Tytölle nimeksi Evanna
Kommentit (33)
Muuttuiko Elovena Evannaksi?
Kumpaakaan nimeä en antaisi lapselleni.
Oletko sama joka kyseli mielipiteitä Elorasta? Eikö napannut?
Evanna = avanne.
Sori, mahdollisen Eloran äiti, olitkin jo ilmoittautunut! :)
23
Samantyyppinen nimi kuin Rianna (Ria+ Anna). Rianna vaan ei kelvannut mammoille, koska sen nimen oli antanut lapselleen vääränlainen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta, minä olen myös suunnitellut antavani lapselleni nimeksi Evanna. Lapsi syntyy parin kuukauden päästä. Ajattelin, että tämä nimi ei nousisi missään esille, koska en ole törmännyt siihen missään nimilistoilla, ja väestörekisterikeskuksen mukaankin niitä on Suomessa niinkin vähän kuin 17 muistaakseni. Törmäsin nimeen Darren Shanin nuortenkirjasarjassa, jossa on Evanna-niminen sivuhenkilö.
Mutta nyt täytyy miettiä uudelleen tämän nimen antamista :/ En halua antaa sellaista nimeä, joka lähtee leviämään ja yleistymään. Haluan antaa sellaisen, joka pysyykin harvinaisena.
Koskaan ei tiedä, mikä nimi lähtee yleistymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta, minä olen myös suunnitellut antavani lapselleni nimeksi Evanna. Lapsi syntyy parin kuukauden päästä. Ajattelin, että tämä nimi ei nousisi missään esille, koska en ole törmännyt siihen missään nimilistoilla, ja väestörekisterikeskuksen mukaankin niitä on Suomessa niinkin vähän kuin 17 muistaakseni. Törmäsin nimeen Darren Shanin nuortenkirjasarjassa, jossa on Evanna-niminen sivuhenkilö.
Mutta nyt täytyy miettiä uudelleen tämän nimen antamista :/ En halua antaa sellaista nimeä, joka lähtee leviämään ja yleistymään. Haluan antaa sellaisen, joka pysyykin harvinaisena.
Miten ajattelit varmistaa, ettei nimi lähde leviämään? Kieltää kaikilta muilta ko. nimen antamisen?
Ap:lle, Evanna on todella kaunis nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit varmistaa, ettei nimi lähde leviämään? Kieltää kaikilta muilta ko. nimen antamisen?
Ap:lle, Evanna on todella kaunis nimi.
Siten, että annan sellaisen nimen, jota todellakaan ei ole kenelläkään muulla ja joka ei tule missään nimilistoilla tai muuallakaan vastaan. Tämä Evannahan tuli minulle vastaan kirjassa, mikä laittoikin vähän miettimän, että voisiko se yleistyä. Aivan konkreettiseksi esimerkiksi otan vaikka tuon paljon kysellyn Eloran: jos vaikka laittaisin samankaltaisen nimen Elore lapselleni, voisin olla aika varma, että se ei ylesty, koska sitä ei ole vielä yhdelläkään ihmisellä Suomessa. Pitää osata käyttää vähän mielikuvitusta. Tiedän, että moni ei ole tässä kanssani samaa mieltä, mutta minulle nimessä ei ole persoonaa ja persoonallisuutta, jos tunnen useamman samannimisen.
Rosita-nimestä tulee mieleen rusina.
T. Tulevan Eloran äiti
Joku 3€ hiusväri tulee mieleen Evannasta ja tuo Elora on joku ehkäisypilleri varmaan.