Terveisiä kesämökkihelvetistä. Kenen idea tämä oli?!
Terveisiä kesämökkihelvetistä. Kenen idea tämä oli?!
klo 21:04 | 9.7.2017
Mökin vuokraaminen neljäksi päiväksi tuntui hyvältä idealta, grillattaisiin ja saunottaisiin sekä vietettäisiin aikaa oman perheen kanssa!
Totuus: 8v kiljuu kiukuissaan kun kännykkään ei löydy kenttää ja on tylsää, " ei täällä oo mitään joku vammanen trampoliini vaan!", 6v juoksee paarmoja karkuun ja 1v valvoo yöt sekaisin uudesta paikasta, eikä suostu matkasänkyyn vaan pyrkii väliimme ja siinäkin riekkuu puoleen yöhön. Rentouttava kiva mökkiloma perheen kesken.. voi vittu.
Sivut
Eiks oo kiva! Ja sehän se vielä varmaan mieltä lämmittää, että sä olet maksanut ihan oikeeta rahaa tosta "lystistä".
Hah hah hah!!! Ja kaiken lisäksi äiti vaan vänisee...
Olisitte varanneet pelejä mukaan. Tikkataulu, mölkky, lautapelejä yms muuta kivaa koko perheelle. Sulaa hulluutta ajatella vain rentoutuvansa tuo ikäisten lasten kanssa mökillä ilman mitään virikkeitä.
Itse en ehkä 1-vuotiaan kanssa edes lähtisi mökille, liian raskas ajatuskin.
Eikö 8-vuotias voisi vaikka uida, kalastaa?
6-vuotiaalle tramppa varmaan ihan jees?
Itse koittaisin vaan kestää ja korkkaisin kylmän oluen. Kyllä se siitä!
Welcome to the Jungle. It gets worse here everyday...
Meillä taas mökki on umpihomeessa ja purettu sisältä kaikki pois,ihme jos tänä kesänä saadaan vielä katto ja sauna valmiiksi että pääsee edes kerran saunomaan.
Onneksi ei ole teidän oma. Sitten vasta harmittais, jos oisitte ottanut kymppitonnien mökkilainan ja ostaneet ympärivuotisen työleirin, jonne raahaisitte vastentahtoisia lapsia teini-ikään asti. :)
Meillä on mukana Afrikan Tähti sekä pelikortit, mutta esikoisen mielestä "tylsää, tyhmää" eikä halua edes kokeilla!
Ap
Lol miks otit lapset mukaan. Mun mökkireissuista ehkä 95% ovat olleet hauskoja ja kaikkia yhdistää se, että ei ole ollut skidejä kitisemässä
Kauheeta että noin pienet lapsetkin on ihan riippuvaisia jostain puhelimen kentästä. Luulis nyt muutakin tekemistä tuon ikäisillä olevan.
Pihapelit silti olisi voinut olla vielä kivempia. Älä nyt vaivu kuitenkaan synkkyyteen, tämä oli vain yksi päivä. Huomenna ulos piknikille kaikki.
Paras kenttä on täällä talon takana, joten täällä istutaan jupisevan esikoisen kanssa! Heijaan vauvaa rattaissa , puran tuntojani teille ja kuuntelen parin metrin päästä kantautuvaa itkua " mulla loppuu akku! ! ja keskimmäinen ei suostu poistumaan mökistä koska paarmat, itikat ja ampiaiset... Mies vissiin keittää puuroa.
On se näköjään niin, ettei nykylapsille riitä lautapelit, rauha ja ranta vaan pitää päästä vähintään Linnanmäelle! Ainakin johonkin jossa on kenttä :/ Tiedetäänpä nyt, ettei enää tehdä tätä virhettä. Ei mäkkilomia meille.
Ap
Mun lapsilla ei ollut älypuhelimia tuonikäisinä.
En kyllä ymmärrä. Minä asun nyt hoitovapaalla lasten kanssa (2,6 ja 8v) mökillä koko kesän ja meillä on tosi kivaa. Mies käy vl - tai nyt hänellä on loma. Lapset viihtyvät leikeissään ( esim maja puussa) ja järvessä. Tehdään retkiä kauppa-autolle, soudellaan jne. Tylsää ei ole ollut, vaikka välillä on ollut tosi kylmää ja sateista. Lapset ovat luonnostaan luovia ja kekseliäitä.
Kyllä lapset keksii itselleen tekemistä alkushokin jälkeen. Laittakaa ne haravoimaan tai tekemään jotain tosi kurjaa, niin johan alkaa omat leikit kiinnostamaan, ja kohta niitä ei näy enää missään.
🇺🇦
Vähän sama oli meillä, kun vietimme viikolopun isovanhempien mökillä . Ei kiinnostanut 8 ja 10-vuotiaita sulkapallo, mölkky tai tikanheitto, mummille ja papallekin tuli paha mieli kun mikään ei kelvannut eikä ollut hyvä. Koko ajan oltiin tabletti sylissä tai känny kädessä ja raivottiin, kun akku tyhjeni tai kentät katosivat.
Ei se ole mikääm nyky-lapsille-pitää-olla-ongelma. Te ette vaan ole opettaneet lapsille että on muitakin ajanviettotapoja kuin kännykän tuijotus.
Nyt sit virlä anoppi vierailulle ja norovirus kiertämään ja loma kruunattu...
Olen syntynyt 81 ja muistan kun perheemme kerran vuokrasi mökin viikoksi, me veljen kanssa uimme ja kiipeilimme puissa ihan innoissamme . Pelattiin koko perhe mustaa pekkaa ja kimbleä. Olinkohan minä 11v ja veli 9v?
Omien kanssa jos yrittäisi vastaavaa reissua, varmasti tulisi valitusta siitä ettei " oo tekemistä"!
Ota muksulta kännykkä pois kuukaudeksi, niin kekseliäisyys palaa.
Sivut