Kuinka kauan voi olla kakkaamatta? Mökkivierailu tulossa.
Ensi viikonloppuna meidät on kutsuttu kaveriperheen huvilalle. Olen käynyt siellä ennenkin ja tiedän, että siellä on kaksi wc:tä, molemmat pöntöt on seinäänkiinnitettävää mallia. Hienothan ne ovat, mutta minusta kovin huterosti kiinnitetty elementti tai muuhun betoniseinään.
En uskalla istua wc-pöntölle, koska pelkään niiden irtoavan (olen aika painava, n 130 kg).
Miten voisin hoitaa kakka-asian kolmen päivän vierailun aikana? Pidättelenkö koko ajan (ja syön lääkkeitä jotka saavat vatsan kovaksi), kakkaanko järveen (kokeilin viime kerralla, kakka kellui) vai koitanko kyykkiä ja kakata metsään (vaikeaa, koska lähistöllä on joka puolella muita mökkejä).
Auttakaa, miten selviän mökkiviikonlopusta?
Kommentit (88)
Ota vessaan muovipussi, tee kyykkykakka pussiin ja losauta tuotos pönttöön?
Rohkeasti vaan pöntölle! Kaksi päivää onnistuu pidättelemään, mutta vain jos ei syö viljaa ja suuria määriä vihanneksia. Olo voi olla tuskainen. Älä juo kahvia tai viinaa.
Oletko varovasti kokeillut istahtaa pöntölle? Järvi kuulostaa ehkä parhaimmalta, voi samalla sniikisti pestä pyllyn samalla. Käsillä ja jaloilla kun teet aaltoja niin kakka kelluu tiehensä. Kakan pidättäminen ei oo hyväksi elimistölle. :(
Aloita paastoaminen än yy tee NYT!
ja paastoat niin kauan että olet normaali painoinen.
Käsikakka. Pönttöön. Veto. Pyyhkiminen. Veto.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varovasti kokeillut istahtaa pöntölle? Järvi kuulostaa ehkä parhaimmalta, voi samalla sniikisti pestä pyllyn samalla. Käsillä ja jaloilla kun teet aaltoja niin kakka kelluu tiehensä. Kakan pidättäminen ei oo hyväksi elimistölle. :(
No et todellakaan saastuta vesistöä. Pöljä ehdotuskin.
Kai tuo on ihan yksilöllistä. Itselläni menee helposti viikkokin. Mutta tuskin se pönttö romahtaa.
Kannettava / matka wc. Mäkin käytän tollasta anoppilassa koska en tietenkään voi käydä siellä wc:ssa, vaan pyydän että saanko vetäytyä hetkeksi keskittymään tärkeisiin asioihini takka/työ/vierashuoneeseen. Otan sen sitten vaivihkaa mukaani sinne... kaikki luulee että kirjoitan romaania tai ainakin runokirjaa koska kannan sitä isossa tietokonerepussa! ;)
Vierailija kirjoitti:
Kai tuo on ihan yksilöllistä. Itselläni menee helposti viikkokin. Mutta tuskin se pönttö romahtaa.
Wau, oon luullu itsestäni että oon joku friikki kun 3 päivää saattaa mennä huomaamatta ilman ulostamista. Mutta hieno kuulla että on muitakin. Lehdissä ja muualla kun aina toitotetaan että joka päivä pitäs ja vanhaninkodeissa vanhuksille annetaan ulostuslääkettä jollei kakka aamulla oo tullut. Hirveetä!
Eihän siihen pytylle tarvitse istua koko painolla? Kyykkii jalkojen varassa ja kakkii pönttöön tavanomaiseen tapaan.
Niissä pöntöissä on siellä seinän takana sellainen teline, johon ne on kiinnitetty (ainakin pitäisi olla, jos on tehty oikein). Teline on erittäin vankkaa tekoa. Pitäisi helposti kestää ainakin 150kg, muistaakseni huomattavasti enemmänkin. Jos se teline puuttuu niin se pönttö tippuu seinältä vaikka siihen istuisi 50kg painava henkilö.
Rohkeasti paskalle vaan.
Olin kerran viikon kakkaamatta partioleirillä, olin jotain 15v. Siellä oli vaan riukuja, ja en ujona poikana kehdannut siellä kaikkien nähden käydä.
Yhden kerran olin jo pakon sanelemana menossa kokeilemaan, mutta pahin hätä meni viime hetkellä ohi, ja selvisin kotiin asti.
Kotona sitten vedin kyllä aika suoraa kyytiä ulko-ovelta alakerran vessaan, ja outputin määrä oli aika kiintoisa. Viikossa kerkiää suoleen näköjään kertymään aika kivasti tavaraa, varsinkin kun leirillä syötiin jotain 5 kertaa päivässä...
Ne pöntöt kestää 400 kg:n painon joten mitäs jos vaan kävisit ihan normaalisti p askalla.
Kyllä mökillä pitää kunnon ulkohuussi olla,paskamökki tuollainen.
Aikuinen ihminen, käyt ihan normaalisti vessanpöntöllä kakalla. Et ala temppuilemaan kakkaamalla järveen (hyi yök!) tai pidättämällä. Kakan panttaaminen aiheuttaa ilmavaivoja ja ummetusta.
Eksä kerran pidätteli skidinä/teininä kakkaa useamman vuorokauden (3-5 päivää, en muista) ja joutui lopulta sairaalaan todella pahaksi menneen ulostetulpan tähden. En kyllä oikeasti suosittele.
Etsi liiteristä sopivan korkuinen ja paksuinen koivupölkky pöntön alle pönkäksi, niin voit rauhassa istahtaa pytylle. Toisaalta, jos mökki eli huvila on rakennettu kaikkien rakennusohjeiden mukaan, niin kyllä se pönttö kestää seinässä sinunkin ruhosi alla. Mutta järveen ÄLÄ pasko!
Meillä oli vanhassa asunnossa sellainen ja kesti semmoisen n. 145kg tädinkin painon :) Rihkeasti vain kakalle, eihän se sinun vikasi ole jos se on vituilleen tehty ja ei muka kestä. Kestää se.
Älä syö koko viikonloppuna, niin ei tuu kakkahätä ja saatat vähän laihtuakin.