Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hiiva parantua itsestään vai jääkö se taustalle muhimaan?

Vierailija
10.07.2017 |

Mulla oli hiivatulehdus, johon otin kolmen päivän kuurin Canesten-emätinpuikkoja. Eivät auttaneet, oireet jatkuivat. Parin päivän kuluttua alkoivat menkat, ja nyt olen ollut kolme päivää ilman hiivaoireita. Mikäli oireet palaavat menkkojen jälkeen, menen toki lääkäriin, mutta jos oireita ei enää ilmaannu, niin voinko luottaa siihen että hiiva on parantunut? Voinko harrastaa seksiä ilman pelkoa että tauti tarttuu mieheen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menenkö lääkäriin vai en? Olisin erittäin kiitollinen vastauksista

Vierailija
2/7 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole elämäni aikana ottanut mitään lääkkeitä hiivaan ja aina on parissa päivässä hävinnyt. Eikä ole kukaan muukaan tuntemani lähipiiristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä, onko kyseessä vain joku irrallinen hiivatulehdus vai onko elimistössä hiiva vallalla muuallakin:

http://nutrimia.fi/terveystesti/26

Vierailija
4/7 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua itse ja monesti on hoidettavissa ruokavaliolla eli sokerit ja viljat pois. Ja voihan tuon hiiva lääkkeen vaikutus näkyä viiveellä.

Vierailija
5/7 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa elää meidän kaikkien iholla ja sukuelinten limakalvoilla osana normaaliflooraa. Jos normaaliflooran bakteerien ja hiivojen tasapaino jotenkin järkkyy esim antibioottikuurin aikana tai vaikka kuukautiskierron hormonivaihteluiden myötä, hiivakasvu saattaa runsastua ja voi tulla oireita. Monesti tilanne voi normalisoitua itsekseen. Jos ei helpota, kannattaa ottaa suun kautta flukonatsolia kerta-annos. On paljon tehokkaampi kuin puikot. Joskus oireita voi myös aiheuttaa bakteeritulehdus. Paikallisina nekin monesti parantuvat ilman hoitoa tai apteekin maitohappopuikoilla. Hiivassa oireina on kova kutina, punoitus ja kokkareinen, vaalea vuoto. Bakteeritulehduksessa vuoto on vihertävää tai harmaata ja monesti oireena voi olla lievä alavatsakipu ja kirvely. Valkovuodon koostumus ja väri vaihtelee kovasti myös esim kierron mukaan. Aina ei ole kyse infektiosta.

Jos hiivaoireilu uusii, suosittelen kokeilemaan tuota kapselia. Ei lääkärillä ole sen parempaa hoitoa tarjota. Jos epäilet bakteeria, kokeile maitohappobakteereja paikallisesti emättimeen. Jos sukupuolitauti on mahdollinen, kannattaa käydä testeissä.

Vierailija
6/7 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun en itse huomaa mitään oireita, mutta seksin jälkeen mies huomaa? Tämä pitkällä aikavälillä ja yhden kuurin jälkeen.

Vierailija
7/7 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireita ei ole, ei tarvits mennä lääkäriin.

Hiivaa on elimistössä aina, ja kuuluu olla. Tulehdus siitä tulee vain, jos elimistön tasapaino (jossa hiivat, bakterit ja happamuus pitävät toisensa kurissa) jostain syystä häiriintyy. Emättimen tasapainon osalta kuukautiset on yksi tasapainoa luova tekijä, koska veren puolustussolut toimivat tehokkaasti. On siis aika luonnollista, että se usein tasapainottaa hiivan.

Kokonaan tonen juttu on sitten tietysti se, jos kyseessä ei oikeasti olekaan hiiva, vaikka luulet niin, vaan vaikka joku tippuri tai klamydia tms. Mutta tietänet itse, voiko niin olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan