ranta jossa ei käy lapsia?
Hei kaikki! lomat alkoi ja ilmakin on loistava. Nyt olisi kerrankin aikaa viettää rannalla mutta ikäväkseni olen huomannut ettei aikuiselle sopivaa paikkaa meinaa löytää ainakaan stadista. Olisi kiva lukea omassa rauhassa stadissa rannalla ilman että viereen leiriytyy joku tenavaporukka huutamaan ja juoksemaan.
Onko lapsivapaata rantaa stadissa?
Kommentit (17)
Mahdollisimman kivikkoinen ranta ja mielellään äkki syvää, eikä laituria josta voisi hyppiä, jossa lapset ei viihdy tai sitten joku yksityinen ranta johon saatte luvan mennä.
Miehellekin on mukavaa, jos viet rannalle, jossa tulee nopeasti äkkisyvää. Siinä oppii nopeasti uimaan, jos on oppiakseen 😀
Vierailija kirjoitti:
Nudisti ranta.
Saako niissä olla rauhassa, eikö niissä käy ketään?
Vierailija kirjoitti:
Tungenpa tähän samaan ketjuun. Minäkin haluaisin löytää rannan, jossa olisi mahdollisimman rauhallinen tunnelma. Miehelläni on lapsuusajoiltaan trauma, jonka vuoksi hän ei osaa uida eikä uskalla oikein opetellakaan. Nyt olemme puhuneet että minä voisin opettaa häntä. Ympäristön pitäisi kuitenkin olla sellainen, jossa voi luottaa siihen ettei joku tule ihan viereen roiskimaan ja hosumaan jne.
Tietäisikö kukaan sopivaa paikkaa?
Mm. Helsingin uimareilla on aikuisille uimakouluja - muitakin tarjoajia löytyy. Eli laita mies tuollaiseen kouluun - eiköhän opi tehokkaamin kuin omaa private - rantaa etsimällä.
Kannattaa hankkia mökki ja oma ranta, joka rauhaa haluaa.
Pihlajasaaren nudistirannassa saa olla rauhassa lapsilta. Sen on tosin vallanneet homomiehet jotka harrastavat täysin avoimesti seksiä. Lapset sinne tuskin haluavat mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miehellekin on mukavaa, jos viet rannalle, jossa tulee nopeasti äkkisyvää. Siinä oppii nopeasti uimaan, jos on oppiakseen 😀
Aikuinen toivottavasti osaa lasta paremmin varoa jos äkkisyvä alkaa muutaman metrin päästä rannasta vaikka ei osaisikaan uida. Uimaan siinä muutaman metrin matkalla sen sijaan kyllä mahdollisuus oppia. Lapsiperheet ei sen sijaan viihdy rannalla jossa joutuu vahtimaan koko ajan että uimataidoton lapsi ei mene äkkisyvän rajan yli ainakaan jos ranta ei ole hiekkaranta. Uimataitoinen lapsi taas ei kovin helposti viihdy rannalla jos siellä ei pääse hyppimään veteen esim. laiturilta.
Jos löydät sopivan rannan niin katso ainakin ettei lähistöllä ole vihaisia sonneja. :o
Vuosaaressa villa vuosannan vieressä on pieni ja rauhallinen ranta, siihen ei kans tuule.
Siellä on joskus harvoin lapsia, mutta vakkarikävijät inhoaa niitä, eikä ne tule yleensä takaisin.
Sinne mennään suoraan villa vuosannan vierestä, ylös polkua, pieni kävely metsän läpi ja se ranta on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tungenpa tähän samaan ketjuun. Minäkin haluaisin löytää rannan, jossa olisi mahdollisimman rauhallinen tunnelma. Miehelläni on lapsuusajoiltaan trauma, jonka vuoksi hän ei osaa uida eikä uskalla oikein opetellakaan. Nyt olemme puhuneet että minä voisin opettaa häntä. Ympäristön pitäisi kuitenkin olla sellainen, jossa voi luottaa siihen ettei joku tule ihan viereen roiskimaan ja hosumaan jne.
Mm. Helsingin uimareilla on aikuisille uimakouluja - muitakin tarjoajia löytyy. Eli laita mies tuollaiseen kouluun - eiköhän opi tehokkaamin kuin omaa private - rantaa etsimällä.
Sä et tainnut ihan ymmärtää, mitä kerroin. Ei noissa normaaleissa uimakouluissa traumatapauksia opeteta.
Mies uskaltaa minun seurassani mennä veteen ja sietää siellä olemista joskus vain hetken. Minun on oltava opettelun aikana mukana koko ajan ja se on tehtävä täysin hänen ehdoillaan, ei minkään yleisen uimaopetuksen sanelemassa rytmissä.
Veisin hänet vanhempieni mökille, mutta se on tosi kaukana ja meren rannalla, eli vesi on siellä kylmää.
t. 1
Vierailija kirjoitti:
Pihlajasaaren nudistirannassa saa olla rauhassa lapsilta. Sen on tosin vallanneet homomiehet jotka harrastavat täysin avoimesti seksiä. Lapset sinne tuskin haluavat mennä.
Oletko sä ihan tosissasi? Siis keskellä kirkasta päivää miehet harrastavat keskenään seksiä rannalla kaikkien nähden? Miksi mun on vaikeaa uskoa tätä?
Yyterin nakurannalla sama homma.
https://ilotyttopaljastaa.metropoli.net/blogit/ilotytto/ilotytto-paljas…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä ihan tosissasi? Siis keskellä kirkasta päivää miehet harrastavat keskenään seksiä rannalla kaikkien nähden? Miksi mun on vaikeaa uskoa tätä?
Useimmilla rannoilla on erikseen lasten alue.
Espoo Kaitalampi. Vihdintietä noin vajaa 30km Hgin keskustasta. Ehdoton helmi.
Tai sitten tosta eteenpäin joitain kilometrejä niin pääsee Espoon Saarijärvelle, joka sopii opetteluun hyvin, mutta siellä saattaa olla lapsia.
Minkälainen mies ei osaa uida? Ettei vaan olisi tuontitavaraa?