Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaisi kunnollisen kesäloman

Vierailija
10.07.2017 |

Sellaisen kuulemma kuin muillakin eli että isä olisi myös lomalla. Tähän meillä ei ole ikinä mahdollisuutta. Mitäs nyt?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei ole.

Mies ilmeisesti yrittäjä?

Miten olis joku pienempi isä-poika - juttu, vaikka viikonloppuretki tms.

Vierailija
2/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei ole.

Joo, on yrittäjä. Kesät aina tosi kiireisiä. Perheen kanssa yritetään kaikenlaista aina viikonloppuisin tehdä, tosin joskus hän on lauantaisinkin töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei ole.

Eihän AP.edes sanonut pojaksi?

Vierailija
4/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa hänelle, että monilla muilla taas ei ole mahdollisuutta yhteiseen lomaan silloin, kun te lomailette. Kun kiireisin aika on ohi.

Vierailija
5/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsi on poika. Ei hänen joka kerta tarvitse sitä sanoa erikseen.

Vierailija
6/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa hänelle, että monilla muilla taas ei ole mahdollisuutta yhteiseen lomaan silloin, kun te lomailette. Kun kiireisin aika on ohi.

No en ole varma lomaillaanko tänä vuonna ollenkaan, Sen verran kiire nyt on. Voi olla että muutaman päivän loman kerkiää pitämään tai sitten ei.

Vierailija
7/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai te oottekin tuttuja. Sori. Mä en oo koskaan tavannut.

Vierailija
8/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole varma lomaillaanko tänä vuonna ollenkaan, Sen verran kiire nyt on. Voi olla että muutaman päivän loman kerkiää pitämään tai sitten ei.

No sitten kerrottu sen, ja että tämä nyt on teidän elämämme ja valintamme ja ehkä joskus vielä saatte yrityksen pyörimään niin, että pystytte viettämään lomaa.

Vierailija
9/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap töissä vai ruikuttaako vain kotona?

Vierailija
10/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloittaja on valitettavasti ehtinyt tulla tutuksi kaikille :(

Eilen ongelmana oli, ettei voi viettää kahdenkeskeistä aikaa miehensä kanssa, koska poikaa ei saa ikinä hoitoon.

Vierailija
11/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsi kaivata sitä, että isän kanssa olisi joskus aikaa, jolloin ollaan vain? Voisiko lapselta kysyä, mitä hän tarkemmin tarkoittaa, kun sanoo, että olisi kiva, jos isäkin olisi lomalla?

Ja muistathan huolehtia myös itsestäsi? Tälläisissä perheissä äiti pyörittää perhearkea usein melko paljon yksin, mikä joskus voi johtaa äidin väsymiseen.

Tiina

p.s. meillä mies tekee paljon töitä ympäri vuoden, mutta erityisesti kesäisin, kun kesä sattuu olemaan ruuhka-aikaa tuolla alalla. Luulen, että lapsemme ovat olleet tyytyväisiä, kun isä joskus lyhyissäkin pätkissä viettää aikaa heidän kanssaan. Parin tunnin onkireissu on ollut pojalle kova juttu.

Meillä vallitseva tilanne häiritsee eniten itseäni. Koska vastuu arjesta on itselläni. Minulle tulee helposti marttyyri-olo. Meillä on kuitenlkin helpottamaan päin, kun lapset eivät ole enää pieniä. Nuorinkin on ollut jo pitkään omatoiminen jne., aikuista ja hänen läsnäoloaan ei tarvita enää ihan kaikkeen.

Vierailija
12/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole tuttuja emmekä koskaan tavanneet. Mutta olen lukenut tätä palstaa pitkään. Ap tekee saman aloituksen monta kertaa joka kesä (tänäkin kesänä tämä asia on käyty läpi jo useamman kerran). Hänen aloituksistaan on selvinnyt, että lapsi on poika. Eikä tälle isän lomattomuudelle ole ollut ratkaisua näkyvissä.

Vierailija
13/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kerrottu sen, ja että tämä nyt on teidän elämämme ja valintamme ja ehkä joskus vielä saatte yrityksen pyörimään niin, että pystytte viettämään lomaa.

Ap:n oman kertoman mukaan asia on kerrottu pojalle "miljoona kertaa", mutta tämä ei sitä tajua. Tämä on valitettavasti ongelma, jolle ei ole ratkaisua.

Vierailija
14/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n oman kertoman mukaan asia on kerrottu pojalle "miljoona kertaa", mutta tämä ei sitä tajua. Tämä on valitettavasti ongelma, jolle ei ole ratkaisua.

Kyllä hän sen tajuaa mutta tietenkin haluiaisi että isälläkin olisi lomaa. Tänä vuonna olisikin ollut lomaa jos kaikki olisi mennyt niin kuin oli suunniteltu.

Vierailija
15/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies yksinyrittäjä? Tai matkailualalla?

Minäkin olen yrittäjäperheestä. Kun olin pieni, isä ei juuri ehtinyt pitää lomaa. Mutta viikonloppuisin käytiin suvun mökillä ja viikolla töiden jälkeen esim uimassa yhdessä. Äiti järjesti päivisin mukavaa kesäohjelmaa, tehtiin bussilla retkiä naapurikaupunkien uimarannoille yms.

Sitten myöhemmin isä piti kyllä vähintään 2 viikon loman joka kesä. Usein silloin lähdettiin matkalle. Ja kun pystyttiin hankkimaan kaksi autoa, hän kävi mökiltä töissä.

Kerro pojalle, että ehkä myöhemmin isänsä pystyy lomailemaan. Ja mies voisi yrittää edes yhden pitkän viikonlopun järjestää perheen yhteistä aikaa. Ellei sitten ole joku matkailualan yrittäjä, silloin voi olla vaikeaa.

Vierailija
16/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isällä ei ole koskaan kesällä lomaa, joten lapsilla ei ole mitään käsitystä siitä, että kunnollisella kesälomalla myös isä on lomalla. Ihan kelpoisia teinejä niistä on silti kasvanut. Eikä joku puuhamaareissu edellytä isältä viikon lomaa, yksi päivä riittää.

Vierailija
17/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi isä mennyt julkiselle "töihin" niin olisi piiiittkääää kesäloma ja yhteistä aikaa.

Vierailija
18/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole tuttuja emmekä koskaan tavanneet. Mutta olen lukenut tätä palstaa pitkään. Ap tekee saman aloituksen monta kertaa joka kesä (tänäkin kesänä tämä asia on käyty läpi jo useamman kerran). Hänen aloituksistaan on selvinnyt, että lapsi on poika. Eikä tälle isän lomattomuudelle ole ollut ratkaisua näkyvissä.

Okei. Mä en muistanut, että aiemminkin se on aina ollut poika. Muistan kyllä näitä ei lomaa ketjuja ja mitään ratkaisuja niihin ei oo ikinä ollut.

Itse oon yrittäjäperheen lapsi ja pienyrittäjäperheestä. Pari eka vuotta meni kyllä niin ettei lomia ollut. Sitten vähän helpotti, oli mahdollista pitää lyhyt loma, tosin puhelimeen vastasi aina lomallakin.Ja sitä oppi sitten nauttimaan pienistä hetkistä, vaikka kaupassa kahdestaan käymisestä jolloin höpistiin ilman häiriötekijöitä. Ja läheiset välit ovat nyt aikuisenakin

Vierailija
19/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies yksinyrittäjä? Tai matkailualalla?

Minäkin olen yrittäjäperheestä. Kun olin pieni, isä ei juuri ehtinyt pitää lomaa. Mutta viikonloppuisin käytiin suvun mökillä ja viikolla töiden jälkeen esim uimassa yhdessä. Äiti järjesti päivisin mukavaa kesäohjelmaa, tehtiin bussilla retkiä naapurikaupunkien uimarannoille yms.

Sitten myöhemmin isä piti kyllä vähintään 2 viikon loman joka kesä. Usein silloin lähdettiin matkalle. Ja kun pystyttiin hankkimaan kaksi autoa, hän kävi mökiltä töissä.

Kerro pojalle, että ehkä myöhemmin isänsä pystyy lomailemaan. Ja mies voisi yrittää edes yhden pitkän viikonlopun järjestää perheen yhteistä aikaa. Ellei sitten ole joku matkailualan yrittäjä, silloin voi olla vaikeaa.

En jaksa usko pitempään kesälomaan mutta toki johonkin pidennettyyn viikonloppuun tai parin päivän lomaan saattaa olla mahdollisuus.

Vierailija
20/22 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Joillekin raha on tärkeämpi kuin läheiset ja oma perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän