Miksi täällä pesii niin paljon kouluttamattomia pikkuvaimoja, joilla ei ole
Kommentit (51)
Etkö ole itse huomannut tätä rupusakkitasoa?
Ehkä heillä vaan on erilainen tärkeysjärjestys kuin sinulla..?
työhöni johon en ole saanut minkäänlaista koulutusta, en voisi sanoa ettei minulla olisi minkäänlaista kunnianhimoa tai tavoitteita. ELÄMÄÄ ON TYÖ- JA KOTIELÄMÄN ULKOPUOLELLAKIN!
ah niin organisointikykyisiä mameja, jotka vuosia himassa:DDDDDDDDDD
kasvattaa väkimäärää, kun ei muuta osaa.
itseasiassa ottavat mielellään :)
Enkä nyt viittis 4kk boitsua hoitoon laittaa? ;)
Kunnianhimoton olen ollut aina. Elämässä on aina kiinnostanut saada oma perhe, työelämä ei ole kiinnostanut, muutoin kuin pakollisessa mielessä. Olen entinen koulukiusattu, josta syystä kouluttautuminen tuntuu vaikealta, sillä yllätyksekseni törmäsin koulukiusaamiseen myös aikuisiällä. Nyt se jatkuu työpaikkakiusaamisena mutta perheeni vuoksi jaksan.
Kaikilla ei vaan ole kunnianhimoa, ei sille mitään mahda. En koe pätemisen tarvetta ammatin kautta. Saa halveksia ihan vapaasti. Itse en kuitenkaan halveksi ketään. Tämä on minun elämäni ja olen onnellinen helpossa, vastuuttomassa työssä. Työ ei anna minulle muuta kuin rahaa elättää perhettäni ja se riittää. Joillekin se todella riittää.
Kukapa nämä vähäpätöiset hommat tekisi jos ei meitä kunnianhimottomia olisi? Minä saan palkinnoksi huumoria töissä. Mikään ei ole koomisempaa kuin keskustella jonkun akateemisen kanssa joka katsoo avoimesti nenän varttaan pitkin, kun kuvittelee että kouluttamattomuus on yhtä kuin tietämättömyys ja tyhmyys. Eivät ymmärrä että mikään ei estä minua sivistämästä itseäni kotosalla lehtiä ja kirjoja lukemalla, uutisia seuraamalla. Ne ovat kaikille vapaasti saatavilla, ilmaiseksikin.
Eikä ole kysymys siitä, että itse ehdottomasti haluaisin olla kotona, vaan siitä, että haluan lasten voivan olla kotona, edes siihen 3-vuotiaaseen asti. Kyllä ne sitten myöhemmin kerkiävät päiväkotiin ja kouluun jne. Silloin kun ovat pieniä, saavat olla äidin kanssa ja mahdollisimman paljon myös isän.
Ei se, että jaksaa kiinnostua opiskelusta vielä tarkoita sitä, että työntekokin innostaisi.
Vierailija:
Eikä ole kysymys siitä, että itse ehdottomasti haluaisin olla kotona, vaan siitä, että haluan lasten voivan olla kotona, edes siihen 3-vuotiaaseen asti. Kyllä ne sitten myöhemmin kerkiävät päiväkotiin ja kouluun jne. Silloin kun ovat pieniä, saavat olla äidin kanssa ja mahdollisimman paljon myös isän.
työntekijä tai orja. Tai noh, sehän se on patriarkaalisen ydinperheen malli.
Mies tykää rinkilöistä joten teen niitä ja simaa se haluu myös.
Ei minkäänlaista perspektiiviä kodinulkopuoliseen maailmaan, ja ilmeisesti ei tule paljoa uutisiakaan katsottua eikä lehtiä luettua Seiskaa lukuunottamatta. Ulkomaalaisia ja koiria vihataan yli kaiken. Mies on hyvä mies, kunhan on yhteinen tili sen kanssa eikä se vedä turpaan eikä jää ainakaan kiinni pettämisestä.
Vierailija:
Ei minkäänlaista perspektiiviä kodinulkopuoliseen maailmaan, ja ilmeisesti ei tule paljoa uutisiakaan katsottua eikä lehtiä luettua Seiskaa lukuunottamatta. Ulkomaalaisia ja koiria vihataan yli kaiken. Mies on hyvä mies, kunhan on yhteinen tili sen kanssa eikä se vedä turpaan eikä jää ainakaan kiinni pettämisestä.
Tasa-arvoisempia pareja ovat duunari-pariskunnat, eivätkä suinkaan vanhoilliset porvaris-pariskunnat.
Vierailija:
Mies tykää rinkilöistä joten teen niitä ja simaa se haluu myös.
Toki he ovatkin silloin, jos kutsun heitä kylään. Silloin mietin kuka söi mitäkin mieluiten.
mitä ikinä sitten haluaa, mutta tämä on totuus.
täällä ollaan? Anna ihmisten elää miten itse ovat valinneet.
kouluttamaton kylläkin mutta aikaa on jäljellä huimasti kouluttautua loppuun ja keskittyä töihin sen jälkeen kun on lapset jo pukattu :)