Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies paljasti olevansa rahaton

Vierailija
10.07.2017 |

Olemme tavanneet vasta pari kertaa. Mies kertoi odottelevansa palkanmaksupäivää, sitä ennen onnistuu vain maksuton ajanviete. Minulla alkoi vähän hälytyskellot soida.

Olen tarjoutunut maksamaan treffeillä itse (eikä se ole mikään ongelma), mutta mies toi minulle 10-20 euron arvoiset lahjat kaksilla treffeillä. Ihmettelen kovasti, miksi hän on tuonut ne, jos rahatilanne on ollut heikko... käyköhän miehelle useinkin näin? Ei ainakaan maininnut mitään, että tämä heikko rahatilanne olisi poikkeusjuttu.

Itselläni on aina jonkin verran ylimääräistä jemmarahaa käyttötilin lisäksi toisella tilillä - ja käteistäkin löytyisi kotona. En tiedä, miten suhtautua tuohon raha-asiaan. Ei ehkä heti pitäisi maalailla piruja seinille... vai mitä mieltä olette?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys:

Itse olen säästeliäs ja suhteellisen tarkka rahankäytöstäni. Asun omistusasunnossa säästettyäni ensin vuosia, mies asuu vuokralla. Ehkä hänellä ei ole lainkaan säästöjä? :/ Kädestä suuhun eläminen kuulostaa oudolta, koska miehellä pitäisi olla ihan kohtuullisen hyvä palkka kuitenkin.

T. Aloittaja

Vierailija
2/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän eronnut ja sitä kautta menettänyt omaisuutta ja rahaa? Miksi toi sinulle lahjoja?

Vierailija
4/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirrän joka kuukausi rahaa toiselle tilille. En koske niihin, vaikka rahat olisivat jostain syystä ennen palkkapäivää lopussa. Eli saatan joskus elää ilman rahaa muutaman päivän, vaikka rahaa olisi "piilossa".

Mutta en usko, että tuon miehen kohdalla on syy on tämä.

Ja tosiaan, miksi lahjat?

Vierailija
5/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen kädestä suuhun eläminen kertoo siitä että mies ei joko ole taitava rahan kanssa, tai sitten puuttuu ymmärrystä tai itsekuria. Ei oo kyse siitä että paljonko tienaa. Mutta tollanenhan on yllättävän yleistä.

Vierailija
6/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän eronnut ja sitä kautta menettänyt omaisuutta ja rahaa? Miksi toi sinulle lahjoja?

En tunne miestä vielä juurikaan, mutta mistään erosta en ole kuullut... Mies on kyllä ollut sinkkuna jo pidemmän aikaa.

Mies halusi varmaankin vain tehdä lahjoilla vaikutuksen. Olin hämmästynyt lahjoista, eikä lahjojen saaminen oikeastaan tuntunut kovin mukavalta, sillä olimme vasta tavanneet ja olin tosi hämmentynyt lahja-asiasta. Ihastuin kuitenkin miehen luonteeseen.

Vierailija
7/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilaat vaarallisilla vesillä...

Vierailija
8/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jolla ei ole rahaa = sika. Jätä se sika !

Vierailija
9/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seilaat vaarallisilla vesillä...

Minua pelottaa juuri tämä. Yritän nyt varovasti udella, mikä tämä rahajuttu oikein on. Yhteiselo miehen ja ehkä jossain vaiheessa myös yhteisen lapsen kanssa kuulostaisi kamalalta ajatukselta, jos mies käy töissä muttei omaa sen verran itsekuria että olisi 36-vuotiaaksi elettyään saanut säästöjä kasaan... olisipa mukava sanoa lapselle, että iskällä on nyt rahat loppu, äiti maksaa. Alkoi vähän oikeasti ahdistavaa. Yritän nähdä tilanteen realistisesti ja pidän varani. Jos tämä ei ole miehelle poikkeustilanne ja jos hänen säästönsä ja omaisuutensa työssäkäyvänä ihmisenä ovat oikeasti 0 e, niin olemme liian erilaisia...

Vierailija
10/31 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan oikeasti kysyä. Taustalla luultavasti muutakin. Säästämistaitojen ja elämäntaitojen puutteen taustalta löytyy valitettavan usein perhetaustan ongelmia, kun noiden taitojen puutehan kielii puutteellisesta kasvatustyöstä. Sinänsä ei siis kannata leimata, mies voi hyvinkin olla kelpo tyyppi, eikä mahdolliset perhetaustan ongelmat välttämättä ole mikään iso ongelma jos ne on jo käsitelty alta pois. Mutta jos ne yhä heijastuvat esim. juuri elämänhallintaan eikä mies ole itse kyennyt opiskelemaan puuttuvia taitoja vanhempana, se voi tarkoittaa sitä että joudut itse kasvattajan rooliin. Kannattaa siis miettiä tarkkaan, kun sinulla selviää mistä on kyse. Tuli muuten mieleen, että lahjojen tuominenkin voi olla sosiaalisen tilannetajun puutetta ja liittyä myös perhetaustaan; ehkä mies ajattelee priorisoivansa sinut lahjoillaan ja siten voittavansa sinut itselleen rahanpuutteesta huolimatta.

Vierailija
11/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi, että miehellä oli mennyt juuri suuri summa erääseen kalliiseen, pakolliseen hankintaan. Raha-asioita olisi ehkä voinut vähän ennakoida pienellä etukäteen säästämisellä, kun se lasku ei kuitenkaan tullut kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta voihan noin joskus käydä. Jään seurailemaan, onko mies rahaton kuukausittain tai säännöllisesti. Toivotaan, että tämä olisi enemmän poikkeustilanne. Ja voihan olla, että miehellä kuitenkin on jotain säästössäkin, muttei halunnut kajota säästötiliinsä vaan päätti kuluttaa nyt hetken aikaa niukemmin seuraavaan palkanmaksupäivään asti.

Vierailija
12/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole kuitenkin ihan järkevää, että jos ei ole rahaa, niin elää sen mukaisesti? Joku toinen voisi vinguttaa visaa siitä huolimatta ja olla kertomatta, ettei oikeastaan olisi rahaa...

Vierailija
13/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasitte muutaman kerran ja mietit jo yhteisiä lapsia? Toivottavasti mies tajuaa juosta ja lujaa.

Vierailija
14/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo nyt ole kuitenkin ihan järkevää, että jos ei ole rahaa, niin elää sen mukaisesti? Joku toinen voisi vinguttaa visaa siitä huolimatta ja olla kertomatta, ettei oikeastaan olisi rahaa...

Olet oikeassa, ja mietin itsekin samansuuntaista :)

T. Ap

Vierailija
15/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on munaton ja se vasta onkin kova juttu.

Vierailija
16/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämiehen kimpussa taas. Kyllä te vaivapalstan aina miehenne löydät haha

Vierailija
17/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasitte muutaman kerran ja mietit jo yhteisiä lapsia? Toivottavasti mies tajuaa juosta ja lujaa.

En todellakaan mieti siten kuin ehkä kuvittelit. :D Haluan lapsia muutaman vuoden päästä, joten nyt pohdiskelen vain tapailun jatkumista (ilman muuta pohdin tapaillessa, olisiko tästä vakavaksi parisuhteeksi johon myöhemmin haluan tai onko miehestä joskus isäksi - kuka ei mieti sitä??).

Vierailija
18/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siirrän joka kuukausi rahaa toiselle tilille. En koske niihin, vaikka rahat olisivat jostain syystä ennen palkkapäivää lopussa. Eli saatan joskus elää ilman rahaa muutaman päivän, vaikka rahaa olisi "piilossa".

Mutta en usko, että tuon miehen kohdalla on syy on tämä.

Ja tosiaan, miksi lahjat?

Mulla tuo toistuu joka kuukausi. Mitä pienemmällä summalla olen pärjännyt edellisen kuukauden, sitä suuremman summan laitan seuraavasta palkasta säästöön. Olen joskus ollut hyvin pienituloinen ja elänyt nuukasti. Vuosien varrella tulotaso nousi ja siten myös elintasokin. Olen kyllä säästänyt aina, mutta jätin aiemmin kulutukseen aivan älyttömän summan rahaa. Viimeiset pari vuotta olen ihan vaan huvikseni kokeillut, vieläkö voisin jostain nipistää ilman, että alkaa tuntua ikävältä. Muutama päivä ilman käyttörahaa ennen palkkapäivää ei kuitenkaan ahdista kuten aikoinaan pienituloisena, koska hätätilassa on aina säästötili, jossa on rahaa ihan kivasti. Silti en koske säästöihini ellei ole aivan pakko.

Vierailija
19/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan mukava mies. Omalla kohdallani ei ollut sellainen.  Oli rahaton, ei halunnut töihin, kiukutteli minulle rahapulaa. Lainasin pari kertaa pienen summan. Rahat menivät suureksi osaksi tupakkaan ja viinaan. Lopetin suhteen ja rahojani en saa koskaan takaisin. Sain myöhemmin selville, että mies oli loisinut useamman naisen luona ja joku oli ottanut muutaman tonnin velankin tämän miehen takia. 

Valitettavasti on melkoinen kuuluisuus netissäkin ;(

Vierailija
20/31 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis palkanmaksupäivä vai sossunrahapäivä? Erikoista ettei tuon ikäisellä yksineläjällä ja työssä käyvällä (?) ole mitään puskurirahastoa tai edes luottokorttia.

Itse nuorena sinkkuna reissasin ulkomailla tuon tuosta (enkä edes velaksi) vaikka oli pieni palkka.