Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöpäkö? Imusolmukkeet turvoksissa.

Vierailija
10.07.2017 |

Oliskohan täällä alan ihmisiä jotka osaisi auttaa. Minusta tuntuu että kehossani kaikki ei ole kunnossa, ja olen alkanut miettiä imusolmukesyöpää. Kävin lääkärillä ja hän tunnusteli kehoni imusolmukkeet. Kaulalla ne olivat hieman suurentuneet. Tehtiin laaja verenkuva, kaikki oli muuten ok mutta easinofiilit koholla. Liittyykö syöpään? Allergioita minulla ei ole nyt. Tänään huomasin suihkussa, että oikeaan nivuseeni on ihan viikon sisällä ilmestynyt kaksi, ehkä n. Parin sentin kokoista muljuavaa pattia jotka todennäköisesti ovat turvonneita imusolmukkeita. En enää kestä tätä epätietoisuutta ja ensi viikolla on taas uusi lääkäri aika. Tämä viikon odottelukin tuntuu ikuisuudelta. Mikä minua oikein vaivaa? Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja todettu imusolmukesyöväksi tai leukemiaksi? Niin, ja siis koko kevään ajan, huhtikuussa kesäkuuhun kärsin joka aamu aamukuumeilusta, 37-38 astetta joka aina laski iltaa kohden. Nyt kuumetta ei ole näkynyt,mutta ilkusolmukkeet mollottavat isona sitäkin enemmän ympäri kehoa. Mikä minulla voi olla? Miksi imusolmukkeita turposi kaksi yhdeltä nivuselta, eikä toiselta nivuselta ollenkaan? Olen ihan epätoivon partaalla. 😥

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku virus (tai bakteeritulehdus, mutta olisi tulehdusarvot koholla) voi myös vaikuttaa niiden turpoamiseen. Kuumeilukin voisi viitata niihin. Eosinofiilithän on yleensä koholla allergioissa tai loisten(esim toksoplasmoosi) aiheuttamissa tiloissa tai autoimmuunisairauksissa(esim. reuma voi nostaa).

Vierailija
2/12 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeet turpoaa herkästi minkä tahansa virustaudin, esim ihan flunssankin yhteydessä tai jälkioireena. Äläpä huolestu siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tällä hetkellä yhtään flunssaa, ei viruksia eikä allergioita. Onkohan peli nyt totaalisesti menetetty - viittaako syöpään? :( ei kai ne huvikseen turpoa.

Vierailija
4/12 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( up

Vierailija
5/12 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti rasittaa ihmiset, jotka tämänkaltaisissa pikkuvaivoissa alkavat heti hysteerisinä panikoida, että onkohan tämä ja tämä oire nyt syöpää. No ei ole.

Vierailija
6/12 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV

Vierailija
7/12 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu, olet käynyt lääkärissä, jos syövästä olisi merkkejä olisi lääkäri kiinnittänyt niihin sinut ja verenkuvasi ja imusolmukkeesi nähneenä ja tunteneena ammattilaisena huomiota. Ymmärrän kyllä tyhmät pelot, itse olen palanut käsivarsista joka kesä ainakin kerran, ja olin jo varma saaneeni melanoman kun olkapäähän ilmestyi aika epätasainen luomi. Asia otettiin vakavasti, vaikkei ollut todennäköisesti vaarallista eikä oikeasti ollutkaan.

Omat imusolmukkeeni olivat turvoksissa jatkuvasti kun asuin hometalossa, kun asunto korjattiin lähti oireet

Vierailija
8/12 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeet voi olla suurentuneet ilman syytäkin.

Vierailija
9/12 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista ja mieltä rauhoittavista kommenteista. Silti ihmetyttää kyllä ja pelkoni on suuri. Joku ylempänä mainitsi HIV:n, ei ole se, minulta on se testattu.

Olisiko vielä jotain jolla olisi samanlaisia oireita? Haluan vertaistukea.

Vierailija
10/12 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut suurentunut imusolmuke oikeassa kainalossa jo 48 vuotta.

Vierailija
11/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeet voivat turvota ilman syytäkin ja kestää kauan turvoksissa.

Vierailija
12/12 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös pitkään kuumeilua ja sairastelua. Juuri tuollainen virustauti, joa piti pitkään kuumeilua yllä, ei ollut "oikeaa" flunssaa mutta ei meinannut mennä ohi. Sen jälkeen imusolmukkeet turposivat ja ovat nyt olleet turvoksissa melkein vuoden. Mistään syövästä ei todellakaan ole kyse.