auttamaan heitä heidän muutoissaan. Voi myös käydä niin, että kavereille tulee "viime hetken este" ja oletkin yksin muuttokuormasi kanssa. Laske plussat ja miinukset ja todelliset kulut molemmista vaihtoehdoista. Itse olen päätynyt siihen ratkaisuun, että vaivattominta ja lopulta myös halvempaa on käyttää muuttofirmaa.

Vierailija
7/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden kuljetuksessa ja kantamisessa kyllä. Pakkasimme itse tavarat muuttolaatikoihin ja jätesäkkeihin, purimme kirjahyllyt yms. ja niputimme ne. Itse muutto sujuikin hyvin nopeasti, ja lasku jäi selvästi alle muuttofirman arvion, koska työtunneistahan siinä laskutettava kertyy. Hyvä pakkaaminen on siis silkkaa säästöä. Olimme itse kantoapuna, ja pari kaveriakin ilmestyi ihan pyytämättä paikalle. Muuttomiesten homma tosin kävi niin rivakasti, että saatoimme olla enemmän tiellä kuin apuna :)

Vierailija
8/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarvetta koska duunipaikaltani sain kaluston lainaan ja luonnollisesti mulla oli kortti ajaa kuorma-autolla. Kantamassa porukat isoimpien kalusteiden takia. Jos kalustoa+kantajia ei olis ollut, olisin ostanut muuttopalvelun. Yksin & henkilöautolla ei olisi onnistunut.

Vierailija
9/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina. Soittelen halvimman tarjouksen, eroja on useita satoja. Säästän sen verran ja sit muutto hoituu max. kahdessa tunnissa. Katson joskus kun naapurit muuttaa peräkärryjensä kanssa koko päivän, joskus useitakin. Muuttofirman kanssa pääsee niin paljon helpommalla ja nopeammin että otan sen aina.

Vierailija
10/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin muuttofirma. Rivakasti kävi homma kolmelta mieheltä,pakkasimme valmiiksi ja osan veimme

omalla autolla ja peräkärryllä. Parempi näin kuin vaivata tuttuja talkoisiin.

11/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. En viitsi olla se kusipää kaveri joka ruinaa muilta apua eikä sitä oikeen kehtaa kieltäytyäkkään. Ja kuten yllä mainittiin; aina voi tulla "yllättävää" menoa muuttoavuksi lupautuneille. Mitäs sitten kun olet kaksin puolisosi kanssa tyhjäämässä koko kämppää?

Viimeksi muutettaessa vuokrasin laatikot muuttofirmalta, ei muutakun tavarat laatikkoon ja miehet oli ovella sovittuna ajankohtana kantamassa tavarat uuteen asuntoon.

Ja vaikka kaksion muutto maksaa 300-400e niin en koe sitä suurena summana verrattuna siihen ettei ainakaan tarvi väkisin yrittää saada ketään apuun.

Vierailija
12/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt, muuttanut olen 7 kertaa synnyinkodista lähdettyäni. Viimeisimmässä muutossamme teini-ikäiset jo osallistui ja mm.kantoivat toisen sohvista viidenteen kerrokseen.

Pakun vuorokauden vuokra oli 130 euroa ja aamulla aloitettiin klo 8 ja iltakymmeneltä oli isoimmat viety. Pientä sälää ajoin farmarilla miehen perässä. Siis tyyliin imuri, taulut, telkka jne. Huonekalujen väliin lyötiin vaatesäkkejä.

Ehkä sitten jos vielä muutan ja olen jo raihnainen.

Vierailija
13/13 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmaa meillä käytetty 2 kertaa. Iso huusholli 5h ym. Laatikot tuotiin jo aiemmin ja itse pakattiin. Rikkimenevää lasitavaraa ja erikoislamppuja vietiin autolla itse etukäteen Ei ois kannattanut. Ammatti miehet olivat tosi hyviä ja ripeitä. Kaikki kantoivat oikeaan paikkaa heti. Olin laittanut maalarin teipillä huonekaluihin kerroksen ja huoneet numeroitu selkeästi. Samaa firmaa olen suositellut sitten muillekin. Ei ollut se kallein. Olen ollut sukulaisten muuttoapuna, jossa kaverit on pettäneet, eikä ole mitään pakattu. Karmeeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan