Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien muovisangoista

Vierailija
09.07.2017 |

Hei kaikki rillipäät!

Minulla olisi kysymys muovisista sangoista. Kahdet edelliset silmälasini ovat olleet muoviset, ja molemmissa sangat ovat ajan myötä alkaneet ns. pullistua ulospäin. Sangat eivät siis ole enää suorat, vaan kaareutuvat ohimoista poispäin. Optikko väittää, että muovisangoille käy niin, kun silmälaseja ottaa pois päästä yhdellä kädellä, mutta olen aivan 100% varma, että en tee enkä ole tehnyt niin.

Onko ongelma teille tuttu, ja osaisitteko sanoa, mistä tuo taipuminen johtuu, jos on?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen optinen myyjä, ja yleensä tuo pokien huoleton päästä pois ottaminen on syy tähän. Voi myös olla, että kehykset ovat liian kapeat sinulle. Yksi mahdollisuus on myös, että säilytät niitä liian tiukassa kotelossa. Minulla oli vasta asiakas, jonka vanhat aurinkolasit olivat joka kesä käyttökelvottomat, vaikka niitä säädettiin koko ajan kireämmäksi. Selvisi, että hän säilytti lasejaan liian tiukassa kotelossa, kuumassa autossa, mikä aiheutti muovin pehmenemisen ja siten vääntymisen.

No höpö höpö. Kunnolla likinäköinen, kuten ap ja minä ei ikinä säilytä laseja missään kotelossa, koska ne riisutaan illalla viimeiseksi ja laitetaan päähän aamulla ensimmäiseksi. Poislukien tietty piilarien kanssa, mutta silloin kun itse vielä piilareita käytin, niin silloinkaan en laseja missään kotelossa säilönyt, koska ne tarvittiin välittömästi päähän kun piilarit poisti.

AP:n näkö oli jotain -6 niin optikkona tajuat, että lasit on päässä kaiken muuan ajan kuin nukkumisen.

Nimenomaan. En säilytä laseja kotelossa oikeastaan koskaan, ja kuuma auto on vihoviimeinen paikka, jossa säilyttäisin yhtään mitään. Ehkä kehys on tosiaan liian kapea. Olisi joskus mukavaa kuulla tuo mahdollisuus ihan siellä liikkeessäkin jo laseja ostettaessa. Mutta onhan se myymälän kannalta kannattavampaa myydä asiakkaalle pidemmän päälle kelvoton kehys. Siitäkö on kyse vai mistä? 😮

Ap

Mikään liike ei tahallaan myy huonoa kehystä, eihän siinä ole mitään järkeä. Jos asiakas saa mielestään huonot lasit, eihän hän samaan liikkeeseen enää palaa ja sana kiirii. Huonoa bisnestähän se olisi.

Oletko käynyt optikkoliikkeessä kiristämässä lasejasi? Ongelmasi kuulostaa kuitenkin helposti korjattavissa olevalta pienellä kehyksien taivuttelulla.

Ei välttämättä, jos ja kun vika kehysten taipumisesta vieritetään tehokkaasti asiakkaan niskoille: lasien ottaminen pois päästä yhdellä kädellä, liian ahdas silmälasikotelo, liian lämmin säilytystila jne.

Se kiristäminen ei tosiaan auta kehysten taipumiseen.

Ap

Vierailija
22/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voiko niitä muovisankoja suoristaa kuumalla vedellä, hiusten kuivaajalla yms., helvetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silmälasien sangat taittuu liikaa ulospäin, niin kyseessä on taittovika.

Vierailija
24/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää turpoaa viosien mittaan. Vertaa nykyistä kuuppaasi nuoruuden kuviin niin huomast hätkähdyttävän kehityksen.

Vierailija
25/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sangat pullistunu. 20 v käyttäny muovisankasia laseja ja yleensä taidan ottaa pois yhdellä kädellä.

Vierailija
28/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut moista.

T. -4,75 molemmissa silmissä.

Sulla on asiat hyvin, itsellä -6,75. 😁

Olen miettinyt, että ehkä silmälasien malli on yksinkertaisesti liian kapea suhteessa mun päähän. Mutta olin viime viikolla optikolla, ja siellä yksi toinen asiakas sai kuunnella tuota samaa mantraa "ei saa ottaa laseja yhdellä kädellä pois". Ehkä hänenkin päänsä on vain liian leveä... Ärsyttää joka tapauksessa, kun silmälasit löystyvät, ja sangat menevät pilalle.

Ap

Eihän se ruuvimeisselisetti niin kallis ole, etteikö sitä kannattaisi hankkia. Olen ihmetellyt kun elokuvissa revitään aina laseja yhdellä kädellä pois. Minulla linssit maksavat jo tonnin eli ei ole varaa tuollaiseen teatraalisuuteen.

Vierailija
29/31 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut taipumista. Olen käyttänyt sekä muovisia että metallisia 1-vuotiaasta lähtien. Kohtelen rillejäni aika huonosti. Kyseessä on kuitenkin käyttöesine, joten sen tulee kestää normaalia käyttöä. Aina ei voi ottaa pois kaksin käsin. Tottakai silloin tarraan kehyksistä enkä sangoista ja tähtään rillit päähän hitaammin. Yritän myös muistaa ottaa rillit pois ennen kuin avaan uunin tms.

Mä suosin metallisia kehyksiä, koska muovisista tulee mulle jotenkin kömpelö, paksu ja halpa vaikutelma. Lisäksi tykkään nenätyynyistä. Lasit istuvat paremmin ja löystyessä niitä on mahdollista kiristää.

Vierailija
30/31 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes joka kauppareissulla Halpahalliin joutunut ostamaan uudet lukulasit koska Cailap merkkisten lukulasien kehykset ja sankojen saranat ovat täyttä kuraa.

Olen informoinut ja kommentoinut liikkeen osastonhoitajille huonosta muovilaadusta joka napsahtelee poikki linssien kehyksistä ja sangat irtoilevat omia aikojaan saranoiltaan.

Erilaisia suojalaseja olen käyttänyt vuosikymmeniä ja tiedän, että muovi kestää astua vaikka päälle rikkoutumatta jos muovin laatu vastaa käyttötarkoitustaan.

Cailap lukulasit ovat todella laadukkaat ja niillä näkee hyvin mutta ehkä vain valmistaja haluaa myydä paljon lasejaan tai ihmiset hyväksyvät kehysten huonon muovilaadun kun luulevat itse olevansa syypäitä lukulasiensa rikkoutumiseen.

Kokeile saada käsillä vetämällä ongensiima poikki.

Vierailija
31/31 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan edes ostaa muovisankaisia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän