Miksi sitten syötätte lapsillenne epäterveellistä ruokaa, jos ette halua tuntea syyllisyyttä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin pelottavaa ettei mammat näe eroa kotitekoisen, tuoreen, ruoan ja tehdasvalmisteisen ruoan välillä. (Siinä on syynsä, miksi einekset säilyy viikkoja ja kotiruoka vain muutaman päivän.)
Näkkileipä on varmaan todella epäterveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ei ole e-koodeja. Mutta ymmärrätkö, että tuon sisältöinen maksalaatikko ei ole millään tavalla terveellistä.
Osana monipuolista ruokavaliota se on terveellistä perusruokaa. Päivittäin syötynä se ei ole terveellistä. Järki käteen tässäkin asiassa.
Et siis ymmärtänyt sitä sisältöä.
Kyllä ymmärsin. Minulle terveellisyys merkitsee muuta kuin yksittäisen ruokalajin tuoteselostetta. Maksalaatikko voi hyvin olla osa terveellistä ateriaa ja terveellistä ruokavaliota. Järki käteen, kuten sanoin.
Maksalaatikko on toki hyvää ravintoa, mutta ei tuo Saarioisten maksalaatikko.
😂 Voi jestas! Laittaa vähän macajauhetta ja gojimarjaa niin terveellistä tulee? Vai onko se omassa keittiössä käsitelty maksa ja muut ainesosat jotenkin maagisesti terveellisempiä kuin Saarioisilla laatikkoon lisätyt? Tämä einesmyytti menee samaan kastiin ruoan tuhoutumisen mikron säteilyn vuoksi ja pakastevihannesten epäterveellisyyden kanssa. Urbaanilegendoja, joita ajattelukyvyttömät idiootit uskovat.
Näkee sinustakin, ettei sisällöt merkkaa mitään, kunhan nimi on kohdallaan. Tai ethän tajua ainesosaluettelosta mitään.
Et osannut perustella mikä siinä ainesosaluettelossa hyppäsi silmiisi ja on se epäterveellinen ainesosa, jota et kotikeittiössäsi ruokaasi laittaisi. Kunhan provoilet.
Mitä se perustelu hyödyttäisi, ettehän ymmärrä siitä ainesosaluettelosta lukemaanne.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin pelottavaa ettei mammat näe eroa kotitekoisen, tuoreen, ruoan ja tehdasvalmisteisen ruoan välillä. (Siinä on syynsä, miksi einekset säilyy viikkoja ja kotiruoka vain muutaman päivän.)
Myös kotona valmistettu ruoka säilyisi viikkoja, jos käytettäisiin ehdotonta puhtautta.
Myös normaalilla valmistustavalla 3-5 pv.
Einekset eivät ole mitään salatiedettä, vaan perustuu hygeniaan.
Nyt minäkin kyllä kiinostuin kuulemaan terveellisen maksalaatikon ohjeen. Ja just erityisesti sen, mikä sitä tekee ylivertaista tuohon Saarioisten versioon.
Meillä ei kyllä maksalaatikko maistu kenellekään, eli se ei oikestaan kuulu ruokalistaan. Jauhemaksapihvejä teen joskus itse. En silti näe niitä terveelliempänä vaihtoehtona kuin kaupan maksalaatikkoa.
Meillä käytetään hyvin vähän eineksiä, mutta ei siksi, että näkisin ne jotenkin huonona ravintona, johan tästä on asintuntijatkin sanoneet einesten puolesta. Tyypillisesti lihaperunasoselaatikko oli meillä sellainen, joka meni ennen, kun piti saada ruokaa napaan nopsaan, enkä tunne siitä pienintäkään omantunnon tuskaa. En varsinkaan verrattuna ajatukseen, että se olis ollut jotenkin parempi ateria itse tehtynä.
Nyt on jo teinejä ja tyypillisesti kiireruoka ennen treenejä on, että saattavat keittää pastaa ja heittää sekaan valmiin tomaattikastikkeen ja vaikka tai paistettua jauhelihaa. Eneshän se on tuokin, kun ei kastike ole its etehty kaltatuista tomaateista.
Minusta kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäinen ateria.
Miksi maksalaatikossa pitää olla siirappia?
Sokeriahan on nimenomaan lisätty moniin kaupan tuotteisiin, koska se aiheuttaa riippuvuutta. Ihminen ostaa lisää makeutettuja ruokia sokerinnälässään. Eikä edes huomaa, tekee vaan mieli just sitä ruokaa.
Esim tavallisessa ketsupissa on saman verran kaloreja kuin suklaakastikkeessa. Se ei vaan maistu samalla tavalla.
Itse ostelen tuotteita, joissa se sokeri on jätetty lisäämättä. Esim tavallisiin kaurahiutaleisiin on laitettu ylimääräistä sokeria, itse ostan sitä, jossa on 50% vähemmän sokeria.
Jossain kaakaojauheessa yli puolet on sokeria.
Maustamattomassa yogurtissa, johon kaadetaan kuivatut mansikanpalat ja kaurahiutaleet: enemmän sokeria kuin soijasuklaajuomassa.
Kaikessa tuntuu nykyään olevan myös maissitärkkelystä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt minäkin kyllä kiinostuin kuulemaan terveellisen maksalaatikon ohjeen. Ja just erityisesti sen, mikä sitä tekee ylivertaista tuohon Saarioisten versioon.
Meillä ei kyllä maksalaatikko maistu kenellekään, eli se ei oikestaan kuulu ruokalistaan. Jauhemaksapihvejä teen joskus itse. En silti näe niitä terveelliempänä vaihtoehtona kuin kaupan maksalaatikkoa.
Meillä käytetään hyvin vähän eineksiä, mutta ei siksi, että näkisin ne jotenkin huonona ravintona, johan tästä on asintuntijatkin sanoneet einesten puolesta. Tyypillisesti lihaperunasoselaatikko oli meillä sellainen, joka meni ennen, kun piti saada ruokaa napaan nopsaan, enkä tunne siitä pienintäkään omantunnon tuskaa. En varsinkaan verrattuna ajatukseen, että se olis ollut jotenkin parempi ateria itse tehtynä.
Nyt on jo teinejä ja tyypillisesti kiireruoka ennen treenejä on, että saattavat keittää pastaa ja heittää sekaan valmiin tomaattikastikkeen ja vaikka tai paistettua jauhelihaa. Eneshän se on tuokin, kun ei kastike ole its etehty kaltatuista tomaateista.
Siis sullekaan sisältö ei merkitse mitään, vain nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt ihmeessä se ero.
Tuskin monessakaan perheessä syödään vaikka maksalaatikkoa edes kertaa kuukaudessa. Täällä oli jo se maksalaatikon ainesosaluettelo sivulla yksi.
Mä teen jauhemaksapihvit näin:
2 sipulia ja pari valkosipulin kynttä pilkottuna kuullotettuna
4 raakaa perunaa raastettuna
300 g jauhettua maksaa
Suolaa, valkopippuria, pieni loraus siirappia ja esim. meiramia.
Paistetaan lettupannulla pihveiksi.
Tää ohje on muuten alunperin sellaisesta kirjasta kuin "terveellistä ja hyvää arkeen" ja tää on satu neuvolasta, julkaisijana THL jos muistan oikein.
Miksi noi mun maksapivit olis terveellisempiä kuin kaupan maksalaatikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt ihmeessä se ero.
Tuskin monessakaan perheessä syödään vaikka maksalaatikkoa edes kertaa kuukaudessa. Täällä oli jo se maksalaatikon ainesosaluettelo sivulla yksi.
Mä teen jauhemaksapihvit näin:
2 sipulia ja pari valkosipulin kynttä pilkottuna kuullotettuna
4 raakaa perunaa raastettuna
300 g jauhettua maksaa
Suolaa, valkopippuria, pieni loraus siirappia ja esim. meiramia.
Paistetaan lettupannulla pihveiksi.
Tää ohje on muuten alunperin sellaisesta kirjasta kuin "terveellistä ja hyvää arkeen" ja tää on satu neuvolasta, julkaisijana THL jos muistan oikein.
Miksi noi mun maksapivit olis terveellisempiä kuin kaupan maksalaatikko?
Et siis itse ymmärrä?
Säilöntäaineettomien eineksien säilyvyys perustuu tuoreisiin raaka-aineisiin, joissa ei ole kylmäketju katkennut, tuotantoprosessin hygieenisyyteen ja nopeaan jäähdytykseen. Siinä on asiat, jotka kotikokkaajalla epäonnistuvat. Tämä on ihan järjellä tajuttava asia, mutta jotkut haluavat uskoa että se on PAHA asia jos jokin on tuotantolinjalla valmistettu. Uskomus vs. järki.