Paljonko teidän sähkölaskunne on 3 kk:ssa?
Kaksio, yksi asukas, ei saunaa ja lämmitys jollain muulla kuin sähköllä. Paljonko laskunne sisältää sähkönsiirtomaksua?
Itselläni on 70 € ja n. puolet siirtomaksua. Onko tämä paljon vai vähän?
Kommentit (24)
120- 150 euroa/ 3kk. Kaukolämpö, sähköllä toimivat sauna, iv laite ja kylppärin, wc:n ja eteisen lattialämmitys
Vierailija kirjoitti:
Viitisenkymppiä (siirtoineen)
Sinkkumies
Minulla Fortum ja Caruna. Mitkä sinkkumiehellä?
ap
400 euroa. Omakotitalo. Kuukausisumma sama kesät talvet. Sähkö ja kaasu.
No onhan se paljon, meillä on sähkön kulutuslasku n. 25€ ja siirtolasku 50€/2kk, kolmio, 4hlö käyttämässä sähköä kaikkine laitteineen (astianpesu yms koneet)
51-54e/3kk, iso yksiö
en tiedä, kun ei ole tässä nyt sähkölaskua mistä katsoa
Mikä täällä vie sähköä? Kerran viikossa imuroin, uunia käytän hyvin harvoin, vajaita koneellisia kylläkin pesen pyykkikoneella, pari vehjettä on stand-by. Ei varmaan jää sitten kuin sähkösyöppö jääkaappi-pakastin, vai?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
ap
Kotimaan Energia ja Elenia.
.
.
Asun kerrostalokaksiossa. Hellaa käytän satunnaisesti ja mikroa samaten. Vedenkeitintä kerran aamulla. Saunaa ei ole, eikä lattialämmitystä. Televisita ei myöskään ole. Läppäri ja stereot ovat päällä muutaman tunnin illasta. Valojakin poltetaan ehkä liiankin säästeliäästi.
.
.
Sinkkumies
Noin 40€ siirtoineen (talvikuukaudet, kesältä en ole vielä saanut laskua, lienee vielä pienempi) . Asun kaksiossa yksin. Ei ole saunaa ja valoja käytän todella säästeliäästi.
N22
Vierailija kirjoitti:
Mikä täällä vie sähköä? Kerran viikossa imuroin, uunia käytän hyvin harvoin, vajaita koneellisia kylläkin pesen pyykkikoneella, pari vehjettä on stand-by. Ei varmaan jää sitten kuin sähkösyöppö jääkaappi-pakastin, vai?
ap
No kerro nyt ne kilowattitunnit. Ei pelkällä hintatiedolla tee mitään, kun syinä voi olla korkean kulutuksen lisäksi paska sopimus (= korkea hinta per kWh) tai kalliin sähkönsiirron alue.
Sähkölasku noin 30e/3kk, sähkönsiirto 60e/3kk, riippuen vähän kuukausista, olenko ollut kotona vai reissussa. 51m2, oma sauna vähintään kerran viikossa pari tuntia päällä, uunissa ruokaa vähintään kerran viikossa, 65" televisio päällä noin 12h päivässä, astianpesukone päällä 2h kerran viikossa samoin pyykkikone, imuroin niin harvoin, että valaistus vie varmaan 100 kertaa sen verran, kaukolämpö.
Aikaisemmin mulla oli sähkösopimus toistaiseksi voimassa olevana samalta toimittajalta kuin paikallinen verkko, nykyään siirto menee eri firmaan ja sähkö Lumo energiaan. Luulin tekeväni edullisen sopimuksen, mutta kun aikaisemmin maksoin 33 e/kk, eipä tämä säästö ole päätä huimannut.
N. 100e/ 3 kk. Sisältää siirron.
Kerrostalokolmio, kaukolämpö. 4 henkilöä. Tiskari, pesukone, kuivuri, imuri käytössä päivittäin. Mutta kaikki kodinkoneet uusia ja energiapihejä. Telkkari päällä usein aamusta iltaan + läppäreitä, puhelimia ja koneita lataillaan päivittäin. Valot pyrin sammuttamaan jos huoneessa ei oleilla.
Koneellinen ilmanvaihto ja kylppäristä lattialämmitys löytyy myös. Ne pidetään aina päällä.
Pienellä kulutuksella ison (joskus isoimman) osuuden sähkön myyntiosuudesta vie kuukausittainen perusmaksu.
Mulla kaksiossa viimeisen 3 kk jaksolla sähkön myyntiosuus oli 7 euroa. Mulla ei ole esim. astianpesukonetta (pyykinpesukone on).
Kuukausimaksua ei ole.
Siirtomaksu (eri yhtiöstä) on suurempi.
95-110 eur/3 kk. Kylppärissä lattialämmitys sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
ap
Kotimaan Energia ja Elenia.
.
.
Asun kerrostalokaksiossa. Hellaa käytän satunnaisesti ja mikroa samaten. Vedenkeitintä kerran aamulla. Saunaa ei ole, eikä lattialämmitystä. Televisita ei myöskään ole. Läppäri ja stereot ovat päällä muutaman tunnin illasta. Valojakin poltetaan ehkä liiankin säästeliäästi.
.
.
Sinkkumies
Elenia on muuten huomattavasti kalliimpi kuin tuo parjattu caruna.
Olispa oma siirto carunan kautta.
Kiitos vastauksista. Olen hieman ymmälläni, koska omasta mielestäni käytän sähköä säästeliäästi aivan valoja myöten. Muutos on ainakin tehtävä pyykin pesun osalta.
ap
200 kuussa josta yli puolet siirtoa. Talvella vielä 100 eukkua lisää. Okt, sähköllä vesi ja ilp ja lattialämppäri n. 10 neliöllä+ tietty muut sähkövitkuttimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No kerro nyt ne kilowattitunnit. Ei pelkällä hintatiedolla tee mitään, kun syinä voi olla korkean kulutuksen lisäksi paska sopimus (= korkea hinta per kWh) tai kalliin sähkönsiirron alue.
Valitettavasti ei ole enää viimeisintä s-laskua jäljellä. Taidan huomenna soittaa Fortumille ja kysyä miten paska sopimus minulla onkaan :)
ap
Sata neliötä, 5 henkeä, kerrostalo ja kaukolämpö. Sähköt n. 150€/2kk eli kolmessa kuukaudessa n. 225€. Elektroniikkaa paljon.
Sinkkumies